DJI Phantom Review

Ja....heel toevallig wel.....jij ook?

edit: dat "ook" in je bericht zou voldoende info voor me moeten zijn.....

Ja dat was ff balen, de GoPro net in Grun opgehaald toen die aanbieding van 1dayfly voorbij kwam:mad:

Die Carbon props passen wel wat ruim op de assen van de motoren, die van DJI hebben een afgevlakt stukje en passen dus beter. De moeren goed aandraaien en hopen dat de zaak blijft zitten!

Net even bij de Arris gimbal zitten kijken.....
Het is een heel leuk concept, maar nog niet helemaal rijp.
Nog problemen met drivers etc.
En hij is ruim 2x zo zwaar als mijn Poolse gimbal.
Hij zal ook wel beter zijn, maar ik denk/hoop dat die van mij voldoende is voor mij.
En er is ook nog een flink prijsverschil.

Ik denk dat ik vandaag maar eens een rustig veldje op ga zoeken met 5 LiPo's onder mijn arm....als het een beetje droog wil worden.....

Ook een 1dayfly slachtoffer ;) ik had er een voor een vriend gekocht, nog steeds niet binnen.... gelukkig heb ik die van mij al een hele tijd :) het is het wachten waard heren!

Ridder, laat me weten en upload asap een filmpje als het kan :) Ik zit namelijk erg te twijvelen of ik nou net iets meer moet uitgeven aan de zenmuse of toch voor de arris gaan.... ik denk toch dat ik voor nummertje 1 ga kiezen ivm de problemen die je leest over de arris. Voor zover ik kan zien is het tot nu toe wel de een na beste gimbal voor de phantom (na de zenmuse)

De status van uw bestelling bij 1DayFly.com met ordernummer 683XXX is veranderd op 28-06 om 10:32.
De nieuwe status is: "Picked up".

Als het een beetje mee zit, hebben we hem dan morgen in huis!

Ook een 1dayfly slachtoffer ;) ik had er een voor een vriend gekocht, nog steeds niet binnen.... gelukkig heb ik die van mij al een hele tijd :) het is het wachten waard heren!

Ridder, laat me weten en upload asap een filmpje als het kan :) Ik zit namelijk erg te twijvelen of ik nou net iets meer moet uitgeven aan de zenmuse of toch voor de arris gaan.... ik denk toch dat ik voor nummertje 1 ga kiezen ivm de problemen die je leest over de arris. Voor zover ik kan zien is het tot nu toe wel de een na beste gimbal voor de phantom (na de zenmuse)

Wanneer ik de H3B heb, kan ik filmpjes maken.....misschien morgen....

Maar ik heb dus de cheap @ss quadframe gimbal....niet de Zenmuse.

De status van uw bestelling bij 1DayFly.com met ordernummer 683XXX is veranderd op 28-06 om 10:32.
De nieuwe status is: "Picked up".

Als het een beetje mee zit, hebben we hem dan morgen in huis!

Picked up wil zeggen dat hij van schiphol gehaald is, nu moet 1dayfly hem nog verpakken en opsturen, ik verwacht hem dinsdag te hebben...

Anyway, ik wil dit gaan bestellen:
On Board Lipoly Low Voltage Alarm (2s~4s) ( DE Warehouse )
alleen een klein vraagje, hoe ga ik dit aansluiten icm een FPV ? Ik gebruik de immersion 200mw TX die ook gebruik maakt van die balance port. Iemand enig idee?

Zou eerder voor een osd gaan als je al fpv vliegt. Na honderd meter hoor je die pieper niet meer.
Ik heb een FPV cable en hoor geluid via me FPV systeem ;)

Maar OSD zat ik ook naar te kijken maar ik kwam op bedragen van 100-120 euro way to much voor mij op dit moment.

Gopro is zojuist verzonden het kan tot 48 uur duren voordat hij er is.....

Laatst bewerkt:
Ondanks dat het weer niet optimaal is toch net gevlogen, met de nieuwe Carbon props, ik verbeeld me dat ze minder lawaai maken. Kan er verder nog niet veel over zeggen.
De volgende keer de GoPro er aan hangen en dan zien of het vooral bij stijgen en dalen het beeld beter is geworden, rustig vliegen was met de originele props sowieso wel goed.
Steeds weer fascinerend om te zien dat de Phantom op dezelfde plek in de lucht blijft hangen, vooral omdat de wind hard en vlagerig was, dit kost trouwens wel energie de akku's waren duidelijk sneller leeg. Wel iets om in de gaten te houden.

Uw bestelling met ordernummer 683XXX is vandaag verzonden. Wij verwachten dat de bestelling binnen maximaal 48 uur bij u wordt aangeboden.

