dlg afstel clinic

De clinics zullen voorlopig alleen plaatsvinden op Terlet, buiten het wedstrijdseizoen om.
Uiteraard wordt er ruim van te voren eea aangekondigd.
Clubs die hun veld beschikbaar hadden willen stellen wil ik toch bedanken, ondanks dat we er geen gebruik van maken om een clinic te geven.
Hoe het met andere dlg-ers is weet ik niet, maar demo vliegen op open dagen ed mag je me altijd voor vragen.

Leuk idee :) Ik heb helaas geen contact met de vliegclub losser oid. En met 10+ man zomaar op een stukje land van een broer gaan staan (mijn super secret plekje) word vast niet op prijs gesteld.

Mooi weer komt er aan dus het begint weer flink te kriebelen wat meer met DLG te gaan doen.

Gert, weet jij een goed plekje in de buurt voor meer man?

Rasmus

Welke regio zoek je een geschikt veld

Wij bij de modelvliegclub Losser hebben een heerlijk groot veld. We overwegen om een meeting te houden

f3k dlg/hlg meeting bij modelvliegclub Losser
F3K (DLG/HLG) meeting 21 maart Modelvliegclub Losser.

Hallo allemaal, wij als Modelvliegclub Losser willen graag op 21 maart aanstaande een Meeting houden voor HLG/DLG F3k . Uitloop datum is 28 maart.

Nadat we vorig jaar en ook dit jaar weer een NK F3K organiseren lijkt het ons en goede aanvulling om eens een gezellige vliegdag te organiseren.

Deze dag staat in het teken van:

-**********ervaringen uitwisselen,
-**********vrij vliegen,
-**********oefenen van een aantal wedstrijd taken,
-**********een kofferbak verkoop**
-**********en in de middag een eenvoudige wedstrijd om het Twents Kuiernat.

Iedereen is vanaf*10:00*welkom.

We beginnen*10:30*en eindigen tegen*16:00.

Graag aanmelden via MBF en mailtje naar gert_seven@hotmail.com

Verdere suggesties voor de dag invulling zijn welkom.
*
Ps. we beschikken over een groot eigen veld alleen niet over een eigen club gebouw. Wie de mogelijkheid heeft om een partytent mee te nemen dan kan die bij die van ons geplaats worden.
*
Graag aanmelden via MBF en mailtje naar gert_seven@hotmail.com

de volgende f3k clinic staat gepland voor in het najaar, meer info volgt mettertijd in een apart draadje.
Suggesties voor de te behandelen thema's zijn zeer welkom!

Vriendelijke groet, Vincent Merlijn

de 1e clinic was de worp, de 2e de afstelling de 3e wellicht iets met het vliegen zelf? zoals Jan al aangaf, een mooi, efficient bochtje draaien is lastiger dan het lijkt. ik kan me voorstellen dat er meer onderdelen van de vlucht als lastig kunnen worden ervaren, ik hoor graag welke;)

onderwerpen clinic

ik kan wel wat verzinnen:
- invloed terreinomstandigheden op dalende/stijgende lucht
- de lucht leren "lezen" goede/foute lucht
- vlieggedrag dlg bij een thermiekbel en hoe te reageren
- tactiek bij harde wind en turbulent weer

gr

etienne

-algemene wedstrijdtactiek
-tactiek per taak
-coach clinic (wat wil je wel/niet van een coach horen)
-trainings tips (vliegen/krachttraining/hardlopen/roeien/.....)
-ergronomie van je zender. Welke knuppelbezetting en functieverdeling op je zender

Ik realiseer me dat een aantal van deze dingen prima binnen kan, aan de bar, met vrienden en lekker bier... ;)

... zoals Jan al aangaf, een mooi, efficient bochtje draaien is lastiger dan het lijkt…

Is in ieder geval een punt van verbetering voor mij. Voor mijn idee kost mijn oude 'bank and yank' stijl me af en toe wel enige meters…
Ook het moment van 'platleggen' na de stijgvlucht, schat ik vaak nog verkeerd in. Soms schiet hij op snelheid weg en denk ik "te vroeg", af en toe tuimelt hij enkele meters naar beneden: " te laat".
( Ach, zolang het met je DLG is…)
:cool:

Thermiek 'zien' + reactie daarop…
Reactie bij 'sink'… omkeren, snelheid maken?

Nog een keer over de worp (had die gemist) ;-)

Idd wedstrijd tactiek is een leuke!

Laatst bewerkt door een moderator:
De wedstrijdtactiek is zeker een goede, lijkt mij een mooie als 4e clinic. Hoe dit vorm te geven geeft nog wat stof tot nadenken, maar een hele dag kan je er wel mee vullen!

Back