DLE niet altijd geweldig....

  • Topicstarter Topicstarter razor
  • Startdatum Startdatum
Het vervangen van onderdelen zal wel nooit wennen als ze voor je gevoel nog niet zijn versleten. Zeker de pech voor u is heel vervelend.

ps. de krukas is die nou gebroken?
 
momenteel zit de andere Dle erin, deze loopt goed, en als het meezit gaat hij dit weekend dan eindelijk vliegen.. filmpje volgt.

De DLE111 heeft al heel wat modificaties ondergaan, deze is al een stuk verbeterd ten opzichte van de DL100, dus in de 111 kan je wel meer vertrouwen hebben :D

Succes verder,

Jan
 
He razor dan heb jij zeker nog nooit het blok van een citroen visa grono uit elkaar gehaald en de zuigers geinspecteerd
Wat je dan tegen komt is vaak dramaties
soms bij motoren die nog geen 30.000 gelopen hebben kantelende zuigers
gewoon omdat ze scheuren

Ik heb dus ook een dle 111 liggen met een slechte krukas
motor gaat gewoon terug en word omgeruild voor een nieuw blok
Dit blok was overigens nieteens een blok wat ik verkocht had maar 1 die via de hobbyking gekocht was door een medeforumer
ik mocht van ciclone probleemloos de garancie voor die persoon verzorgen
want de garancie is voor dle
 
Het vervangen van onderdelen zal wel nooit wennen als ze voor je gevoel nog niet zijn versleten. Zeker de pech voor u is heel vervelend.

ps. de krukas is die nou gebroken?


de krukas is niet gebroken, de drijfstang is totaal ontwricht en verbogen, de wangen van de krukas zijn wel hele maal verdraait...
 
He razor dan heb jij zeker nog nooit het blok van een citroen visa grono uit elkaar gehaald en de zuigers geinspecteerd
Wat je dan tegen komt is vaak dramaties
soms bij motoren die nog geen 30.000 gelopen hebben kantelende zuigers
gewoon omdat ze scheuren

Ik heb dus ook een dle 111 liggen met een slechte krukas
motor gaat gewoon terug en word omgeruild voor een nieuw blok
Dit blok was overigens nieteens een blok wat ik verkocht had maar 1 die via de hobbyking gekocht was door een medeforumer
ik mocht van ciclone probleemloos de garancie voor die persoon verzorgen
want de garancie is voor dle


dat zal ongetwijfelt, ik heb echter een andere ervaring met Cyclone.

en daarbij komt, ik heb de motor al eerder uit elkaar gehaald, dus zullen ze er zowieso niet om staan te springen om hem te vergoeden...

ik heb het ding ook al gedoneerd aan de gemeente...
 
Ja bij deeze motorschade is een donatie aan de gemeente wel het verstandigst
sucses met de 111
en natuurlijk de pits
 
en om maar eens door te gaan op Razors post, ken hem erg goed, zal hij niet erg vinden.

gister op wings en wheels gevlogen met de Ultimate de motor liep niet echt super, en na de eerste ronde liep het vermogen terug tot ongeveer de helft.

ik ben maar geland en toen bleek dat de krukas zwaar rond liep.

thuisgekomen de mtor uit elkaar gehaald,
bleek dat er te weinig ruimte tussen de wangen en het bigend zaten.
resultaat, na een paar minuten loopt de motor zo heet dat hij bijna vast loopt de wangen zijn totaal verkleurt, de olie is verbrand en er zit een schuer dwars door een wang.

op het filmpje is te zien hoe erg deze kapot is...

ik stook de zelfde brandstof in mijn andere motoren zonder probleem. dit is een fabrieksfout...
Zlfoue9uMz4[/media] crankshaft faillure - YouTube
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar heb je de motor gekocht
en waneer
dit is inderdaat duidelijk een fabrikagefout
en zou kostenloos gerepareerd moeten worden
haast ongeacht waneer de motor verkocht is

bij mij gold dat de garancie pas inging vanaf het moment dat de motor in gebruik werd genomen
heb al is een 55 terug gekregen voor garantiewerk
was ook een fabrikagefout naar mijn iedee

Maar de onderdelen werden door DLE per ongeluk naar big planes gestuurd
en die rekende dus 55 euro voor het doorsturen

dat was bij mij de drupol om er mee te stoppen

de motor heb ik kostenloos gerepareerd voor de klant

probleem was
bickend pen hardingsfout
ik heb de pen en het lager vervangen voor een eigen gemaakte pen en een skf naaldlager

en de zuiger bleek ook uit te slaan op het top end
daar dus een nieuw type DLE zuiger ingezet
de nieuwe zuigers waren van een betere alu legering gemaakt

die motor draait nu zonder problemen klant tevreden


by the way
mijn SV 100 is vorig jaar hemelvaart finaal aan puin gedraait
helemaal stuk
 
ik heb al gemaild met de china leverancier, en hun het filmpje gelinkt,

ik wacht op antwoord, ondertussen de motor uit de extra in de ulti gezet,

zoals het nu lijkt, heeft de kapotte motor van meet af aan al niet best gelopen..

