DJI Flamewheel: de F330 of F450?

Ik heb gisteren mijn schaalromp van Just-heli (Ec145 500 size ) binnengekregen voor mijn HK500GT, ook wel even zweten want bij de bestelling in December bleek deze romp ineens niet meer leverbaar en door chinees nieuwjaar pas Februari zou worden. Op de site de schaalromp weer leverbaar en op iedere mail alleen een reactie van "Next week it will be send to you" na weken dus ineens een bericht dat de romp onderweg was en inderdaad met een goede week gisteren dus heel aangekomen. ( pfoe )

En wat een geweldig fraaie romp is dit helemaal compleet met electronica etc, hoop geld maar zoals ik het nu zie is het wel waard. ( leuk dat je op de site in euro's kan schakelen en dan een zeer gunstige wisselkoers krijgt ! en heb daar dus mooi van geprofiteerd.)

Vandaag mijn frame binnen gekregen .

Is een cloon met zwarte GFK plaatjes .
Je hebt dus nog een powerboard nodig.

Beschrijving is ook gejat van DJI volgens mij .
Bij de cloon zitten andere maten boutjes als in de beschrijving , ook props en regelaars en motoren zouden in de doos zitten schrijven ze .:mrgreen:

Hij ziet er verder wel stabil uit , kijken hoe stabiel het is bij een crash .

Volgende week maar eens gaan opbouwen.

Mvg Johan

Heb die van mij ook ontvangen, ziet er allemaal prima uit! Ga er een gooi en smijt quad van maken dus dan kan ik eens testen hoe het zit met de stevigheid (vast een stuk beter dan 10x10 mm aluminium) ;).

Ik heb de motors er al op . :D

Maar nu duurt het wel een paar dagen .
Watervliegen is nu zaterdag en ik heb ook nog een grote Cap 21 op de tafel die voorrang heeft.

Mvg Johan

Lol, rctimer heeft nu een versie met powerboard voor $29 :rolleyes:

643.jpg

Even wachten wordt soms beloond, kijken wanneer duidelijk is wat er in de set mee geleverd wordt aan motoren en regelaars. Al denk ik dat het waarschijnlijk beter is om voor betere regelaars en motoren te gaan.
Kijken of de DJI naza binnen kort ook goed gekloond wordt en daardoor wat leuker in prijs wordt.

Vandaag mijn frame binnen gekregen .

Mvg Johan

Hallo Johan,

Hoe worden de orders eigenlijk verstuurd bij rctimer ? Ik was even aan het kijken met de start met een order aan te maken voor de complete set V2, maar ik zie geen opties "Gift" en value zoals bij andere webshops.
Als set is het dan meteen raak met import belasting en de invoer import afdraag kosten van ptt post ( zoals mijn laatste 2 pakketjes uit China)

Zowel de tekst Gift als Value hebben geen enkele invloed op de handelswijze van PTT Post of de Douane.
Wat er op een pakket staat geloven ze al jaren niet meer en terecht.
Er wordt meer gekeken naar Formaat en Gewicht van het pakket.
En het blijft een loterij natuurlijk.

Dan heb ik de afgelopen week een beetje de loterij gewonnen.Hi hi hi hi hi hi.
Eergisteren kwam mijn bestelde DJI Naza F450 kloon QuadCopter Frame binnen.
En vandaag mijn 3 weken geleden bestelde DJI Naza F330 kloon Frame.
Beiden zonder enige extra kosten.
Heb wellicht geboft.

Wil van de week mijn elektronika van de Gaui 330X-S gaan overzetten naar het F330 Frame.
Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan vliegen.
Overigens..........ik heb laatst een originele DJI F550 Hexacopter zien vliegen.
Machtig mooi apparaat.
Ook nog in den handen gehad en alles voelde solide aan.
Mijn F450 kloon Frame ziet er exact zo uit qua materiaal en voelt ook zo solide aan.
Hopenlijk zit er weinig verschil in qua Crashbestendigheid.
Ik denk dat het wel snor zit.
Vr Gr E

Hallo Johan,

Hoe worden de orders eigenlijk verstuurd bij rctimer ?

Het word verstuurt met post mail.
En de post kijkt naar grote en gewicht van het paket .
Gift en 30% waarde speelt helemaal geen rol.

Er komen dagelijks duizende pakjes uit china aan , en als post.nl denkt dat er iets van waarde in kan zitten moet je betalen .

Bij een komplete set is het risiko groot dat het ingeklaart word.
Maar dan ben je nog goedkoper uit als bij DJI

Mvg Johan

mijn ervaring is ondertussen dat als er "gift" of "sample" op staat de kans veel groter is dat het er tussenuit gehaald word.

indien mogenlijk laat ik er altijd "hobby parts" op zetten, gewoon omdat dat erin zit..

Tot nu toe heb ik ongeveer 30 bestellingen gedaan in verschillende grotes bij Hobbyking in China
Onder andere 2x een HK500gt, best wel een re
delijk pakketje maar geen invoerrechten.
Afgelopen weken een klein pakketje bij eHeribo zonder gift optie en invoer kosten
2 pakketjes bij Just-heli en allebij raak.
Weer 2 pakketjes van Hobbyking en zonderkosten.
gewoon kwestie van pech ?

Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarom de ene persoon meer pech heeft met bijbetalen van pakketjes dan de andere persoon.
Maar helaas is het de harde waarheid en gebeurt het dat sommigen toch vaak moeten bijbetalen.
Wie het weet, mag het zeggen.

Heb vanochtend mijn Gaui 330X-S gedemonteerd.
Ligt nu in puzzelstukjes op tafel.
Straks eerst maar eens vliegen met de maatjes.( vliegtuigen op een groot open veld)
Ondanks de harde wind vandaag met recht een uitdaging.
Want we vliegen met toestellen tussen de 800 en 1300 gram aan vlieggewicht.

Vanavond maar eens de elektronika van de Gaui 330X-S overzetten naar het DJI F330 Frame.
Ben erg benieuwd hoe dat zal vliegen.
De Gaui 330X-S ken ik van haver tot gort.
Met dat toestel inmiddels al een krappe 100 vluchtjes gedraaid.
Heb volle hoop dat DJI F330 Frame bevalt en denk dat het nog strakker zal vliegen door het straffere Frame.
Want dat Gaui 330 Frame is echt knake.
Overigens: ik heb een ORIGINEEL DJI F330 Frame.Dus geen kloon frame zoals die F450 die ik ook heb liggen.
Vr Gr E

Eigenlijk is de topic gestart als F330 of F450, maar gezien de ook wel intressante prijs van de F550 clone loop ik dus momenteel met de gedachte F450 of F550.

Het zal mijn eerste Multicopter gaan worden en heb niet de intentie (en goedkeur van mijn vrouw om er meerdere te gaan bouwen anders staat John Williams voor de deur ben ik bang ).
Tevens denk denk ik erover door de vele informatie op dit forum om voor een DJI Naza te gaan. ( wat zijn de ervaringen met Turnigy esc's of de rctimer's op deze naza gaat dit werken ?)

Uiteindelijk is het mijn bedoeling om er FPV mee te gaan vliegen en er een GoPro onder te gaan hangen, ik zie vele fimpjes van F450's en die zien er eigenlijk al goed uit.
Kwaliteit zoals de Flexcopter van Holco zal niet haalbaar worden want dat budget heb ik er (momenteel) niet voor over.

Ik verwacht dat de beeldkwaliteit onder een Hexcopter stabieler zal zijn, maar is het risico bij een Hexcopter groter op storing met motoren regelaars props gezien je er meer hebt of is dit onzin.

Al met al nog wat vraagjes om tot de juiste beslissing te gaan komen, ik doop dat jullie goede tips hebben alvast bedank.

Zo............net klaar met het opbouwen van mijn DJI F330 Frame.
Dat ging erg prettig en als vanzelf.
Toestel inmiddels ook al ingevlogen. (binnen in de woonkamer)
Helaas teveel wind buiten nu voor dit formaat vliegmachine, maar binnenkort het gebakje maar eens buiten laten rondraggen.
Kan niet anders zeggen dan dat ze bij DJI weten wat ze maken.
Het Frame en alle inbus-schroeven waren perfect en van super kwaliteit.
Het geheel ziet er nu in elk geval stukken beter uit dan dat Gaui 330 Frame wat ik had.Dat ligt nu in de prullebak.
Het DJI F330 Frame is veel meer solide en geen gedoe meer met seconden lijm wat nodig was bij het opbouwen van zo'n Gaui 330 Frame.Wat een oen zeg bij Gaui die dat bedacht heeft.
Vr Gr E

Mag ik 1 hamvraag stellen?--------: Wat is het budget dat jij te besteden hebt?
Vr Gr E

Ik denk aan een 400 tot 500 uit te willen geven voor het frame en electronica, aangezien ik nog een
andere zender wil gaan aanschaffen ( Dx6/Dx7) . Ik heb nu nog een Mhz zender i.p.v. Een Ghz.
Zou je dat overigens nog werkend krijgen met een DJI naza ?
En dan uiteindelijk nog investeren in een camera en fpv spullen.
Al met al geen eind budget, maar het moet voor dit moment nog wel een beetje leuk blijven.

Momenteel is meer de vraag of de extra investering in een Hexcopter het echt waard is.
Ik hoop wat voordelen en nadelen te vinden, misschien wat links naar eerdere post voor goede informatie.

Back