DLE Cannisters

• Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
Alexzzz
Als jij gezopen hebd hoor je niks meer hahahahaha

Ik wel dus
Maar ik zeg niet dat KS slecht is
Ik haal zelf ook men flenzen en bochten bij KS
Ik ben nog is aan het neuzen geweest om bochten in nederland te laten buigen
Lekker dichtbij
Maar dan kwam ik 6 euro per bocht duurder uit dan bij KS
En ik moest er meteen 100 laten buigen

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en/of van anderen gehoord....

Dat heb ik nog nooit meegemaakt en/of van anderen gehoord....

dat klopt wel Alex, ik heb het persoonlijk meegemaakt, en er zijn nog 2 gevallen bekent in onze vereniging,
maar ook bij pefa kwam het wel voor.

wel waren dit oudere dempers...

ik heb op mijn dle111 dle dempers zitten
en op mijn 3w70 ks demper,, maar wat een verscheel!!

veel aangenamer,, en het scheelt 10db,, nu zijn het wel verschillende motoren.
Maar zijn dat de standaard meegeleverde rook afbuigers of de potten van EME?

dat klopt wel Alex, ik heb het persoonlijk meegemaakt, en er zijn nog 2 gevallen bekent in onze vereniging,
maar ook bij pefa kwam het wel voor.

wel waren dit oudere dempers...

Ik heb het alleen 1x meegemaakt met een pefa reso, toen kwam de intake los (het 25mm pijpje zeg maar)
Ik heb zelf zeker 30 stuks KS dempers gehad in de loop van tijd, en geen enkel probleem gehad ermee.

Maar goed, alles kan stuk, het zal ook met de manier van ophanging te maken hebben, trillingen, etc....

Bij onze vereniging hebben we een limiet van 80dBA voor brandstofmotoren. Mijn DLA 112 met originele dempers leverde bij de eerste meting 91dBA dus is te verwachten dat ik met deze configuratie niet door de technische keuring kom.
Dat was dus een kwestie van bouwen...
Het eerste ontwerp was geen lang leven beschoren omdat ze door trillingen scheurden. Ik heb nog wel een meting kunnen doen voordat het toestel de lucht in ging en kwam rond de 80dBA uit.
Het huidige ontwerp is bevestigd met een slang en hopelijk de boel heel blijft. Op dit moment moet er nog mee getest worden.

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wow
Haaks om dat kost vermogen
en niet zo een beetje ook
je had beter bij ks vlenzen en bochten kunnen bestellen
kost geen ruk

Beide uitlaten in één grote(re) expensiekamer uit laten komen? Lijkt me betere/makkelijkere demping te geven. (Ik denk hierbij even aan enkel-fasige en dubbel-fasige gelijkrichting, in het laatste geval minder rimpel op de spanning).

Het ontwerp is aangepast. Eerst naar een gemeenschappelijke expansiekamer en van daaruit naar de dempers.
Het geluid is desondanks nog steeds te veel. De twee dempers zullen dus nog een keer weer op de tekentafel moeten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ontwerp is aangepast. Eerst naar een gemeenschappelijke expansiekamer en van daaruit naar de dempers.
Het geluid is desondanks nog steeds te veel. De twee dempers zullen dus nog een keer weer op de tekentafel moeten.

Mooie, creatieve oplossing zo!

Even los van de uitlaat, de (lucht) inlaat maakt ook geluid. Om dat wat tegen te gaan kun je een inlaatkelk en een luchtfilter monteren. 3W maakt hele mooie (gebruik ik zelf op mijn motoren).

Bijvoorbeeld zoiets: miscelaneous : Air Intake manifold 90° - Small : Katalog: 3W Modellmotoren - Modellmotoren und Flugzeuge
Met als luchtfilter: miscelaneous : Foam Air Filter Ø 48mm, blue : Katalog: 3W Modellmotoren - Modellmotoren und Flugzeuge

Verbaast me trouwens dat als je model boven de 25 kg zit je 81db op 25 meter afstand gemeten op/in/haaks op de wind. Ik verbaasde me hierover toen ik laatst bij Henk van Hoorn, beter bekend als de man die met een Bleriot het kanaal over vloog, zijn toestel liet keuren door een Duitse keurmeester.

Toch grappig dat er dan opeens heel andere eisen gesteld worden voor modellen.

Back