dlg afstel clinic

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 11 jan 2015.

  1. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    De meeste van bovenstaande vragen spelen bij mij ook dus ik ga proberen er vaak bij te zijn! Zomerclinics zou mooi zijn maar ik begrijp dat dat op Terlet niet mogelijk is.
    Goeie ideeen!
     
  2. gert tukker

    gert tukker

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    41
    Dlg/hlg meeting vliegclub Losser gaat niet door.

    DLG vrienden,

    Deze DLG meeting was geïnitieerd naar aanleiding van een aantal reacties welke in andere draadjes beschreven werden. Helaas zijn er tot op heden geen aanmeldingen binnen gekomen, waardoor wij de beslissing genomen hebben om de meeting niet door te laten gaan. Schijnbaar voorziet het niet in de verwachte behoefte. Wellicht dat er op een later tijdstip opnieuw een initiatief genomen wordt.

    Uiteraard is iedereen welkom op de NK wedstrijd welke op 10 oktober plaats zal vinden.

    Groeten,

    Gert en Brian namens
    Modelvliegclub Losser
     
  3. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    ''using the rudder in thermal flying''.mmmmmmm.
    USING THE RUDDER?? LOL.
     
  5. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Bij het geven van tegenovergesteld aileron bij rudder staat de opmerking dat dit niet te verkrijgen is met mixing. Als dat er niet had gestaan was ik dat denk ik gaan proberen.

    Maar is die opmerking gegeven omdat de hoeveelheid tegenovergesteld aileron altijd anders is of omdat er geen rekening is gehouden met zenders als de Taranis waarbij je dit soort mixes selectief kunt toepassen?

    Ik denk dan aan het geven van tegenovergesteld aileron bij het geven van rudder terwijl de rudder reeds in actie is gekomen vanwege aileron->rudder mixing.
    Je vliegt dus normaal met aileron->rudder en met het bedienen van de rudder laat je dan weer de aileron verminderen. Dat tegenovergesteld mixen zou je dan alleen kunnen laten gebeuren als aileron actief is.

    Overigens weet ik wel dat ik eerst echt moet leren vliegen voordat ik me hiermee bezig houd, maar ik vind dat "spelen" met die mixes op een Taranis zo leuk ;-)

    Ik vermoed dat de echte vliegers helemaal geen aileron->rudder en rudder->aileron hebben tijdens thermals. Is dat ook zo?
     
  6. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Afhankelijk van de kist geef je de hele bocht rudder en slechts af en toe tegen aileron als de bankhoek te groot word. Soms als je uit de bel gezet dreigt te worden ook mee aileron. Mixxen is dus nooit een optie. Leer je rudder te gebruiken. Dat voorkomt slippen en je vliegt dus effectiever.
     
  7. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    TIP:

    volgende keer niet via email of PM laten aanmelden maar simpel op dit forum. Ik zelf heb lopen twijfelen maar als er veel gegadigden waren geweest was ik waarschijnlijk ook wel gekomen. Omdat je zo geen idee hebt wie er komt nodigt het niet uit om in te schrijven . Verder moet je je ook niet onder de tafel laten schrijven door Merlijn. Die nam min of meer het draadje over wat eigenlijk ongepast is. Een meting kan altijd het hele jaar door en is altijd leuk ook als er geen clinic is.
     
  8. Frater

    Frater

    Lid geworden:
    22 jun 2014
    Berichten:
    654
    Locatie:
    Heeze/Amsterdam/Helmond
    Altijd leerzaam als Alex schrijft ;-)
     
  9. Jan Somers

    Jan Somers

    Lid geworden:
    2 apr 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemmer
    Dank je Peter,
    Dat stukje ken ik al haast vanaf dat ik F3K vlieg, ook van jou.
    Ik pas dat ook toe, maar het blijft lastig om mooie strakke efficiënte bochten te vliegen, vandaar.
    Groeten,
    Jan
     
  10. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
     
  11. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Vincent,

    Deze jongens doen moeite om een meting te organiseren en stellen hun veld de hele dag beschikbaar. Er had zo een of andere clinic georganiseerd kunnen worden als daar behoefte aan is maar met jouw post werd de mogelijkheid min of meer teniet gedaan. Ik weet niet of dit de oorzaak is van de desinteresse maar het kwam bij mij in ieder geval een beetje vreemd over. Er werd daarna alleen nog maar over een clinic gesproken en niet meer over deze meting. Elke poging om onze hobby te promoten zou met beide handen aangegrepen moeten worden. Ik vind het jammer dat deze meeting geen doorgang heeft gevonden en de organisatoren zullen dan ook wel teleurgesteld zijn.
     
