Dornier DO-28A twin . . . sleper (bouwproject)

Alexzzz zei:
Zenoah 45 zonder reso heeft genoeg power, hoef je je geen zorgen over te maken. Je hebt er sowieso toch 2. Ik draai die van mij met een 22*10 op 6300/6400 toeren en die is nog niet eens ingelopen. Hij heeft meer vermogen dan mijn 3W40 met reso.

Grt.

Dan denk dat je een hele goeie ZG45 hebt en een slecht 3W40
Ik denk dat ik met mijn ZG45 op mijn piper met een 20x10 rond de 6400 toeren zit (natuurlijk zonder reo)
terinfo op mijn Beech heb ik 2x 3W28i (ook zonder reso) en die draaien 6000 toeren met een 20x8 prop (beide gemeten met het zelfde merk prop (dynathrust-classic serries))

maar over het vermogen maak ik me inderdaad geen zorgen het zal ruim voldoende zijn, schat ik :oops: . Maar voor te slepen heb je nooit te veel.

Na een paar tussendoor projectjes en een druk vlieg seisoen (met het nodige onderhoud) heb ik begin deze week weer de DO-28 weer eens boven gehaald.

De sleephaak bevestiging verder verstevigd.
normal_Pict7416.jpg

de motordragers gelijmt

normal_Pict7413.jpg

Gekeken hoe de motor kan staan zonder te veel uit de kap te halen
normal_Pict7414.jpg

normal_Pict7418.jpg

Effe kijken of de prop toch echt niet tegen de romp komt (dit was uit geteld maar je weet maar nooit.
normal_Pict7415.jpg

en de enige tekening die er bij hoort
Pict7409.jpg

het is alweer 2 maanden geleden sinds de laatste update
Onder tussen uitlaten besteld
normal_laPICT8163.JPG

de vleugel in stukken gezaagd ivm de vleugelbevestiging
ik had nog een GFK staaf liggen dus ga ik die maar gebruiken
normal_laPICT8161.JPG

volgens de mee geleverde tekening heeft het model geen V-stelling de echte heeft dit wel (is ook mooier/stabieller) dus met de natte vinger een paar graden V-stelling gekozen.
normal_laPICT8161a.JPG

Het kielvlak , stabilobevestiging verstevigd
normal_laPICT8165.JPG

en de middenstijl van de cockpit ruit verstevigd

normal_laPICT8167.JPG

Aan dit tempo vrees ik dat ik weer met de Beech ga moeten komen naar de schaalmeeting :oops: .

Weer een kleine update van de voorbije weken

De uitlaat passen en de motorkap aanpassen
ladlPICT8187.JPG

ladlPICT8182.JPG

Begonnen aan de bevestiging van het hulpvleugel waar de motoren aanvast zitten

ladlPICT8214.JPG

ladlPICT8215.JPG

Verder gegaan met de vleugel deling
ladlPICT8218.JPG

ladlPICT8220.JPG

deze is klaar om er in te lijmen
ladlPICT8190.JPG

dat is voor een volgende keer.

jetpropdlx zei:
Aan dit tempo vrees ik dat ik weer met de Beech ga moeten komen naar de schaalmeeting :oops: .

Nou nou, wat een straf, weer die beech.. :P
[sup:651749c42f]voor alle zekerheid: dat is een grapje, alsof het erg is dat je met je beech komt[/sup:651749c42f]

Ik ben dan denk ik de enige die deze kist wel mooi vind.. volg het verslag dus ook.. laat maar komen die foto's ;)

:oops: :oops: door omstandigheden is er eigelijk geen voor uitgang te melden in dit bouwverslag :cry: :cry: :oops: :oops:
Ik heb niet zoveel tijd als Han

ps vliegen met de beech is echt geen straf, erder het tegendeel :D :wink:

toch leuk om te weten dat toch iemand het draadtje volgt (voor zover er iets te volgen valt :oops: )

Er zijn meerdere die het project volgen (ik :wink: ), ik vroeg vandaag nog aan Vliegman hoe het met dit project gesteld was...

( het word weer eens tijd om de Beech weer eens op de gevoelige plaat te zetten)

Eric je wordt weer bedankt!!!!! :lol:

Jammer dat je niet zoveel tijd hebt. :cry:
Ik ook niet maar kan het niet laten (verslaving) :oops:

Han.

En hier volgen we je verslag ook hoor, jammer dat het niet zo vlot verloopt maar ja we hebben niet allemaal zoveel tijd om te bouwen.

We blijven het volgen :yes:

Ditto, zo zie je maar, er volgen meer mensen je verslag dan je zo zou denken. :D

Jazeker ik volg het ook!
Heb namelijk ook zo'n zelfde kist liggen.
Leuk projektje voor over een paar jaar.
Waarschijnlijk met 2x 35cc mvvs benzine. Ik zoek overigens nog een tweede motor.

:oops: :oops: oeps, ik wist niet dat jullie met zoveel dit draadtje volgden :oops: :oops:

Des te meer redenen om er toch weer aan te beginnen , maar eerst zorgen dat alles in orde is voor het water vliegen van 28 Apr a.s. te Oss en dan nog mijn heling zwevertje opknappen voor Hemelvaart :? De Do-28 ligt nog altijd op de bouwplank maar ik heb deze winter enkel tijd gehad voor een watervliegtuigje te kopen en inorde te maken en het noodzakelijk onderhoud van de rest van mijn vliegende vloot.

Jazeker ik volg het ook!
Heb namelijk ook zo'n zelfde kist liggen.
Leuk projektje voor over een paar jaar.
Waarschijnlijk met 2x 35cc mvvs benzine. Ik zoek overigens nog een tweede motor.

Dit weekend de 2e 35cc MVVS op de kop getikt, Dus het project kan van start gaan.
Eric hoe is het met jou Do 28 , al weer iets verder.

Hey Arjan,
Leuk te horen dat er vooruitgang zit in jouw project.
Dat van mij ligt nog steeds stil. Ik heb ondertussen een BUD NOSEN Mustang(2,6mtr) gekocht en ben deze aan het opknappen.

nou voortgang is een groot woord maar de spulletjes zijn compleet om te starten.
Ik ga deze week eens voorzichtig een start maken (ondertussen nog de Curtis P40 afmaken en de laatste hand leggen aan de Wigens.)
Eric ik zou wel graag een copie maken van jou "tekening". We hebben hier al eens over gesproken.
Laat je even iets weten hoe we dit regelen (via PB)
Groeten Arjan

Na plus minus 2 jaar, liggen er weer onderdelen van de DO-28 op de bouwplank.:-D
Ik ben er nog niet uit wat ik met de vleugel ga doen, mijn voorkeur is om een nieuwe ribben vleugel te gaan bouwen met een nieuw (dikker) profiel
Eerst ander dingen afwerken beginnen met de motorgondels en de romp

Hoi Eric,
Leuk te horen dat je het Do28 project weer opstart.
Toevallig heb ik vorige week nog met een collega overlegt om op korte termijn samen met hem de nieuwe vleugel voor mijn Do28 te snijden.

Groeten arjan

Dornier DO 28

Hi..

Your Dornier DO 28 is looking great!!
How big is it?? Which engines??
I am planing to build a 3 meter DO 28 out of aluminum ( www.allmetalplane.com) ...I would like to get in touch with you regarding this airplanes..

Thanks

Back