Diverse projectjes Peerke

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Peter van Rijnsbergen, 13 mrt 2018.

  1. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    zelf zat ik te twijfelen 90% optie 2 en 10% optie 3.


    wordt 2.

    werklustshofel.jpg
    het meeste is l geprint. voor ede zal de meeste electronica er nog niet in zitten. maar hij gaat wel mee
    sommige details moet ik nog uitwerken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 1 dec 2022
  2. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    gisteravond de 3d printer omgebouwd van een bowden drive naar een direct drive, of eigenlijk een korte bowden drive. want met een andere beugel is de normale drive die vast aan de paal zit, nu bovenop de extruder.
    dit was nodig voor tpu. het eerste bandje komt er nu aan. het resultaat over 7 uur. ik ben benieuwd. foto komt als het zover is.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  3. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    t kan niet in 1 keer goed gaan
    eerste poging bandje.jpg
    wordt vervolgd
     
  4. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    bandjes nog niet aan toegekomen.
    maar een aantal andere projectjes zijn in de vakantie wel verder gegaan. ik kan nog niet zeggen of ik op schema lig voor de show in maart. maar het zal een heel eind zijn.
    tf12.jpg
    deze heeft wat kleur gekregen.

    f521.jpg

    afgelopen voorjaar de langsliggers voor gezet. afgelopen zomer de cabine al gespoten.
    nu het chassis opgebouwd. de tussenbak moet nog ontworpen worden. dan zal deze als 10x8 het veld in kunnen.
    n2500.jpg

    ook deze het chassis opgebouwd en gespoten. 6x4 zoals het hoort.
    f2200 6x6.jpg

    deze had zover klaar moeten zijn als de andere 2. maar de achterwielophanging was verkeert gesliced. en eigenlijk een paar mm te lang.
    na aanpassen opnieuw printen. dan gaat deze daf 2200 6x6 een haakarmsysteem krijgen.
     
    ozy, bvdh en sandertrucker vinden dit leuk.
  5. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    een shofel update.
    werklust1.jpg

    de electronica moet er nog in. en de voor spatborden er nog aan.
    de banden zijn robbe panther banden.
    de arm is wat verlengt 3cm. de korte heb ik nog. maar eerst deze testen. nu zou ik over de rand van de kieper kunnen komen zonder een hellinkje
     
    ozy, bvdh, Tamaniac en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    die langer giek trek het hele model uit fatsoen...

    voor de rest zie het der wel netjes uit
     
    Catwoman en Helicor vinden dit leuk.
  7. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    hoi. ja als de voorspatborden er opzitten dan zal het weer een beetje anders ogen. maar het praktische gaat voor het optische bij deze.
    Maar ik moet ook zeggen. het is ooit begonnen om de "fiat" van bruder te verbouwen. want die kwam ook al aardig bij een werklust.
    En uiteindelijk zullen alleen de wieldoppen de verbouwing overleeft hebben. maar die zitten er nu nog niet op.
     
  8. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    cabines verzameld.jpg f521-op de wielen.jpg
    kleine foto update
     
    Catwoman, bvdh, ozy en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    afgelopen weekend was de DAF familiedag. Ook ik mocht daar 2 tafels vullen. er was wel duidelijk gezegd alleen DAF. nu snap ik dat best. en had ik de opleggers, aanhangers, ginafs en het andere spul thuis gelaten.
    ook voorals mee brengen wat nog niet af is. en ik heb met 3 verschillende methodes gebouwd. ook daarvan had ik een selectie gemaakt. dus de n2800 van giethars, de echte torpedo en 95.380 van karton/hars, de rest 3d geprint.
    ook 3 voor het eerst mee naar een show. de 1200 camper, de 95.380 en de XG+ met eigen neus, waren voor het eerst mee.
    eerder al gezegt dat ik bijna geen foto's had gemaakt. op 1 na heb ik de foto's geleend, van een van de dochters en van facebook.
    in de ochtend liep het nog best druk. halverwege de middag werd het toch behoorlijk wat drukker bij de, ik zal het maar biertent noemen. en rustiger in de hal. niet helemaal onbegrijpelijk het was behoorlijk tropisch in de hal.

    df1.jpg

    df2.jpg

    df3.jpg
    zo druk was het smiddags. die in het roze had ik nog meegebracht
    fd4.jpg
    df5.jpg
    df6.jpg

    DF7.jpg

    DF8.jpg

    overigens. heb ik wel weer een lijstje gemaakt wat ik nog voor de presentatie moet verbeteren.
    met Fred en Harry naast me. met de brandweerwagens. die hadden de hele dag de zwaailampjes draaien. dat trekt toch publiek.
    en ik erger me helemaal groen en geel aan de flesjes, bekertjes en ander spul in het zicht. ooit daar een tafel in dorpsplein thema voor bedacht met geveltjes. kon helaas niet mee omdat ik die nog steeds aan het verbeteren ben. en die past niet in de auto. en de aanhanger wilde ik niet meenemen. dus er komt 1 geveltje en een bushokje. dan kan het meeste uit beeld blijven.
    kortom nog genoeg te doen
     
    Hans2020, ozy, Catwoman en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    hier nog zo'n jaren project dat nu richting de afronding gaat.
    vroeger toen de vereniging t Techteam nog wat voorstelde probeerden we sponsoren een plaats te geven op de bekende bruder container.
    waarom de bruder container. voor 1:15 was deze tekort en te breed. maar het ding was beschikbaar en stevig
    DSC_0192-kl.jpg
    toen kwam het moment dat wij een beetje lekker ons wagenpark aan het uitbreiden waren naar deze container
    en de containers niet meer beschikbaar waren. op. niet meer in productie. klaar.
    wat moet je dan.
    als scrach-builder. is het antwoord eenvoudig. zelf maken.
    opties. van een bruder container een siliconen mal maken en het hars gaan gieten. blijft het probleem dat deze te breed en te kort is.
    zelf maken op de juiste maat. en waarvan. zelf maken geeft ook meer ruimte om met maten te spelen.
    de keuze is gevallen op, juiste maat, van 3mm triplex.
    tekeningen uitgewerkt voor 8ft, 10ft 20ft 30ft 40ft 45ft en 45ft highcube.
    DSC_0022 (1)-kl.jpg
    een stapeltje met het prototype 40ft, de 3e "productie" 20ft en als vergelijk een bruder.

    plan werkte wel maar ik heb 2 handen. en de vereniging beweegt ook. toen deze klaar waren zaten we wat meer met potgrond te spelen. en verdween dit naar de achtergrond
    maar helemaal loslaten doet het me niet.

    en met een 3d printer kan je ook een proefballonnetje opgooien.
    het 20ft prototype. maar meteen bruin geprint.
    IMG_20230702_202026111-kl.jpg
    IMG_20230702_202031263-kl.jpg

    zitten nog wel een paar verbeter punten aan. in het in elkaar zetten.
    de dunne vlakken van de deuren zijn zo dun dat je er doorheen kan kijken. en halverwege moet er nog een steun bij de zijwanden.
    en dan blijft het gewicht nog onder de 800gram. en zou het geen probleem voor mijn hyster empty stacker mogen zijn.

    het tekenwerk voor de 40FT is al begonnen.
    voorlopig komen de 8ft en 10ft. omdat ik die bij een "bouw" project kan gebruiken. de 20ft zo met ribbels. en een met een gladde zijkant ( sponsor container) , en een 40FT. reefer 20ft en 40ft staan ook in de planning.
    om het container transport binnen de vereniging weer wat op gang te trekken. en uiteindelijk de container werf. ( de oude naam) RCT, (Rhenense Container Terminal) nieuwe naam. te realiseren.
     
    Leon1965, Swen, ozy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Mark300

    Mark300

    Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Berichten:
    607
    Locatie:
    Nieuw-Beijerland
    Hoezo de stackers geprint in de container al?
     
  12. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    mijn empty stacker kan 7+1 tillen. dus stapels maken van 8 containers. maar met 1 geprinte container is er nog niet te stapelen.


    Afb0328 (2).jpg


    deze foto is inmiddels ook weer ruim 10 jaar oud.
     
    Leon1965, Marceline en Swen vinden dit leuk.
  13. Peter van Rijnsbergen

    Peter van Rijnsbergen

    Lid geworden:
    24 jan 2004
    Berichten:
    1.086
    Locatie:
    Rhenen
    3300rh.jpg

    voor de komende zomer heb ik mezelf weer een projectje erbij gegeven. de printer hoeft immers niet stil te staan. de trekker zal worden opgebouwd volgens vertrouwd recept. u-tjes uit e bouwmarkt. aandrijfas van jjrc (ali) motor 12v-1200rpm eveneens ali. en bij deze zal een stuurwielzender voldoen. de oplegger za; voornamelijk hout zijn. met hier en daar aluminium. en de nodige printdelen. de daf liefhebbers weten met dit logo welke combinatie het gaat worden.;-)
     
    ozy en Marceline vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina