DJI New Mavic Pro

@Anthonytoyo , geen onacceptabele issues met Mavic. Ja, nog altijd met hoofdletter! Zorg dat de app en vliegspul up to date is qua firmware en lees je in, vooral de beperkingen van vps/forward/downward sensoren. Het is makkelijk om de settings te verkloten in de app. Soms resetten ze na een update dus controleer ze. Lage zon brengt sensoren in de war. Wen aan t toestel waar je de ruimte hebt.

Ik hoop voor iedereen dat de backorders eindelijk worden uitgeleverd. Als ze in de schappen liggen wil ik iig een 2e set ;-)

@Anthonytoyo , geen onacceptabele issues met Mavic. Ja, nog altijd met hoofdletter! Zorg dat de app en vliegspul up to date is qua firmware en lees je in, vooral de beperkingen van vps/forward/downward sensoren. Het is makkelijk om de settings te verkloten in de app. Soms resetten ze na een update dus controleer ze. Lage zon brengt sensoren in de war. Wen aan t toestel waar je de ruimte hebt.

Ik hoop voor iedereen dat de backorders eindelijk worden uitgeleverd. Als ze in de schappen liggen wil ik iig een 2e set ;-)

Bedankt van de tips!

Ik zal inderdaad een ruime open vlakte kiezen voor mijn eerste vlucht.ik heb al zoveel zien verkeerd gaan met mensen die even gaan opstijgen in huis ,waar het vol staat met meubels.Een drone hoeft soms echt niet veel te hebben,eer er iets defect gaat.

Reactie van DJI vandaag:
Yes, that email is real! Keep in mind that previously placed orders will get priority.

Andere reacties:
How on earth does this seem far. I ordered mine on the 4th of October and i still have not received it. What a joke. Its been over 3 months now!! I also got this email this morning.

Belachelijk dit, ik heb de mijne besteld begin Oktober, op 14 Oktober een aanbetaling gedaan want dan zou ik hem binnen 2 weken hebben.

Nu is het oorverdovend stil.

Belachelijk dit, ik heb de mijne besteld begin Oktober, op 14 Oktober een aanbetaling gedaan want dan zou ik hem binnen 2 weken hebben.

Nu is het oorverdovend stil.

Echt erg! Dit zijn wel ernstige fouten,waar het bedrijf hopelijk lessen uit trekt voor de toekomst.Er zijn nog zeer veel klanten aan het wachten,die reeds 250 pre order hebben neergeteld

Een tijd geleden had ik het nut van ND filters gelezen, om niet direct de hoofdprijs te betalen had ik op ebay een ND-16 filter van PGY-Tech besteld. Die kwam gisteren binnen, zeer fraaie kwaliteit in een mooi metalen opbergdoosje. Opzetten en gimbal init zonder problemen.

Gisterenmiddag bij flinke wind eens geprobeerd, ik had begrepen dat een ND filter in feite de sluitertijd van de video moet verlagen in de meest optimale stand. In dit geval bij 25 fps naar een sluitertijd van 1/50.

Eerst een opname zonder gemaakt, sluitertijd stond op automatisch en bij stralend blauwe hemel op 1/900 ongeveer. Wit balance op vaste waarde en iso op 100 vast gezet.

Daarna het ND filter erop en gelukkig perfect, de sluittijd kon op 1/50 waarbij ook de ISO op 100 kon blijven, zelfde opnames gemaakt. Deze bestonden uit een vertikale stijging langs een boom op 3 meter en daarna rustige en snelle pans over een water plas.

Thuisgekomen eerst de beelden zonder ND filter bekeken, oh ja, waren opnames op 2k7 en 4k
Wat opviel redelijk schokkige beelden, die ik altijd had verwacht dat het aan mijn hardware lag (macbook pro '14). Toen bekeken op een nvidia shield box aangesloten op een 4k monitor en... precies hetzelfde..

Toen de beelden met het ND-16 filter.. WAT EEN VERSCHIL, totaal cinematic, heel vloeiend met natuurlijk de beeldwaas bij beweging (zo zal ik het maar omschrijven) die bij de 25 of 24fps hoort maar de schokkerige beelden totaal afwezig.

Ik ben overtuigd :), ND filters zijn noodzakelijk om goede beelden te schieten, zeker bij fraai weer. Wel veel meer voorbereiding om de sluitertijd en filtercombinatie te bepalen, iso vast, white balance vast, focus liefst vast enz enz maar het eindresultaat is zoveel meer.

Het ND filter zelf, beelden goed bekeken en gezocht naar rand onscherpte, spots, globale waas etc. Niets gevonden.
Niet verwacht voor de prijs ($11,58) en heb net ook van hetzelfde merk de ND-4, 8 en 32 besteld.

Leuk, brengt alles weer op een hoger niveau in de hobby.

Soms is goedkoop duurkoop als je deze filters al niet voor de start van de Mavic Pro kunt plaatsen!

Was geen probleem bij mij. Luistert wel nauw, je moet het filter goed recht en sluitend aan drukken. De camera goed vast houden en ik neem een brillendoekje om het filter vast te houden en aan te drukken

Ik begreep trouwens dat er meer filter varianten 'last' van een gimbal unit kunnen hebben, er ligt een request bij dji om de gimbal init uitslagen iets minder te maken.

Ik begreep trouwens dat er meer filter varianten 'last' van een gimbal unit kunnen hebben, er ligt een request bij dji om de gimbal init uitslagen iets minder te maken.

In eerste instantie baal ik altijd als je al aanpassingen gedaan moeten worden als je net iets gekocht hebt, maar voor mensen die last hebben van een gimbal unit een prima tip!

Verzekeraars kennende gaan ze standaard uit van menselijk falen en moet jij met gebrekkige informatie bewijzen dat het aan de software of aan de hardware lag en als je dit kunt bewijzen dan word dit toch al vergoed dus kun je beter die 230 euro per jaar in je zak houden!

Exact...

Afgelopen dagen voor business in het Sauerland geweest. Dan is het toch wel heel erg zuur om nog geen Mavic te hebben. Van donderdag op vrijdag was het -16 graden (C) en een prachtige atmosfeer. Volgende keer beter. (voor de liefhebbers, geschoten met de Canon XC10, zonder filters en zonder bewerking).

m1.jpg

Back