DLG-clinic werptechniek

Helaas had ik mijn dlg nog niet klaar om mee te doen aan de clinic. Ik ben nog wel even wezen buurten en inderdaad het was geweldig om te zien hoeveel mensen er enthousiast aan het slingeren waren. Volgens mij had iedereen het enorm na zijn zin. Complimenten voor de organisatie !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het was super leuk, bedankt allemaal! Erg leuke ervaring met name met zoveel dlg's om je heen. Nogmaals sorry Etienne voor het kapotte kielvlak :-?

Had wel moeie knieejen...

Wanneer weer?

Groeten, Edwin

Bedankt allemaal voor de deelname! Uiteraard was deze clinic niet mogelijk geweest zonder Jeroen Kole die deze geweldige locatie en bijbehorend weertje mogelijk heeft gemaakt.Een hele dikke BEDANKT daarvoor!:D:D

Een hoop nieuwe gezichten gezien, wat ook precies was waar we op uit waren; beginners helpen. Ook een hoop bekende gezichten die gezellig meededen en de beginnende dlg'ers van tips and tricks voorzagen.

de uitleg over de pre set door Alex was zeer duidelijk , zn demo gaf duidelijk de verschillen aan tussen met en zonder preset starten.
Bastiaan's worpen waren weer fenomenaal hoog waarmee hij toch wel de standaard zet in nederland wat werphoogte betreft.

De doorstartdemo van Peter Aanen en ondergetekende verliep soepeltjes, beide hebben we 1x een doorstart gemist van de 15. Het heerlijk rustige weer was natuurlijk in ons voordeel, met meer wind/turbulentie had ik er zeker wat meer gemist!

Kortom, voor ons een geslaagde dag, we willen dan ook iedereen bedanken voor hulp,deelname, aanwezigheid en enthousiasme!

Gezien de behoorlijke opkomst van deelnemers denken wij dat een 2e clinic wellicht tot de mogelijkheden behoort. Zodra eea duidelijk is zal er verdere info te vinden zijn op de site van de Nijmeegse Luchtvaart Club, f3k.nl, facebook en hier op het forum.

Vriendelijke groeten, Vincent Merlijn Nijmeegse Luchtvaart Club

Gefeliciteerd met een geweldig resultaat, Vincent! En natuurlijk Bastiaan en Niels ook (ik geloof dat zij ook een vinger in de pap hebben gehad). Was echt een superdag, ik heb weer echt even kunnen genieten van het DLG-en. Ook heerlijk om niet verantwoordelijk te zijn voor de organisatie en gewoon weg te kunnen gaan wanneer ik dat wilde.

Ik heb stiekum op de achtergrond ook meegedaan met het doorstarten, ben er duidelijk iets minder goed in. Wat wel een grappig feitje was is dat volgens mij bij ons alle drie tegelijk het doorstarten niet lukte. Misschien een rare windvlaag of iets dergelijks? Ik was zelf steeds 2 tot 5 seconden te laat met doorstarten, funest voor mijn score natuurlijk. Wat mij betreft moeten we dit vaker oefenen. Ik kan ook volgende keer het geluidssysteem meenemen en de F3K-Master app de tijden laten afroepen, zit ook een dergelijke oefentaak ongeprogrammeerd. Kan iedereen lekker meedoen.

Verder was het weer natuurlijk super. Ik ben blij dat we Jeroen als Chef-Weer hebben aangesteld, dat belooft veel goeds voor komend seizoen! Ook het aantal deelnemers was indrukwekkend. Ik hoop dat veel nieuwkomers nu ook enthousiast genoeg zijn om volgend jaar met de wedstrijden mee te doen, dat zou echt geweldig zijn!

Een 2de clinic lijkt mij zeker het proberen waard, misschien iets met een korte PowerPoint presentatie vooraf voor wat theorie?

Ook ik wil graag allen bedanken die er zo'n mooie dag van hebben gemaakt.
Nu ik de delen heb om ook een 'echte' DLG te maken hoop ik de volgende keer ook de echte instructie kan oefenen op een full size.

Rick

Ook de Nijmeegse Luchtvaart Club heeft een groot aandeel gehad in het mogelijk maken van de werpclinic, voor velen een nog onbekende vrije vlucht club. Hieronder een flyer om onszelf als club even voor te stellen.
full

Het was jammer genoeg toch tever weg om te komen komt er ook een keer zo'n evenement in de omgeving van mijn eigen club De GMVC te Waddinxveen?

Het was jammer genoeg toch tever weg om te komen komt er ook een keer zo'n evenement in de omgeving van mijn eigen club De GMVC te Waddinxveen?

Als je een vraagje op het forum had gezet had je zo met mij mee gekunt.

Rick

Ik zou zeggen, gooi een balletje op in je eigen club ?

Er zal iets rond Utrecht worden georganiseerd komende jaar als ik de Mooiberg zieperts goed heb begrepen.

2 zelfs en onder voorbehoud ; een MiMi cup en een NL F3K wedstrijd.

Dansles

't zou een drukke zondag worden…
Werpclinic/dlgmeeting, homewarming bij de dochter en 'avonds dansles met m'n vriendin.

Wist ik veel dat de quick-quick-slow 's morgens al zou beginnen.
Deze zomer met dlg begonnen maar ik raakte eigenlijk niet goed op dreef. Daarom wilde ik deze clinic voor geen geld missen.

Na de uitleg van Vincent en de 'doelstelling' van Bastiaan was ik het veld opgelopen en kwam in de buurt van Jan terecht. En dat was goud waard!
Jan bedankt voor de assistentie, de tips en het doorgestuurd filmpje

Frater en co hebben daarna mijn zender nog terug stem gegeven, dus de dag was voor mij al geslaagd!

Jeroen, Vincent en de anderen van de organisatie, tof initiatief. Als beginner heb ik er heel wat aan gehad.

Het grote verschil met 's avonds: dlg is meer van quick-quicker-quickst, op de les: sloooow- quick-quick en m'n vriendin ziet dat gooien niet zo zitten… :cool:

:p

Al iets bekend over de foto's van de Clinic/Wintermeeting?

Na de Clinic al wat metertjes hoger kunnen gooien, en was deze week een paar dagen vrij en flink kunnen oefenen. Ik wil natuurlijk nog hoger kunnen!
Begint nu echt lekker te gaan. Mijn Mobuis camera eens op 60fps gezet en op een standaardje achter mij geplaatst om mijzelf eens te beoordelen tijdens een lancering. Ziet er al best strak uit. Als ik de 360 draai bijna rond ben dan richt ik mijn gezicht op de plek waar de zwever heen gaat na het loslaten. is dat goed of kan ik beter mijn hoofd nog verder met mijn lichaam mee laten draaien?
Ook vind ik het nog lastig eens echt goed hard af te zetten met mijn rechter voet om de draai nog meer te versnellen. wellicht zal een aanloopje nemen wat schelen?

Is dit een goede plek om eens een stukje film te posten en feedback te krijgen?

Absoluut ! Filmpje hier plaatsen, dan gaan de cracks er vast iets over zeggen ! Soort van online interactieve clinic wordt het dan....:D

Back