Dolphyn 1750 - Corel - 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Gerko511, 15 aug 2014.

  1. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Zeker, je hebt helemaal gelijk en ik heb de bestelling inmiddels ook geannuleerd. Het is nu 2 weken geleden dat ik de bestelling deed en alles was op voorraad volgens de site. Overigens met Toemen heb ik ook diezelfde slechte ervaring. Dit jaar op 27-7 iets besteld, op 14-10 bericht dat het was verzonden. Ik had in de tussentijd wel wat mailcontact gehad over de status, moest ik echt achteraan. Gelukkig was het iets waar ik geen haast mee had en het scheelde de helft van de prijs met elders. Ik denk dat ze het eigenlijk niet eens konden leveren voor die prijs omdat ze het moesten nabestellen.
    Maar goed, voor mij geen zaken meer met Modelbouw De Kombuis.
     
    Peter. vindt dit leuk.
  2. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Ik heb eens iets besteld bij de kombuis, maar heb ik nooit binnengekregen. En een vriend had datzelfde verhaal bij roemen. Bestel tegenwoordig veel bij sjaaks hobby's hop als kolderstok iets niet heeft.
     
    Peter. en Stephan Kertész vinden dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.781
    Locatie:
    Ittervoort
    Sjaaks Hobbyshop is goed, alleen geen hout.
    Cornwall modelboats in de UK is een superservice
    En de grootste aanrader Kolderstok, heeft ook hout en persoonlijke wensen maar dan even contact opnemen.
    Met de rest allemaal geen ervaring.
     
    Ronk en Peter. vinden dit leuk.
  4. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Ja, ik heb ook 2 x besteld bij Hans van Kolderstok. Supersnelle service en korte lijntjes. Sjaak's Hobbyshop had ik ook goede ervaring mee en ook Hobma Modelbouw in Elst, zit bij mij zo ongeveer op de hoek haha.
     
  5. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Vervelend Gerrit. Hopelijk heb je je spullen snel en kun je eindelijk aan de slag!
     
    Gerko511 vindt dit leuk.
  6. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Quartel in oijnakker ook zeer goede zaak en prima service
     
    Gerko511 en Peter. vinden dit leuk.
  7. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Pijnakker
     
  8. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Dank voor de tip.
     
  9. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt voor de tips. Ik heb ook positieve ervaringen met Sjaaks Hobbyshop. Daarnaast ook positief met Krikke Groningen, Modelbouw Dordrecht, Scenery Workshop is ook goed voor gereedschap en opbergsystemen, Magazijn Blijdorp ook goed.

    Ik kom er zojuist achter dat ik ook ooit negatieve ervaring had met Historische Modelbouw en dat ik daar uiteindelijk ook een bestelling geannuleerd had. In de handtekening ston ook de naam Jan Dekker net als bij de mails van de Kombuis. Plaatje begint helder te worden.
    Vanmiddag kreeg ik een rare mail van de Kombuis:

    Zoals u al aangaf in uw e-mail, gaan wij uw bestelling annuleren, voor het terug betalen van uw aankoopbedrag ontvangen wij graag uw bankgegevens, zodat wij u het aankoopbedrag kunnen terugbetalen, zodra wij uw bankgegevens hebben ontvangen, krijgt u binnen circa 5 dagen het aankoopbedrag a € 73,40 teruggeboekt naar uw bankrekening.

    Het risico van doorgeven van foutieve bankgegevens is voor rekening van de klant.

    Een beetje bedrijf weet exact op welke tegenrekening ze iets moeten terugbetalen en dreigen niet dat foutieve gegevens je eigen schuld zijn. Wat een aanfluiting zeg, schaamteloos gewoon.
     
  10. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Wat een rare club die Kombuis! Natuurlijk weten ze je betaalgegevens. En dan er weer 5 dagen over doen (minstens). Toemen, waar ik bestelde, betaalde tenminste meteen netjes zonder gedoe terug, dat spreekt nog voor hen. Ik heb ff gegoogled op de Kombuis: regen van klachten. Wel, de Kombuis streep ik definitief af van mijn lijstje. Schaamteloos, wat je zegt Gerrit.
     
