Dizzy Bird Depron span 1 m.

Wat GdeGroot zegt over gewicht te veel klopt. ik bouw al mijn vliegtuigen op één of andere manier 'te zwaar', mijn dizzy bird dus ook. maar hij vloog er niet slechter door.

ik ga binnen kort een 60 cm versie maken. kijken hoe dat vliegt. tekeningen zijn al geprint en geknipt.

hallo,

ik heb een vraagje heb nu oook een dizzy wing en vliegt super maar wil toch de bouwtekeningen nog hebben moet ik ze op 100% uitprinten of uitprinten waar die al op staat.

b.v.d.

vriendelijke groeten

Justus

hallo,

zoals ik hem net had uitgeprint was op 97% dan is die ook echt 3% te klein alleen lukt het mij niet om hem op 100% uit te printen mischien omdat ik geen adobe editor heb? als ik hem op 100% zet en wil printen print die hem op 97% tips?

Justus

Met de adobe reader moet je hem ook goed uit kunnen printen. Kijk of je papierformaat goed staat (A4, geen letter) en bij de printopties moet bij scaling staan: no scaling. Niet: fit to printer margins of reduce to printer margins.

heb hem nu goed uitgeprint op 100% doormiddel van no scaling inderdaad alleen de vleugel die ik al had is op een 97% afdruk gemaakt. dus even kijken, denk dat ik dan de 2de ook maar van 97% maak = 97cm spanwijdte

Leuk die aktiviteit met de Dizzy Bird

Fijn om te horen dat er weer mensen zijn die het een leuk vliegend vleugeltje vinden.:p

Ik heb er onder tussen 1 weg gegeven. Het al 2.5 uur gevlogen:)
En heb er al weer 2 gebouwd voor clubleden.
Ook die worden enthousiast als ze de Dizzy zien vliegen.;)

Dizzy Bird slepen
We hebben op de club met de Dizzy gesleept achter een elektro Calmato. Echt een aanrader. Wat kom je dan lekker hoog.:p

Gewoon een stukje klitterband onder je Dizzy plakken. (Vooraan bij de neus). Pak een stuk nylondraad van ongeveer 10 meter. Bevestig er een stukje klitterband aan de ene kant en aan de ander kant een elastiek.
Als je nu hoog genoeg bent dan geef je vol up en je Dizzy is losgekoppeld.:p

Je ziet het is een allround vleugeltje :mrgreen:
Hangvliegen, gooien, lieren en slepen.

Wil nog een DizzyBird light bouwen.
Ik heb nog 2 mm depron liggen. Kijken wat dat gaat doen.:rolleyes:

Groet, Gerhard

Deze week maar even ééntje maken voor aan de helling.. Lekker licht voor zijn span :D
Hoe weinig wind zou dit nog mee vliegen, 1,5/2bft genoeg op een redelijke helling?

nog even een vraagje?? Ik heb een keer (vorig jaar) geprobeerd om mijn vader als lier te laten functioneren. dat ging niet egt goed. het lieren van mijn vader niet :) en het omhoog krijgen van mijn DB ook niet. hij ging heel hard van links naar rechts en van hoog naar laag. ook als ik niet stuurde. als ik het probeerde recht te trekken werd het nog erger. hij vloog vrij hard met neus in de grond.

hoe krijgen jullie je DB strak de lucht in aan een lier of vader :D ??

Klinkt alsof je het lierpunt veel te ver naar voren had liggen. Dan krijg je zo'n fladder effect. Verder naar achteren leggen dus (vlak voor het zwaartepunt)

Aan de helling

Deze week maar even ééntje maken voor aan de helling.. Lekker licht voor zijn span :D
Hoe weinig wind zou dit nog mee vliegen, 1,5/2bft genoeg op een redelijke helling?

Ik heb geen idee.
Maar wat wel een feit is, dat wanneer alles uit de lucht valt de DizzyBird nog vliegt.:mrgreen:
Dat heb ik zelf meegemaakt aan de helling. (Wasserkuppe)

Maar met windkracht 5 vliegt het nog steeds leuk.

Zeker eentje maken voor aan de helling. Krijg je geen spijt van.;)

Groet, Gerhard

alwin, is de jouwe al bijna klaar dan?? volgens mij gaat dat nog niet zo snel....
mijn is al bijna klaar, alleen nog de servo's erin lijmen en stuurstangen maken. had hem al dicht voordat ik er ooit bij na had gedacht eerst de rc erin te maken.

als servo's gebruik ik de gws pico en een flut ontvanger met maar 250 meter berijk maar voor aan de helling moet dat genoeg zijn.. wordt ie ook eindelijk eens gebruikt. hopeiljk snal weer zuidenwind zodat mijn lokale hellingkjt weer vliegbaar is

foto's komen nog.

volgens mij waren die toch echt voor de turbo vleugel :lol:

nouja ik heb mijne zo goed als klaar ;)
wel iets afgeweken van het orginele ontwerp. ik had alleen de vorm van de vleugel en voor de rest alles vrolijk vreder gebouwd naar hoe het naar mijn idee ongeveer moest zijn, en dit is het ongeveer geworden:
bild2181.jpg

roeren mogen denk ik nog wel iets groter maar dat zullen we bij de maiden wel merken, grote uitslagen en geen expo. in ieder geval de goede ingredienten :p

Ik heb vier servo's ontvangen...

Zometeen als mijn dochter slaapt even snijden en dan beginnen met de RC inbouw. Beetje jammer dat ik nog steeds mijn spullen van UH niet heb, zijn twee ontvangertjes onderweg. Nou ja dan maar wisselen tussen deze en de Discus.

voor het eerst gevlogen op een heling

voor het eerst gevlogen op een heling en met een dizzybird zonder motor
het was een zeer leuke ervaring
het is wel niet m'n mooiste dat ik gebouwd heb maar ja dat bederft de pret niet
hier een filmke ;) :

Laatst bewerkt door een moderator:
voor het eerst gevlogen op een heling en met een dizzybird zonder motor
het was een zeer leuke ervaring
het is wel niet m'n mooiste dat ik gebouwd heb maar ja dat bederft de pret niet
hier een filmke ;) :

Mooi filmke :p

Het lijkt erop dat het niet zo hard waaide.
En toch vliegt het leuk. :p
Met windkracht 5 vliegt het nog steeds leuk.

Ga mijn dizzy bird ook meenemen op vakantie.
Wil er ook mee helling vliegen langs de kustlijn.:mrgreen:

Groet, Gerhard

Mooi filmke :p

Het lijkt erop dat het niet zo hard waaide.
En toch vliegt het leuk. :p
Met windkracht 5 vliegt het nog steeds leuk.

Ga mijn dizzy bird ook meenemen op vakantie.
Wil er ook mee helling vliegen langs de kustlijn.:mrgreen:

Groet, Gerhard

er was 's avonds inderdaad niet echt veel wind meer nog net genoeg om hem in de lucht te houden .
's ochtends waaide het harder en het ging veel gemakkelijker.
de maandag was de wind nog harder en de wind kwam van een heel andere kant ,
de heling vond ik niet zo ideaal (maar ja wie ben ik t'was ook nog maar de eerste keer dus 0 ervaring) , kheb er wel en paar uur gevlogen met extra gewicht,
wegens gebrek aan lood dan maar een batterij onder geplakt :roll:
anders wouw ie meer achteruit dan vooruit vliegen:)
ie ga deze zomer zeker mee op reis

Back