Anti-demper was uiteraard een typ fout....'T is geen brushless gimbal van Jakub.
Hoeft ook geen controller bij: hij wordt aangesloten op de Naza (de servo's dus).
Ik was iets van 80 euro kwijt, incl. verzending en servo's.
Die brushless gimbal van je link is al $299.....zal wel op hetzelfde bedrag uitkomen in euro's voordat je hem hebt.
Hier heb je wat info over een project met BL gimbals......ziet er prima uit, maar zal wel een flinke duit en veel moeite kosten. Het project loopt al maanden.
Ik zocht meer een PnP gimbal met een laag gewicht en dito prijs.
De andere oplossingen zullen best wel beter en meer Pro zijn, maar dat is niet wat ik zoek.
Het moet wel een betaalbare hobby blijven.
Simple AlexMos brushless gimbal from Viacopter - RC Groups
Maar hoe zit het nu met de anti-demper?
Zie dat ze zojuist weer het hebben geupdate met de gopro 3 versie nu:
ARRIS CM2000 Gopro Hero3 Brushless Motor Gimbal V3.0
Je moet nog 30 euro verzendkosten betalen en dan heb je een PnP gimbal met laag gewicht voor weinig. Als je het vergelijkt met de zenmuse (wat op 500 nog wat uit komt!) dit komt bij elkaar op (afgerond naar boven) 260 euro voor een precies afgesteld ding, enige wat je moet doen is hem eronder schroeven.
Verder zeg je dat er geen controller bij moet, voor zover ik weet moet er een board (moederboard met chip) inkomen die de berekeningen doet en de motors aan stuurt. Bijvoorbeeld de opensource controller: Arris Brushless Gimbal Controller YTV3 V3.0 W/MPU6050 Sensor.
Zit dit er bij? Want dan is het echt een koopje. Het kan zijn dat ik het mis heb hoor qua werking maar ik meen te begrijpen dat je de volgende onderdelen nodig hebt voor een goede gimbal:
1. Frame
2. Servos (brusshles het liefst)
3. Controller (open source is het goedkoopste)
4. IMU sensors voor het stabiliseren (weten hoe hij staat)
5. Dragen om alles te verbinden
Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben. Maar een goede controller kost al rond de 90 euro. Vandaar dat ik het even vraag of je wel alles hebt.