Tadaaaaa.......bij mijnpakket staat dat ie morgenochtend tussen 9:30 en 12:30 bezorgd gaat worden.

Vandaag ook even wezen vliegen op een plek waar ik lekker de ruimte had.
Het was inderdaad vrij winderig en bij een superzachte landing werd ie omver geblazen: 1 Graupner naar de eeuwige jachtvelden.

Vanmiddag meteen maar weer een paar verse gehaald.

In de winkel waren ze bezig om een brushless gimbal onder een Phantom te hangen.
Er zat al een FPV set en GoPro op.
Even gebabbeld, maar ik denk dat ik (ooit) een schermpje neem ipv goggles......ben toch bang dat goggles niet echt fantastisch werken wanneer je een leesbril nodig hebt.

Alles was daar te koop (niet alles leverbaar helaas) voor FPV, en inbouwen wilden ze ook voor je doen.....voor 200 euro.....tja.....dan ga ik zelf wel een ochtendje prutsen.....

Uw bestelling met ordernummer 683XXX is vandaag verzonden. Wij verwachten dat de bestelling binnen maximaal 48 uur bij u wordt aangeboden.

Tadaaaaa.......bij mijnpakket staat dat ie morgenochtend tussen 9:30 en 12:30 bezorgd gaat worden.

Vandaag ook even wezen vliegen op een plek waar ik lekker de ruimte had.
Het was inderdaad vrij winderig en bij een superzachte landing werd ie omver geblazen: 1 Graupner naar de eeuwige jachtvelden.

Vanmiddag meteen maar weer een paar verse gehaald.

In de winkel waren ze bezig om een brushless gimbal onder een Phantom te hangen.
Er zat al een FPV set en GoPro op.
Even gebabbeld, maar ik denk dat ik (ooit) een schermpje neem ipv goggles......ben toch bang dat goggles niet echt fantastisch werken wanneer je een leesbril nodig hebt.

Alles was daar te koop (niet alles leverbaar helaas) voor FPV, en inbouwen wilden ze ook voor je doen.....voor 200 euro.....tja.....dan ga ik zelf wel een ochtendje prutsen.....

Hé mooi voor je....
Bij mij werd die ook omver geblazen, gelukkig had ik de prop guards er nog opzitten;), alles nog heel!
Leesbril hé....lijkt me helemaal niks.

De GPH3B is gearriveerd!
Ik had ook een paar extra accuutjes en lader in het verre Oosten besteld en die kwamen toevallig gelijkertijd aan.

Ik heb de GoPro eerst aan de Mac gehangen en een update uitgevoerd.
Daarna alles ingesteld.
Ik heb de zaak gewogen en alles bij elkaar incl. accu weegt ie nu 1050 gram.
Even een beetje uit de hand gefilmd om te kijken of ie het blijft doen......ik ben nl. eigenwijs en heb een Samsung Pro 64 GB class 10 gekocht.....en ik las naderhand dat je toch echt een Sandisk van max 32GB moest hebben, anders werkt het niet.
Gelukkig is dit niet het geval.
Ik heb 12 minuten gefilmd in 1080p60 met ProTune ingeschakeld en dat ging vlekkeloos.

Enfin, even een stukje in de achtertuin gevlogen en dat zag er allemaal goed uit.....het was wel winderig en dus niet zulke strakke opnamen.

Bij het landen werd ie wéér omgeblazen en kostte het me weer een prop!
Ik heb nu nog maar 1 linksdraaiende en een rechtsdraaiende over.....dus nu zitten de propguards er weer op!

Ik heb de eerste opnamen bekeken en die zagen er prima uit: ik heb geen jello gezien.
Tot nu toe dus erg tevreden.
Ik heb net nog een vluchtje gemaakt in de achtertuin en de opnamen worden nu door iMovie geïmporteerd.

Als dat gebeurd is ga ik even buiten de tuin kijken.
Maar eerst nog even de MotoGP kijken.

Hoi,

Wat betreft je landing, kleine tip. Zorg dat je eerst even goed stilhangt voordat je je Phantom echt neerzet. Door de glijdende beweging tijdens het neerzetten gaat ie gegarandeerd kiepen. Gewoon even op een hoogte van 50 cm stil laten komen en dan pas doorzakken, als ie echt rustig op zijn plaats blijft.

Grt,

Jan

Het ziet er echt niet uit op YT....
Conversie van MP4 naar mov gooit al flink wat roet in het eten en dan gaat YT nog een keer comprimeren.
Direct afgespeeld op TV ziet er prima uit.

Wbt landing: de Phantom had nogal last van winderigheid en hij was druk rood aan het knipperen....landing was een haastklusje.

Back