DJI New Mavic Pro

Ik heb een Hubsan H501s, maar wat een mooi toestel is deze nieuwe Mavic Pro, ik zit er sterk aan te denken om deze te bestellen maaaaar kijk toch nog maar even de kat uit de boom..

groet

Zodra die uit de boom is zal ik zeker verslag doen.
Ik wil er eerst mee kunnen vliegen en daarna zal ik mij op de camera gaan richten.

Nu heb ik de Blade 350 en kan ermee lezen en schrijven. Dat wil ik met de Mavic ook eerst onder de knie hebben..

Zodra die uit de boom is zal ik zeker verslag doen.
Ik wil er eerst mee kunnen vliegen en daarna zal ik mij op de camera gaan richten.

Nu heb ik de Blade 350 en kan ermee lezen en schrijven. Dat wil ik met de Mavic ook eerst onder de knie hebben..

Heel verstandig!
Enne @vleugel , stop met wachten. Ding is in 1 woord: FANTASTISCH

hmmm... vandaag ondanks de sneeuwval gevlogen met de Mavic Pro. Ding vliegt perfect. Nu had ik het het Polar Pro CP filter op zitten maar wat blijkt... daar zit een gele band in midden over het scherm heen. Mooi balen dus.

Morgen komt de zon weer in beeld. Eens zien of we wat moois kunnen maken op de piste met de ND8 of 16 ;-)

Bijgevoegd het filmpje:

daar zit een gele band in midden over het scherm heen. Mooi balen dus.

Vakwerk, en die gele band heb je denk ik goed weggewerkt want ik kan hem niet vinden, maar sneeuw weerkaatst het zonlicht dat daar op schijnt, het werkt als een reflector. Hierdoor valt er op verschillende manieren licht op de lens misschien moet je het daarin zoeken!

@Gestel07
Nou... vandaag ook weer gevlogen maar dan met het zonnetje erbij (filmpje volgt later vanavond). Wat blijkt. De gele 'vlek/band' zit niet in het filter maar op de lens zelf :-(
Als ik weer terug ben maar eens retour naar DJI. Lees op andere fora dat er meer mensen last van hebben.

Vwb het 'wegwerken' van de vlek.
Tja.... uiteraard heb ik eruit gehaald wat ik kon ;-)
Beroepsdeformatie noemen ze dat geloof ik.

Hier wel alvast een foto van vandaag.
Ik vind de Mavic Pro een pracht van een product icm reizen!

Krimml-1.jpg

Ziet er mooi uit, maar mag je wel boven een ski gebied vliegen? (ik zit over een paar weken weer in de sneeuw, en neem hem misschien ook mee)

Zondag heb ik weer een vlucht kunnen maken. Dit keer zonder problemen gelukkig.
Blijf het indrukwekkend vinden wat die kleine vriend kan.

Filmpje van vandaag met de Mavic Pro gemaakt voorzien van het Polar Pro ND8 filter. Shutter op 1/200
De gele band blijkt in de camera van de Mavic Pro te zitten en niet in het filter zoals ik eerder dacht... en ja.... ook nu heb ik het voor zover mogelijk weggepoetst ;-)

Toch jammer dat er in 4k ook behoorlijk wat ailiasing optreed. Ik had daar ook al last van maar nu zie ik het in jou filmpje ook terug. (het "flikkeren" van de bomen)
Hoge resolutie of hoge frame rates lijkt toch wat te hoog gegrepen voor de Mavic.
1080p25 had ik er geen last van

Mooi filmpje. je hebt lekker veel sneeuw daar :)

Voor zover mij bekend mag hier hobbymatig gevlogen worden mits je afstand bewaard tot mensenmassa's etc...

Zie: https://www.bmvit.gv.at/bmvit/verkehr/luftfahrt/drohnen/tipps.html

Als ik op die site kijk lees ik het volgende;

Viele Drohnen sind mit Kameras ausgestattet, die es erlauben, mitunter spektakuläre Aufnahmen zu machen. Dabei ist darauf zu achten, dass – sobald das unbemannte Gerät für den Zweck von Kamera- oder Filmaufnahmen eingesetzt wird – dieses als unbemanntes Luftfahrzeug der Klasse 1 gilt und daher eine Betriebsbewilligung erforderlich ist. Weiters entbindet die Einhaltung der luftfahrtrechtlichen Bestimmungen den Betreiber des unbemannten Luftfahrzeuges nicht von der Verpflichtung zur Beachtung der Bestimmungen des Datenschutzgesetzes oder anderer Regelungen zur Wahrung des Schutzes der Privatsphäre oder von privaten Rechten.

Vertaling

Veel drones zijn uitgerust met camera's die het mogelijk maken soms spectaculaire foto's te nemen. Er moet voor worden gezorgd dat - zodra het onbemande toestel voor het doel van de opname of de opname wordt gebruikt - dit wordt beschouwd als onbemande vliegtuigen in klasse 1 en daarom een exploitatievergunning is vereist. Bovendien, de naleving van de luchtvaart regelgeving laat de exploitant van de onbemande vliegtuigen van de verplichting om te voldoen aan de bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens of andere regelingen ontworpen om privacy of persoonlijke rechten te beschermen.

Hoe zit dat dan?
Wil hem ook wel meenemen op de ski vakantie dus ben wel benieuwd

Als ik op die site kijk lees ik het volgende;

Viele Drohnen sind mit Kameras ausgestattet, die es erlauben, mitunter spektakuläre Aufnahmen zu machen. Dabei ist darauf zu achten, dass – sobald das unbemannte Gerät für den Zweck von Kamera- oder Filmaufnahmen eingesetzt wird – dieses als unbemanntes Luftfahrzeug der Klasse 1 gilt und daher eine Betriebsbewilligung erforderlich ist. Weiters entbindet die Einhaltung der luftfahrtrechtlichen Bestimmungen den Betreiber des unbemannten Luftfahrzeuges nicht von der Verpflichtung zur Beachtung der Bestimmungen des Datenschutzgesetzes oder anderer Regelungen zur Wahrung des Schutzes der Privatsphäre oder von privaten Rechten.

Vertaling

Veel drones zijn uitgerust met camera's die het mogelijk maken soms spectaculaire foto's te nemen. Er moet voor worden gezorgd dat - zodra het onbemande toestel voor het doel van de opname of de opname wordt gebruikt - dit wordt beschouwd als onbemande vliegtuigen in klasse 1 en daarom een exploitatievergunning is vereist. Bovendien, de naleving van de luchtvaart regelgeving laat de exploitant van de onbemande vliegtuigen van de verplichting om te voldoen aan de bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens of andere regelingen ontworpen om privacy of persoonlijke rechten te beschermen.

Hoe zit dat dan?
Wil hem ook wel meenemen op de ski vakantie dus ben wel benieuwd

Geen idee.
Tot op heden niemand gezien die er wat van vond. Maar dat zegt natuurlijk niets.

Back