DLG-clinic werptechniek

hoe krijg je deze filmpjes op youtoep ook vertraagd.....op mn tel zijn ze mooi slomo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hem in youtube opent kan je hem wel afspelen op 0,25X snelheid.

verschil met mijn worp is dat jij je arm pas hoger begint op te tillen als je de zwiep nadert. ik heb over bijna mijn gehele draai het vliegtuig op shouderhoogte. Doe je dat omdat jij graag een beetje omhoog gooit, of doe je dat om meer snelheid te halen?

Als je hem in youtube opent kan je hem wel afspelen op 0,25X snelheid.

verschil met mijn worp is dat jij je arm pas hoger begint op te tillen als je de zwiep nadert. ik heb over bijna mijn gehele draai het vliegtuig op shouderhoogte. Doe je dat omdat jij graag een beetje omhoog gooit, of doe je dat om meer snelheid te halen?

mmm,ja,mmmm, ik doe dat niet zozeer bewust. 2 dingen kunnen het zijn;
1. door de versnelling krijgt de vleugel lift en gaat dus omhoog.
2. wellicht dat ik dit compenseer door m'n arm dan meer omhoog te gaan houden.

Ik doe dit zeker niet omdat ik graag omhoog gooi en de snelheid probeer ik in en uit mijn draaien te krijgen. Zoals jij je eigen techniek beschrijft lijkt mij prima, over de gehele worp op schouderhoogte.

vandaag op aandringen van Peter A. ook maar's preset geprobeerd...Na enig aandringen bij jaap zodat ie mijn zender ff programmeerde, was alles voor elkaar. Waarvoor van mijn kant veel dank;)
laatste keer dat ik preset probeerde vond ik het verschil niet merkbaar, dus licht pessimistisch hierin gestapt. het verhaal van Alex H. afgelopen clinic was verhelderend genoeg voor mij om nog's een poging te wagen.
Blij dat ik dat gedaan heb, het hoogte verschil was toch aanzienlijk en genoeg om mij te overtuigen dat ik hiermee idd hoger gooi.
Ik zal ff kijken of de filmpjes gelukt zijn, zal ze posten indien mogelijk;)

:oops::oops::oops::oops::oops:
zoals ik eerder al had gepost ben ik totaal niet gewend om op een meeting te zwiepe/vliege. het niet kijken voor het gooien werd ik aan het einde van de meeting ook op gewezen.
gelukkig heb ik andermans kist niet geraakt, de volgende meeting ga ik er iig beter op letten

Tip voor de volgende keer, probeer je arm ter hoogte van je schouder te houden de hele worp, schilt toch weer een meter ;) maar ziet er zeker goed uit, dus volgend jaar meedoen met het NK!

oja, zelfs de mensen die aardig goed zijn kijken wel eens niet voordat ze gooien en ja ik heb daar ervaring mee.

rond 0:40 is denk ik te zien wat je goed doet....je buigt je bovenlichaam naar buiten en maakt daarmee de diameter van de zwiep groter, dus sneller....ben dat laatste stukje van de worp nu ook aant oefenen...

De laatste worp was nog wel wat metertjes hoger geworden as je de kist niet zo vroeg had platgelegd..er zaten nog wel wat metertjes in......mgoed das allemaal oefenen enzo ;-)

vandaag op aandringen van Peter A. ook maar's preset geprobeerd...Na enig aandringen bij jaap zodat ie mijn zender ff programmeerde, was alles voor elkaar. Waarvoor van mijn kant veel dank;)
laatste keer dat ik preset probeerde vond ik het verschil niet merkbaar, dus licht pessimistisch hierin gestapt.

Je gooide vorige week met de "Cumel" ook met preset, heel weinig overigens.

Ik heb de launch clinic helaas gemist, Vincent, maar kun je eens vertellen wat je precies in welke fase van de worp / start doet met preset. Ik snap dat je een verende schakelaar gebruikt om je hoogteroer wat meer up te geven, maar wanneer en hoeveel is me nog niet echt duidelijk.

Gr. Brian

Laatst bewerkt door een moderator:
..., maar wanneer en hoeveel is me nog niet echt duidelijk.

Kan je gelijk beoordelen of ik het goed begrepen heb...

Met de tweede worp van joris in het filmpje hierboven, zie je heel goed dat het vliegtuigje horizontaal vertrekt en dan gelijk omhoog 'kiept'...

De preset geeft een millimetertje hoogteroer op die verende schakelaar en die trek je op voor de worp. Afhankelijk van hoe steil je wil gaan hou je de schakelaar vast. Je laat hem dus los tijdens het klimmen.

Soms doe je ook de rolroeren vlakker of zelfs negatief zetten op die schakelaar en eventueel je richting tikje rechts (als je rechts gooit)

bedankt voor de tip, ik zal het proberen.

de tip die je me gaf op de meeting (sturen met het richtingroer en tegensturen met de rolroeren) heb ik nog een paar keer geprobeerd, dat werkt perfect!:worship:

het zal een beetje van het toestel afhangen maar het schijnt dat je verkeerd gooit als je rudder mee moet mixen, je kan dus beter oefenen met zwiepen zonder rudder preset

als je dan toch preset hebt geprogrameerd is het ook een slim idee om de flaps uit te schakelen(tijdens de start), dat kan je mischien ooit nog wat servo's (of een hele dlg) besparen...

:oops::oops::oops::oops::oops:
zoals ik eerder al had gepost ben ik totaal niet gewend om op een meeting te zwiepe/vliege. het niet kijken voor het gooien werd ik aan het einde van de meeting ook op gewezen.
gelukkig heb ik andermans kist niet geraakt, de volgende meeting ga ik er iig beter op letten

Tsja, ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om met mijn Ballo de tantalus van Huey is de prak te gooien...en d'r was verders in de wijde omtrek geen andere dlg te zien... toch best knap :rolleyes:

Back