  12. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Helemaal mee eens Alex! Helaas is niet iedereen bekend met de on
    geschreven regeltjes over het openen van draadjes in combinatie evenementen en of clinics. Behalve dat de aankondiging een eigen draadje had, werd deze ook nog's vermeld in het clinic-draadje. Ikzelf vond dat wat verwarrend overkomen, vandaar dat ik in beide draadjes heb gemeld dat de clinics weer in het najaar worden gehouden. Dat er vervolgens veel gereageerd werd ligt buiten mijn macht, maar toch excuus dat het zo uitpakt.

    Om nu te beweren dat door mijn post de mogelijkheid teniet is gedaan om een leuke dag te organiseren is ronduit kletskoek naar mijn mening.
    Ook ik vind het jammer dat al zo snel is besloten om deze meeting af te gelasten. Uit ervaring weet ik dat er pas in de laatste 3 a 4 dagen voor je evenement de meeste inschrijvingen komen, wellicht is dit besluit wat te vroeg genomen?

    Ik heb geen kwaad in de zin gehad met die posts en gun ieder dan ook zijn vliegplezier op dit soort dagen.
     
  13. gert tukker

    gert tukker

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    41
    Vincent

    Als je problemen hebt dat er mensen zijn die in jou draadje wat anders schrijven dan wat jij met je draadje wil bereiken. Geef het dan aan dan wordt het verwijderd.

    Jammer dat je het als club promotie ziet. Wij als modelvliegclub promoten de vlieg sport en nu metname de f3k.
     
  14. gert tukker

    gert tukker

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    41
    Alex
    bedankt voor je TIP om aanmelding op MBF te laten plaatsvinden.

    We zullen zsm een nieuwe f3k promotie meeting organiseren.

    Gr Gert
     
  15. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Beste Gert,
    Ik had er net zo min problemen mee als dat jij het had, maar door dit soort posts kreeg ik het gevoel dat me verweten werd dat jij een evenement aflast. daar had ik wel wat problemen mee. Vandaar dat ik Alex even uitlegde hoe en waarom.

    Hoe moet ik het dan zien, zo'n dag op jullie veld in Losser? Bovendien zie ik niet in wat er mis is met je club promoten met of door middel van dlg. Ik begrijp dan ook niet waarom je het jammer vindt dat die indruk bij mij is ontstaan. Clubpromotie is wat ikzelf ook doe op de door ons georganiseerde clinics.

    Maar goed, om dit onzinnige gedoe over iets wat nu dus toch niet meer doorgaat een halt toe te roepen, Lijkt het mij beter om het weer over dlg en nieuwe data te hebben.

    Ik juich ieder evenement aan waar ge-dlg-t kan worden, ik probeer er ook zoveel mogelijk te bezoeken, zelfs in Losser;)
     
  16. gert tukker

    gert tukker

    Lid geworden:
    18 sep 2011
    Berichten:
    41
    Vincent

    lets play with thermiek.
     
  17. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Thermals keep on playing with me!:D
     
  18. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    642
    Locatie:
    Almelo
    Beste slingeraars,

    Laten we proberen deze discussie niet uit de bocht te laten vliegen. Volgens mij zijn zowel Vincent als ook Alex boegbeelden in het Nederlandse F3K wereldje. Daar zouden we met zijn allen erg dankbaar voor moeten zijn. Laten we geen verdere verwijten maken. Misschien nog even uitleggen hoe eea tot stand is gekomen:
    De derde clinic zou eerst door Vincent op ons veld georganiseerd worden. Later is besloten dat alle clinics op terlet zullen plaatsvinden. Vervolgens werd de wens door verschillende mensen geuit om een meeting te plannen waar met elkaar vrij gevlogen kon worden. Hieruit is ons voorstel gekomen. Wat we wel raar vonden is dat er geen enkele reactie op gekomen is, terwijl de meeting geïnitieerd is nav verzoeken op het MBF.

    We zullen op een later tijdstip een nieuw initiatief nemen. Tot die tijd zijn geïnteresseerden welkom als gastvlieger bij onze club. We zijn bijna iedere zondag aanwezig op het veld. Om teleurstellingen te voorkomen is het wellicht handig mij of Gert even een mailtje te sturen.

    Groeten en wellicht tot kort!

    Brian
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  19. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    de meeting was geplanned op een zaterdag. dat valt voor mij al af ivm werk. zondag zou misschien een betere dag zijn. detailhandel is niet altijd de meest ideale baan ;)
     
  20. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Je meldt je af in het verkeerde draadje, blijven opletten Robert ;)
     

Deel Deze Pagina