DJI S800 Spreading Wings

  • Topicstarter Topicstarter AKruims
  • Startdatum Startdatum
Hier ook de knoop doorgehakt, en na lange tijd kijken toch ook maar een complete s800 met zenmuse, retracts, wookong m, ombouw kit voor gh3 en carbon wrap gekocht.:) ook nieuwe imu en led erbij:) ben benieuwd!
 
Voor de zaak ruben:)

We wilde eigenlijk wachten op de evo, maar vanwege meerdere redenen toch maar nh voor een compleet setje gegaan;)
 
Heb vandaag precies hetzelfde gehad als tasz...... Op de flip na. Maar hij kwam hier oncontroleerbaar naar beneden.
resultaat is 5 armen kapot ( 6 vervangen voor de zekerheid).
Zenmuse is gelukkig nog heel gebleven alleen na check van de beelden kun je zien dat de imu het goed bleef doen omdat hij zijn horizon wel houd.
Ik vlieg op firmware 5.12
 
Dat is niet zo fraai. Schade loopt toch al gauw in de papieren. Zijn er überhaupt succesverhalen van een noodlanding met een S800?

Dus: 1. motor valt uit. 2. S800 gaat tollen. 3. IOC aan en rustig landen.

Ik ben benieuwd of hier goede ervaringen mee zijn door mensen van het forum.
 
Heb vandaag precies hetzelfde gehad als tasz...... Op de flip na. Maar hij kwam hier oncontroleerbaar naar beneden.
resultaat is 5 armen kapot ( 6 vervangen voor de zekerheid).
Zenmuse is gelukkig nog heel gebleven alleen na check van de beelden kun je zien dat de imu het goed bleef doen omdat hij zijn horizon wel houd.
Ik vlieg op firmware 5.12

Misschien een domme vraag maar was dan niet gewoon je accu leeg/niet goed aangesloten?
 
Misschien een domme vraag maar was dan niet gewoon je accu leeg/niet goed aangesloten?


Bij mij niet. Kan je heel goed terug zien in de Iosd file
Je ziet wel dat er een dip was omdat het erg koud was.
Maar tijdens de crash was het voltage alweer opgelopen.
Deze is ook niet onder de 20 volt geweest

volledig bepakte s800 is gewoonweg te zwaar om het met 5 motoren te kunnen blijven doen.

Nee hoor. Hij vloog eerst prima op 5 motors de crash was later.
Je kan ook zien dat de Wookong de motoren ineens heel ageresief ging aansturen.
Ik denk dat het algoritme van de wookong voor het uitvallen van een mortor nog niet goed is.

Heb vandaag precies hetzelfde gehad als tasz...... Op de flip na

Die van mij was ook niet echt geflipt hoor. Hij ging heel erg "wobbelen" en toen kwam hij naar beneden.
Welke versie armen heb jij? Nog met de oude bedrading??
Ik heb steeds meer het vermoede dat daar het probleem zit
 
Ik heb het nog even nagekeken. Voltage tijdens crash was gemiddeld 20.3 volt.

Na de crash had ik een onbelaste voltage van 24 volt

Dit komt overeen met andere vluchten dus ik geef de accu niet de schuld
 
Tasz al nieuws over je crash/garantie etc?

En hier nog een leuke foto :)
p1010348m.jpg
 
Ik begrijp het niet.
Het ziet er goed uit.
Maar nu moet je in plaats van 6 keer 8 keer kliederen met carbon, als je dit normaal vliegend wil krijgen. En de hexa variant, S800, is prima in staat om een behoorlijke last te tillen, mits uitgerust met de carbon armen.
 
Tjah, ik laat mijn zenmuse niet over aan een hexa die soms wel en soms niet goed omlaag komt met een motor minder :)
En vind het leuk om te maken, keer eens wat anders toch?
 
Tasz al nieuws over je crash/garantie etc?
Deze begrijp ik ook niet. Of eigenlijk wel, je wilt iets wat niet reëel is.

Je vliegt een machine waar bijna niets meer origineel van is. Hij heeft tientallen probleemloze vluchten gehad, misschien nog wel meer. Er kan van alles mis mee zijn met betrekking tot onderhoud/slijtage. Je parkeert hem hardhandig op de grond. Wat zelfs een stuurfout kan zijn. En nu verwacht je dat de leverancier of producent dit gaat vergoeden? Ik begrijp het niet, maar jij begrijpt het waarschijnlijk ook niet.

Alles wat je vliegt en wat wij zelf in elkaar hebben geknutseld, helemaal multirotors, zal een keer ongewenst naar beneden komen. Daar kan DJI weinig aan veranderen.
 
Deze begrijp ik ook niet. Of eigenlijk wel, je wilt iets wat niet reëel is.

Je vliegt een machine waar bijna niets meer origineel van is. Hij heeft tientallen probleemloze vluchten gehad, misschien nog wel meer. Er kan van alles mis mee zijn met betrekking tot onderhoud/slijtage. Je parkeert hem hardhandig op de grond. Wat zelfs een stuurfout kan zijn. En nu verwacht je dat de leverancier of producent dit gaat vergoeden? Ik begrijp het niet, maar jij begrijpt het waarschijnlijk ook niet.

Alles wat je vliegt en wat wij zelf in elkaar hebben geknutseld, helemaal multirotors, zal een keer ongewenst naar beneden komen. Daar kan DJI weinig aan veranderen.

Hoi Ed, ik was benieuwd of tasz al wat meer wist. misschien was zijn wkm kapot oid. wie zal het zeggen. Was iig benieuwd of die al iets duidelijkheid heeft waarom die omlaag kwam hij heeft de logs, en of die nog iets aan garantie heeft.
 
Back
Top