  11. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.781
    Locatie:
    Ittervoort
    Heb je met ideale betaald? Dan kan je dit namelijk niet zien als bedrijf.
     
  12. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Ja, daar zeg je wat. Ideal is niet ideaal, pun intended. Daarom betaal ik bij voorkeur met Paypal. Je kunt je geld tot 90 dagen terugvorderen en dan zoeken zij het wel uit. Bovendien vind ik het makkelijker dan iedere keer mijn pasje en dat stomme apparaatje op te zoeken. :) In januari een reisje na Spanje geboekt met Ryan Air. Ging natuurlijk niet door. Na een half jaar schrijven, bellen, mailen nog steeds geen enkele reactie van RA. 90 dagen termijn allang verstreken. Toch mailtje naar Paypal gestuurd: hey, deze gasten betalen niet terug, doe iets! Instant mailtje van PP: termijn verstreken. Paar minuten later stuurde PP een klacht naar RY (kopie van PP door een medewerker opgestelde klacht.) Half uur later; RA: geld teruggestort op mijn rekening! Dat dus. Dus reus PP (market cap 250 miljard) pakt prutser RA (market cap 18 miljard) even aan en dan kan het wel :)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2020
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.781
    Locatie:
    Ittervoort
    Niks mis met ideal, alleen zit er een bank tussen en daar krijg je als ondernemer je geld van. Je ziet dus geen rekeningnummer van je klanten. Wel een goed gevoel dat niet iedereen je rekeningnummer, naam en adres heeft, maar dit binnen de bank blijft.
     
  14. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Volgens mij zit anders Paypal er tussen. Met iDeal kun je je betaling niet terugboeken/ongedaan maken. Met Paypal wel. En dat vind ik dus wel een fijn idee. Dat is een van de redenen van PP populariteit. NL blijft en beetje hangen bij iDeal, ja van de NL grootbanken... Scheelde mij al honderden euro's van Ryan Air. Had ik via iDeal betaald had ik nu een voucher (waardeloze "I owe you" gehad).
     
  15. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.781
    Locatie:
    Ittervoort
  16. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Je hebt geen PP saldo nodig. Ik zie het voordeel daar niet van in en volgens mij is dat een overblijfsel van lang geleden. Ik heb geen saldo bij hen. PP is eigenlijk een koppeling aan je bestaande bankrekening. Alleen zorgen zij nu voor het betalingsverkeer, incriptie et. cetera. Alleen zij geven een geld terug garantie aan de consument (en die werkt, zelfs na de door hen vastgestelde voorwaarden, heb ik zelf ervaren) en iDeal niet. Bij iDeal ben je gewoon je geld kwijt Stephan, check hun voorwaarden maar. Meer zeg ik er niet over. ;) Laten we Gerrits bouwverslag maar niet verwateren hiermee...
     
    Gerko511 vindt dit leuk.
  17. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ok, ik wist niet dat via iDeal het rekeningnummer niet zichtbaar was voor de andere partij, wel vreemd want ik dacht dat ik wel vaker annuleringen zonder wedervragen terugbetaald heb gekregen. Het geld was overigens wel 9-12 teruggestort op mijn rekening. Was vergeten de artikelen elders te bestellen en heb ik vanmiddag gedaan, toevallig had ModelbouwCompany alles wat ik wilde en het is ook al verzonden, heb T&T ontvangen. Zo kan het dus ook :)
    Ik betaal hoofdzakelijk via iDeal, dure dingen ook wel via Visa voornamelijk in buitenland, soms PP.
     
  18. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    PostNL is druk dus denk niet dat het morgen binnen is maar dan moet ik maar even wachten. Heb nog wat andere type projecten ;)
    Dus verslag gaat binnenkort weer verder.
     
    Hans Groenenberg vindt dit leuk.
  19. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    En dan kan je mooi weer van start!
     
  20. Peter.

    Peter.

    Lid geworden:
    25 okt 2020
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Bemmel
    Ja, ik hoop dat je snel met je Dolphyntje kunt beginnen!
     

Deel Deze Pagina