DJI New Mavic Pro

T'is ook wel fantastisch weer om te vliegen.

/einde jaloersmode :)

Zeker fantastisch weer. Net maar even met de grootste telg uit de familie op het veld gestaan. Geen Mavic Pro maar wel heel vet [emoji23]

42c1929bf14340257d195004dbd5c753.jpg

Goeiemorgen,

Ik heb gelezen dat je de obstical avoidance kan uitschakelen.krijg je hiervan meldingen tijdens een vlucht? Stel de zon zit op je scherm en je zet de sensoren per ongeluk uit...
Heeft er iemand nauwkeurigheid vd sensoren reeds getest? Ik dacht een muur enzo geen probleem,boomstam ook niet,maar takken geven problemen ?

Goeiemorgen,

Ik heb gelezen dat je de obstical avoidance kan uitschakelen.krijg je hiervan meldingen tijdens een vlucht? Stel de zon zit op je scherm en je zet de sensoren per ongeluk uit...
Heeft er iemand nauwkeurigheid vd sensoren reeds getest? Ik dacht een muur enzo geen probleem,boomstam ook niet,maar takken geven problemen ?

Vraag 1: Krijg je hiervan meldingen in de lucht?..... kom ik zo op terug ;-)
Vraag 2: ... en je zet de sensoren per ongeluk uit.... Dat kan niet. Je kunt ze niet per ongeluk uitzetten. Je moet daarvoor 'diep' in de software. Ze dus 'even' per ongeluk uitzetten is onmogelijk. Dit is te allen tijde een bewuste keus ;-)
Vraag 3: heeft iemand de nauwkeurigheid van de sensoren getest.... Jazeker. Werken perfect mits er voldoende licht is. De Mavic Pro stopt bij exact 1m afstand van het object.
Vraag 4: Muur, boomstam, takken.... Takken en draden etc zijn klein. Ik zou daar niet teveel op vertrouwen. Grotere objecten gaat perfect!

Er was bij mij op het werk een filmploeg bezig met een inspire, een grote hal waar assemblage moest worden gefilmd. Er hingen wat kabels met slangen in de hal en dat maakte de Inspire zodanig onrustig dat zij hiermee stopte. Ik zei nog dat zij die sensors ook konden uitzetten en toen keken zij mij wat vreemd aan.

Er was bij mij op het werk een filmploeg bezig met een inspire, een grote hal waar assemblage moest worden gefilmd. Er hingen wat kabels met slangen in de hal en dat maakte de Inspire zodanig onrustig dat zij hiermee stopte. Ik zei nog dat zij die sensors ook konden uitzetten en toen keken zij mij wat vreemd aan.

Je zou toch denken dat een filmploeg met een dure inspire toch het toestel zou kennen?

Vraag 1: Krijg je hiervan meldingen in de lucht?..... kom ik zo op terug ;-)
Vraag 2: ... en je zet de sensoren per ongeluk uit.... Dat kan niet. Je kunt ze niet per ongeluk uitzetten. Je moet daarvoor 'diep' in de software. Ze dus 'even' per ongeluk uitzetten is onmogelijk. Dit is te allen tijde een bewuste keus ;-)
Vraag 3: heeft iemand de nauwkeurigheid van de sensoren getest.... Jazeker. Werken perfect mits er voldoende licht is. De Mavic Pro stopt bij exact 1m afstand van het object.
Vraag 4: Muur, boomstam, takken.... Takken en draden etc zijn klein. Ik zou daar niet teveel op vertrouwen. Grotere objecten gaat perfect!

Bedankt van de info! Ik test het vanaf het toestel wordt geleverd ...in een bos zie ik me toch nog niet direct filmen

Goeiemorgen,

Ja dat kan. Als je de Mavic perrongeluk op sport modus zet dan zijn de obstical sensors uitgeschakeld.
Je ziet dan wel sportmodus in je schermpje staan.
Het kan ook zijn dat het te donker is voor de obstical camera's. Je krijgt dan een melding dat het te donker is en dat de obstical avoidance niet werkt.
Ik geloof dat dan het obstical icontje bovenin rood wordt maar dat weet ik niet helemaal zeker

Wat betreft de nauwkeurigheid word er hier en daar gezegd dat het obstakel minimaal 10 tot 15 cm dik moet zijn.
Stroom kabels ziet hij bijvoorbeeld niet
Officiële specs zijn er niet maar je moet dus altijd rekening houden dat de mavic niet alles ziet

Hmmm... had die opdracht graag uitgevoerd [emoji1]
Helaas een collega [emoji30]

Back