pietsan
Forum veteraan
Het 2e stagzeil en daarmee het 8e zeil van dit model is afgehangen op het model, hoe ik het zeil heb gemaakt heb ik geen foto's van gemaakt omdat het principe gelijk is aan het vorige zeil, de stagfok, met als verschillen; het zeil is wat groter, de lange kant waarmee het aan de stag hangt is maar liefst 304 mm lang, gemeten zonder de nok- en hals leuver en het zeil heeft 2 rifbanden.
Ik heb evengoed wel behoorlijk wat foto's gemaakt , dus eerst het overzicht en later de details;
De Kluiver hangt op dit model aan de loze fokke stag, dus het zou evengoed een binnen-kluiver kunnen zijn,
Ik heb 2 foto's gemaakt van voren waarop de mooie bolling van het zeil goed te zien is, er is zoals eerder vermeld geen lijm of andere middelen gebruikt om model in de zeilen te krijgen, alles is gedaan met het tuigwerk,
en een recht van voren ,
Het hele plaatje van bakboord gezien,
en van de zichtkant, stuurboord,
Later vanavond de details van het afhangen.
Ik heb evengoed wel behoorlijk wat foto's gemaakt , dus eerst het overzicht en later de details;
De Kluiver hangt op dit model aan de loze fokke stag, dus het zou evengoed een binnen-kluiver kunnen zijn,
Ik heb 2 foto's gemaakt van voren waarop de mooie bolling van het zeil goed te zien is, er is zoals eerder vermeld geen lijm of andere middelen gebruikt om model in de zeilen te krijgen, alles is gedaan met het tuigwerk,
en een recht van voren ,
Het hele plaatje van bakboord gezien,
en van de zichtkant, stuurboord,
Later vanavond de details van het afhangen.