waarschijnlijk zal de kist nu pas presteren.
 
van welk jaar was de motor
dat is vrij belangerijk met de te vervangen delen
als het een blok is van 2010 / 11 dan heb je een update kit nodig naar nieuw type
en nieuwe zuigers

het verschil is
de oude serie had een naaldlager in het achter carter op de krukas
de nieuwe hebben daar een kogol lager
ook zijn de nieuwe zuigers van een sterker soort alu legering
 
Wel raar dat die leverancier DLA motoren verkoopt naast de DLE motoren
Dat mag van DLE niet
daar kan een deeler hier zen deelerschap om kwijtraken
 
Wolting ik heb je nu al tien keer gezegd dat mengsmering inhoud dat je ook olie bij de benzine moet gooien... Tssss

Wanneer neem je nu eens wat van mij aan kloete!

En die goedkope action olie alleen voor het inlopen gebruiken.
 
Jeroen weel,

Dit is een broodje AAP verhaal,

Volgens jou heb ik ook zo'n motor en die draaid prima, zelfs onder zware belasting.

zowel Aerobertic als Jan van brenk kennen dit verhaal niet.

Een mailtje naar DLE zelf liet ook weten dat dit niet waar is.

Dat is wat ik onderzocht heb.

Dus Jeroen Weel stop met het verspreiden van dit niet kloppende verhaal.



van welk jaar was de motor
dat is vrij belangerijk met de te vervangen delen
als het een blok is van 2010 / 11 dan heb je een update kit nodig naar nieuw type
en nieuwe zuigers

het verschil is
de oude serie had een naaldlager in het achter carter op de krukas
de nieuwe hebben daar een kogol lager
ook zijn de nieuwe zuigers van een sterker soort alu legering
 
Ik heb dus ook kontakt met DLE gehad en dat is wat me verteld is

ook van de zuigers
Maar niet alle motoren lopen stuk
het andere lager in de achterplaat is gewoon een update
en de nieuwe zuigers ook
het verschil tussen de oude en de nieuwe zuigers is ook erg duidelijk
zijn de oude licht aluminium van kleur
de nieuwe type zuigers zijn wat grijzer

geen broodje aap

Mij was wel verzekerd dat de problemen met de nieuw krukassen niet mee zouden voorkomen
helaas dus tog wel
maar elk merk heefd wel is een maandag ochtend product

bij de motoren die ik verkocht heb is er maar 1 terug gekomen voor garantie
dat was een 55
duidelijk uitgeslagen pistonpen in de zuiger
en bickend pen die slecht gehard was dus behoorlijk ruim was


En DLE gaat natuurlijk niet aan jan en alleman vertellen dat er problemen waren

Als je DLA een mailtje stuurd zeggen ze ook dat ze de beste motoren maken
 
j.venant niet gelijk schreeuwen als je er geen verstand van hebt!!!

en als aerobertics en jan van brenk dit verhaal niet kennen. dan zijn ze niet op de hoogte met hun producten..

weel heeft gelijk.. de eerste DL motoren hadden een naaldlager, ik heb de eerste tot de laatste serie en de onderdelen zijn niet uitwisselbaar.

de eerste serie had geen serie nummer, omdat men niet verwacht had dat er problemen mee zouden komen, pas vanaf de eerste aanpassing zijn ze gaan nummeren zodat bij eventueel bestellen van onderdelen de juiste geleverd kunnen worden..


toen werd het een dle motor, die heeft ook de nodige wijzigingen gehad, vanaf nummer 0650 is er een wijziging gedaan. betreffende de zuigers, andere alu legering en de drijfstang lagers,deze lagers waren te zacht en daardoor liep er nogal eens een vast.
dit was versie 1
vanaf nummer B4100 is de krukas aangepast, het naaldlager vervangen in het achterhuis voor een kogellager, dit is versie 2


versie 1,, duidelijk is te zien hoe in het achterhuis een naaldlager hoort:




versie 2

met uitsparing voor kogellager:


krukas serie 1:


krukas serie 2:



achterkant serie 1:

 
dus excuses richting Jeroen (Weel)zijn wel op zijn plaats!!

Sorry not going to happen, onderwerp is DLE en geen DL.....

Foto's zeggen verder niets zonder een revisie verhaal op de DLE site zelf....

En wat betreft broodje aap, Goh Jeroen waar zijn die beloofde vervangings setjes dan?
Beloftes maken schuld verder hou ik er over op...
 
Back
Top