Dornier DO-28A twin . . . sleper (bouwproject)

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jetpropdlx, 27 feb 2006.

  1. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Lekker bouwen met deze dagen.
     
  2. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    ja inderdaad , gaat lekker nu , met dit weer (en vrije dagen)

    effe kijken hoe het allemaal samen eruit ziet.

    24033894-2EB4-4E51-B6B0-B9CE6311741F.jpeg 1ABE4224-83D3-4C6E-97F4-84BF1AA643F5.jpeg
     
    ramses, Cnn, strutter en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Zie dit nu pas.

    Mooi!

    In de jaren '70 was er een Duitser die grote polyester rompen voor de Do 27 aanboodt

    Zelfde familie?


    jan.
     
  4. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @jan, Zou kunnen , geen idee ( deze is van air-fly ) uit Duitsland.
    Ondertussen de eerste crash achter de rug
    De vleugel viel tijdens het schuren van de bouw tafel
    Morgen verder.

    486320DA-7899-4F87-BDE9-DB69F72ACEAD.jpeg 3E860FBD-FA46-4416-B5A3-5481631F09B5.jpeg
     
  5. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Blijft een bijzondere kist Eric, jammer van de schade maar dat valt gelukkig te repareren
    Ik blijf je vorderingen volgen

    Groeten, Ralf
     
  6. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ondertussen lekker verder gebouwd.
    De vleugels zijn ongeveer klaar voor de afwerking met glas mat.
    De vleugel tips ( voor het originele ( dunnere) profiel) zijn gelukkig toch te gebruiken.

    De achterlijkst van het kielvlak is er ook in gelijmd.incl de voorziening voor de Robert pin scharnieren.
    De aansturing van het richtingsroer, staartwiel en beide hoogte roeren zijn ook voor 90% klaar.
    (Note: op de foto was een tijdelijk setup om uitslag van de roeren te checken)

    instelhoeken : stabilo 0 graden, hoofd vleugel 2 graden , hulp vleugel 1 graad en wil de motoren ongeveer -3 graden ( down) zetten, ( de linker motor 0 graden side thrust en de rechte motor 2 A3 graden ) en het zwaarte punt op 22% ( na de eerder ervaringen van Arjen)

    Volgende uitdaging , de hulp vleugel met motoren dempers , maar vooral het landingsgestel is een uitdaging voor mij. 21A42DE8-02AB-479E-B167-A1955EACB94B.jpeg F66BFA01-F213-446C-B827-C921FC0AA6CB.jpeg E91CCF22-8DBB-4085-9279-D7FFA9D3456F.jpeg 4BF9CA39-5F3D-411F-BB69-7152DBC76F96.jpeg 6F5327E9-8B89-4372-BD7B-166EACF579D0.jpeg
     
    ramses vindt dit leuk.
  7. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Mooi Erik!

    ter inspiratie:
     
    jetpropdlx en M.l.v.Doesburg vinden dit leuk.
  8. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ondertussen voor de eerste keer op zijn eigen “poten”
    D66E14C6-FB9F-4B31-8D76-B469C2BEA062.jpeg

    En de meeste onderdelen ge”glast “
    67FEAE95-685A-49D9-B36D-76D86E50A212.jpeg

    aan de onderkant van de vleugel extra koolstof strengen gelegd onder de 25gr .
     
    Bart83, ramses, HansH en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Vandaag effe spannend doet hij het of doet hij het niet, nou hij deed het 3,5 vlucht.
    laatste landing te langzaam , overtrokken , toestel kwam met een radslag tot stilstand .
    Blij dat hij nog niet afgewerkt was, nu dus de schade repareren en dan verder afwerken.
    Helaas hier geen filmpje van de radslag, wel van de eerste en tweede vlucht.

     
    femmo, ramses, E.hof en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Stein
    Gefeliciteerd met de eerste vluchten .
    Je kon goed aan het vliegbeeld zien wie de piloot was.
    Hopelijk is de schade snel te herstellen.

    Ton
     
  11. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mooie maiden. Wel lekker veel power erop.
    Veel schade ?
     
  12. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Schade valt gezien de “ klapper” (radslag) nog erg goed mee
    ( hoogteroer, richtingsroer hebben diverse breuken en ook diverse barsten/scheuren in de polyester Romp, mogelijk ook een as van een motor krom( beide Biela props waren gebroken))
     
  13. Arjan van Werde

    Arjan van Werde

    Lid geworden:
    2 mei 2003
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Budel
    gefeliciteerd, mooi vliegbeeld .
    Heb je het zwaartepunt volgens tekening of toch verder naar voren gelegd
     
  14. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hey Arjan,
    Na uw ervaring het CG stuk verder naar voren ( zoals berekend van uit de echte)
    De down thrust had ik op ongeveer -3 graden maar dat zou nog meer down mogen. Of wat down mixen met het gas.
    Ik had bij de eerst vluchten iets meer dan 500 gr lood in de neus na dat eruit gehaald te hebben vloog hij nog goed maar was kritischer met het landen, ( dat was heel duidelijk bij de laatste landings Poging )
    Bij het zwarte puntje (onder de 19cm ) had ik het zwaarte punt.

    DFBCC0E3-4D09-402D-85D5-1565BD282B5E.jpeg
     
  15. Arjan van Werde

    Arjan van Werde

    Lid geworden:
    2 mei 2003
    Berichten:
    541
    Locatie:
    Budel
    heel goed, dan ga ik dat ook maar eens aanhouden, Die 500 gram ga je dus weer terug plaatsen
     
  16. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Power genoeg op 9:40min! Zo te zien vliegt hij redelijk goedmoedig. Jammer van de radslag maar dat is inderdaad testen. Dé reden waarom ik ook altijd zo snel mogelijk in grondverf en minder attributen ga vliegen, scheelt een bak werk voor later!

    Gefeliciteerd! :thumbsup:
     
    jetpropdlx vindt dit leuk.
  17. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @Gerald Rutten , thanks !!
    Ja , sinds ik met (semi) schaalmodellen bezig ben doe ik dat ook eerst proberen, en dat pas afwerken , kan een hoop (extra) werk schelen.
    ps jij bent ook zeer een pracht model aan het maken. :wave( "goeie":frustie: herinneringen aan de Binckhorstlaan:jan: )
     
    Gerald Rutten vindt dit leuk.
  18. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Hi Eric zou je wat foto's willen plaatsen van de aandrijving? Ben erg benieuwd naar je setup met de ZG45’s en de gebruikte dempers.
    Wat weegt je kist nu vliegklaar?

    Groeten Ralf
     
  19. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Hoi Ralf ,
    Sorry , je reactie niet gezien
    Bij deze een paar foto’s het totaal gewicht , geen idee ik schat rond de 17kg 9BD39108-5518-4059-80DF-E453EDB54862.jpeg 6785D7C5-C58B-4685-9637-2F1969B79B53.jpeg
     
  20. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.465
    Locatie:
    Haarlem
    Dank voor het plaatsen van de foto's Eric!
    Magneetontsteking, easystart, haakse aanzuigbocht met trechter, 20x10” prop en een mooi formaat demper.
    Wellicht ook een goede setup voor mijn Fokker FVIII (vandaar mijn extra interesse :yes:)
    Weet jij toevallig of de standaard dempers goed te gebruiken zijn of zijn ze te luid?

    Hopelijk zijn je assen niet gebogen.
    Sterkte met de reparatie van je kist :thumbsup:

    Groeten en dank, Ralf
     

Deel Deze Pagina