@Loet,
Tuurlijk is ie sterk genoeg voor "normaal" gebruik maar ik weet hoe het gaat, je wil steeds harder.
We zijn ook begonnen met DS met 2 kistjes van Jet en Speedmodels, kopie van een Sig met draaivleugels.
Gerben kwam een jaar of 5 geleden met het verhaal dat ze achter de helling vlogen in de USA.
Nou vlogen wij regelmatig op het duin maar achter het duin was taboe, dan kreeg je je kist niet meer terug.
Filmpjes bekeken van King of the Hill en bij een strak westenwindje naar het duin en proberen.
De eerste keren moesten we steeds de kist onderaan het duin oprapen.
Maar op een gegeven moment konden we een rondje vliegen.
Zo, wat een vermogen in 1 keer.
Dus oefenen.. en op een gegeven moment konden we 3 rondjes, toen plofte de kist volledig uit elkaar.
Omdat ik nog een nurflugeltje had met pijlstelling dat ook geprobeerd, maar dat was waardeloos.
Dus maar vleugels gesneden, rompje en stabilo en gaan.
Ging steeds harder.
Tot we harder en lager gingen vliegen en regelmatig het duin in knalden.
De romp ging steeds stuk.
Dus.. ik heb een plankje ontworpen en na een half uurtje zoeken waar het zwaartepunt zat deed ie het.
En ook goed als DS kist!
Dus daar mee leren DS-en, elke keer veel plakband mee zodat we door konden vliegen.
Toen we goed rond konden komen een mal van een F5B kist genomen en een F5B kist gebouwd, dat gaat dus echt hard.
Geluid wat er vanaf komt is gebulder, je hoort geen gefluit maar gewoon een soort gerommel als onweer in de verte.
Heel gaaf.
En nu willen we weer harder.
Dus.. ik bedoel maar.. je wilt steeds harder, dat is de kick.
Hier staan wat filmpjes Fotosite Aeroclub Kennemerland Stompetoren
en ook op het forum bij Dynamic Soaring staat het een en ander.
Hier zie je ook nog een nurflugeltje wat na al die jaren nog steeds leeft en de uit mallen gebouwde F5B bak.
dynamic-soaring-nederland-3
GJ
Tuurlijk is ie sterk genoeg voor "normaal" gebruik maar ik weet hoe het gaat, je wil steeds harder.
We zijn ook begonnen met DS met 2 kistjes van Jet en Speedmodels, kopie van een Sig met draaivleugels.
Gerben kwam een jaar of 5 geleden met het verhaal dat ze achter de helling vlogen in de USA.
Nou vlogen wij regelmatig op het duin maar achter het duin was taboe, dan kreeg je je kist niet meer terug.
Filmpjes bekeken van King of the Hill en bij een strak westenwindje naar het duin en proberen.
De eerste keren moesten we steeds de kist onderaan het duin oprapen.
Maar op een gegeven moment konden we een rondje vliegen.
Zo, wat een vermogen in 1 keer.
Dus oefenen.. en op een gegeven moment konden we 3 rondjes, toen plofte de kist volledig uit elkaar.
Omdat ik nog een nurflugeltje had met pijlstelling dat ook geprobeerd, maar dat was waardeloos.
Dus maar vleugels gesneden, rompje en stabilo en gaan.
Ging steeds harder.
Tot we harder en lager gingen vliegen en regelmatig het duin in knalden.
De romp ging steeds stuk.
Dus.. ik heb een plankje ontworpen en na een half uurtje zoeken waar het zwaartepunt zat deed ie het.
En ook goed als DS kist!
Dus daar mee leren DS-en, elke keer veel plakband mee zodat we door konden vliegen.
Toen we goed rond konden komen een mal van een F5B kist genomen en een F5B kist gebouwd, dat gaat dus echt hard.
Geluid wat er vanaf komt is gebulder, je hoort geen gefluit maar gewoon een soort gerommel als onweer in de verte.
Heel gaaf.
En nu willen we weer harder.
Dus.. ik bedoel maar.. je wilt steeds harder, dat is de kick.
Hier staan wat filmpjes Fotosite Aeroclub Kennemerland Stompetoren
en ook op het forum bij Dynamic Soaring staat het een en ander.
Hier zie je ook nog een nurflugeltje wat na al die jaren nog steeds leeft en de uit mallen gebouwde F5B bak.
dynamic-soaring-nederland-3
GJ
Laatst bewerkt door een moderator: