Dolphyn 1750 - Corel - 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Gerko511, 15 aug 2014.

  1. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Alles past mooi in elkaar en na de dryfit ben ik nu begonnen met het lijmen van de spanten om en om wegens ruimtegebrek voor de legoblokjes.

    't Ziet er weer vrolijk uit al die gekleurde konijntjes die de spanten goed vast houden :)

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    ziet er mooi en zeeeer kleurryk by je uit
     
  3. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ja gezellig heh? Het hoofddek zit er nu op en is aan het drogen. Morgen de andere deks en wat schuren.
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    ik ga binnenkort het zelfde doen met myn nieuwe projeckt, eerst karton en dan uit zagen in hout.
     
  5. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Ik heb geen karton gebruikt als mal voor de spanten. Ik heb gewoon A4 printpapier gebruikt om de vormen op over te trekken met een stift en dat op hout geplakt met prit. Daarna uitzagen op de lijntjes. Je kunt ook lijmspray gebruiken. Ging best goed.
     
  6. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    myn project heeft zyn oorsprong op karton , het is een bouwplaat.
     
  7. SuperSylvester

    SuperSylvester

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    102
    Leuk draadje dit. Ik heb destijds de spanten nog verstevigd met blokjes ertussen, zoiets als dit:
    [​IMG]


    Wel oppassen dat je de spanten dan niet weer scheef gaat trekken.

    Enne, scratchbouw kan zo duur of goedkoop zijn als je zelf wil.
    Ipv een kit investeer je wat meer in machines en gereedschappen en die heb je dan voor altijd.

    Succes!

    Jack
     
  8. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt Jack.
    Is dat MDF waar je mee werkt?

    Mijn volgende project wordt denk ik volledige scratch bouw. Dan kan ik nog meer geld uitgeven aan machines en gereedschappen ;) Er staan nog wat op mijn verlanglijstje.
    Dat is idd een betere investering. En ik begin er lol in te krijgen om alles zelf uit te zagen.
     
  9. SuperSylvester

    SuperSylvester

    Lid geworden:
    1 sep 2013
    Berichten:
    102
    8mm MDF voor de valse kiel en spanten inderdaad...
     
  10. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Tsja… toch zonde dat ik hier niet mee verder ben gegaan destijds maar het blijft wel kriebelen. Vooral de laatste maanden, nu ik meer thuis ben in mijn vrije tijd zit ik steeds meer te kijken naar dit soort modelbouw met de gedachte het project weer nieuw leven in te blazen. En dan opeens komt er een berichtje van iemand die graag de bouwbeschrijving wil ontvangen, stom toeval. En het gevolg is dan dat ik opeens weer in bouwverslagen zit te neuzen in dit forum. Ik zat de laatste tijd al wat YTjes te kijken van DeAgostini The HMS The Victory en andere schepen.

    En er zijn nog een aantal oude bekenden, “die-hards” in het modelbouwen. :koud:

    Ik heb gezien dat er meerdere mensen aan De 7 Provinciën zijn begonnen en dat schip heeft echt mijn interesse. De HMS Victory van Caldercraft trekt mij zeer maar nu heb ik toch ook wel erg zin om ons Nederlandse vlaggenschip te bouwen. Hoe dan ook, ik heb mezelf tot doel gesteld eerst verder te gaan met de Dolphyn omdat ik daar iig ervaring mee kan opdoen vwb beplanking en meer en volgens mij was het beplanken aan het voorbereiden.

    Dus ik ga binnenkort mijn project weer nieuw leven inblazen en verder waar ik gebleven was. Uiteraard heb ik alles nog en gelukkig zijn mijn foto’s ook nier nog te zien (heb geen photobucket account meer).

    Ik weet niet of er nog interesse in mijn project is, maar ik ga gewoon lekker weer aan de slag binnenkort. :yes:
     
  11. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Welkom terug. En uiteraard hebben wij interesse in jou verdere verslag! Wij kennen elkaar niet vermoed ik, maar ook van mijn kant zijn er inmiddels wat verslagen verschenen.
    Maar snel weer oppakken en de 7P is een heel mooi schip om te bouwen uiteraard.
     
    Gerko511 vindt dit leuk.
  12. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt Hans. Altijd fijn om ergens welkom te zijn.

    Zie ook dat Timberwolf (oude bekende) 'geliked' heeft dat ik terug ben.Thanks Timber ;)

    Ik heb meerdere bouwverslagen van de 7P bekeken dit weekend, kun je een linkje sturen naar die van jou?
     
  13. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.782
    Locatie:
    Ittervoort
    Welkom terug:)
     
    Gerko511 vindt dit leuk.
  14. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Er zijn best veel mensen die Hans heten die iets met de 7P doen hier maar ik heb je verslag gevonden! Ziet er geweldig uit. Zal verder neuzen in je verslag.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  15. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Dankjewel!
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  16. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.782
    Locatie:
    Ittervoort
    Best verwarend ja.:)
     
  17. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    Mooie naam! :)

    Welkom terug. Long time no hear.

    Leuk om te zien in welke schaal je bouwt. 1:50 dat zieik hier niet vaak. Dus de volgstand staat aan bij deze.

    Groet HANS. ;)
     
    Herby63 en Gerko511 vinden dit leuk.
  18. Gerko511

    Gerko511

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    795
    Locatie:
    Utrecht
    Bedankt Hans, idd long time :), maar het bloed kruipt z'n weg...
    1:50 is idd wel een mooie schaal omdat dit natuurlijk een relatief klein schip is tov de P7 of Victory natuurlijk. Ik hoop komend weekend weer wat te beginnen aan mijn Dolphyntje. Volgens mij heb ik alles wat nodig is wel bij elkaar.

    Ik zag dat jouw P7 erg mooi aan het worden is en heb een hoop pagina's van je verslag doorlopen, veel respect voor de tijdrovende wijze van zo'n scratch bouw maar je pakt het schitterend aan! :worship:
     
    Hoosterw vindt dit leuk.
  19. Hoosterw

    Hoosterw

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    2.920
    Locatie:
    Nuenen
    dank je Gerrit.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  20. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.776
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik zet mijn stoeltje er ook weer bij :)
    2015 was je laatste bericht zag ik. Dat is even geleden!

    Groet,
    Nog een Hans :)
     
    Herby63, Gerko511 en Hoosterw vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina