Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niet iedereen kan er info in vinden die hij kan benutten en dan is het niet leuk om het als abbo te moeten betalen, als telkens weer niets voor jou bruikbaar is en het eigenlijk weer een teleurstelling is.jammer genoeg leest "niet iedereen" dit blad.
Het is zoals de Engelsen zeggen A slip of the tongue, ik zal er op letten. Ben me erg bewust van het vrouwelijke van de bootjes.
Jammer dat we op de publicatie moeten wachten. Ik zal overwegen het blad aan te schaffen maar ik ben nog geen groot fan.
Als je tegen een lantaarnpaal parkeert zeg je toch ook "hij stond in de weg" en niet ZE stond in de weg?
Staat die paal op een schip zou je hem ineens moeten aanspreken met mevrouw?
Word eens wakker.................
Is goed meneer, maar wie begon er met geneuzel?
Laat me maar weten welke berichten ik moet wissen.
Dus voor mij heeft de Arduino, voor mijn besturingsproblemen, geen toepassing meer.
Maar hoe gaat de meting/niveau hoogte om met klotsend ketelwater, zoals gebruikelijk tijdens de vaart? Wordt er dan een gemiddelde gemeten?
Ok..snap het. Mooi opgelost en dank voor de uitleg!De ketel in mijn Dockyard is en Yarrow ketel, lengte 150 mm met een inhoud van 180 ml. Boven- en ondervaten uit KIWA 15mm en stijgleidingen uit KIWA 12mm koperen waterleidingpijp. De bovenvaten zijn stoomvaten en bevatten geen water.
Voor mij is alleen belangrijk, het openen en sluiten van de voedingswaterbypassafsluiter, schakelend tussen laag- en hoog ketelwater met een niveauverschil van 10 mm. De niveau tussen stand interesseert mij eigenlijk niet meer. Dit is eveneens een van de reden, dat ik afgezien heb van de Arduino voor de niveauterugmelding op de handzender, voor mij geen relevante informatie.
Daarnaast heb ik het meetvat buiten de ketel geplaatst, dus hoe hoog moeten de golven in een vaarbak/vijver worden om van invloed te zijn?
Samengevat, voor mij belangrijk:
- Ketel niveau hoog, voedingswaterbypassafsluiter openen, terugmelding op handzender .
- Ketel niveau laag, voedingswaterbypassafsluiter sluiten, terugmelding op handzender.
- Ketel laag laagalarm, terugmelding op handzender.
De bovenvaten zijn stoomvaten en bevatten geen water.
Dat is een heel apart ontwerp, maar met voldoende opbrengst.uitleg
Ik als grote ketel stoomkenner vind het toch maar niets dat je solderingen niet door water gekoeld worden.
Wanneer ik dus aan het manoeuvreren ben en er zou geen vertraging op het waterpeilsignaal zitten dan zou de pomp staan te flipperen:aan uit aan uit aan uit.
Kom je voor de kant met een machinegedreven voedingpomp, lig je stil met te laag peil!
Met een losse pomp komt het uiteraard wel goed.
Met die ervaring heb ik voor de baggermolen zelfs de positie van de stoomafsluiters in de regeling opgenomen.
Ik meen dat bij meer dan half er gekeken wordt naar een hogere waterstand voor minimum toegestaan.
De stand "ketel is vol met machines werkend" is dan uiteraard ook verhoogd.
Ik neem aan dat dat dient om de voedingsregeling rekening te laten houden met de stoomafname? Hoe beter de voedingsregeling de afname volgt, hoe makkelijker zowel de niveau als ook de drukregeling het krijgt.Wat is het voordeel om de stand van de stoomafsluiters mee te nemen in de regeling?