Tja, Hezik dat wil ik best geloven maar kan ik mijn mede-modelvliegers niet aan doen :nooo:
Die verwachten gewoon dat het BosModelAir circus donderdags aanwezig is op Ede ;-)
En ach, het zijn maar modelvliegtuigen
Gister is een vlucht met de Pfeil niet gelukt :cry: reden? een losdraaiende propmoer van de achterste motor :evil:
Na de kist klaar gemaakt te hebben, luchtfles volgepompt en weilen testen, brandstof erin, wachten op Onno.
En wachten op Onno, en wachten op Onno, eindelijk daar is ie ;-)
Even weer overlegd hoe en wat en weer van start.
De achtermotor liep weer in 1 tik, dus veelbelvovend, even afstellen, so far so good.
Op de naar de voormotor, achtermotor op stationair, voormotor starten en lopen, even afstellen, ok ook goed
Achtermotor erbij volgas test, klinkt lekker, stationair, mhh, achtermotor mag een tikje meer gas hebben. okee, volgas en daaar ging de spinner (prop vliget er bij de pusher niet af da`s wel lekker
).
Ok, alles af, moer nu monteren zonder spinner zodat ie meer vlees heeft en tijdens het testen hetzelfde :-(
Ok, 1 poging, de achtermotor loopt nu beter dan de vorige keer dus dat zou geen probleem moeten opleveren, achterste tank even vullen voor de zekerheid, model oppakken en naar het begin van de baan lopen en daar de motoren pas starten.
Hopsakee, achtermotor loopt weer, test ok goed, op stationair via schakelaar, voormotor starten, klabam, hele chicken stik val tuit elkaar :-( , okee nieuwe poging met resterende deel en lopen.
Achtermotor er weer bij, klinkt goed, volgas mhhhh, lekker geluidje, pwwwwwwww, alles af en dat was de moer van de achtermotor weer :-(
Diverse modelvliegers wilde hem zo grag zien vliegen dat verschijdende hun propmoer hebben verwijderd maar paste allemaal net niet.
We hebben geen poging kunnen wagen dus, we weten wel dat de propmoer die erop zat te zacht is geweest (was ook geen originele) en dat draad is ook beschadigd.
Als ik nou de Stinson bij me had gehad was het geen probleem geweest daar daar ook een OS 15cc 4-takt op zit maar die had ik net deze ene keer op het werk gelaten wat ik normaal nooit doe, dus na gister ook niet meer.
Jammer maar helaas volgende week beter.
Vandaag maar eens in m`n motormoeren bakje snuffelen voor een passende moer.
Ik heb er even van lopen balen maar de avond is verder lekker verlopen.
M`n leerling Gijs is met rustig weer nu lekker solo, dus heb ik weer meer tijd om zelf echt te vliegen.
Onno`s Piper Cub deed raar tijdens de vlucht dus dat mocht ik weer oplossen.
Rechtsom rollen als een tierelier linksom bijna niet en het was nog redelijk vlagerig om 18:00 dus de landing was even goed uitkienen zodat je geen tot weinig links rolroer nodig had anders zou je hem er niet meer uit krijgen mocht ie wegvallen of door de wind op een zij worden gezet maar dat verliep ook goed.
Blijkbaar is 1 van zijn servo`s naar zijn grootje.
Verder lekker aan het spelevaren geweest op zanderig Ede met de Calmato en Calmato Sport
Die verwachten gewoon dat het BosModelAir circus donderdags aanwezig is op Ede ;-)
En ach, het zijn maar modelvliegtuigen

Gister is een vlucht met de Pfeil niet gelukt :cry: reden? een losdraaiende propmoer van de achterste motor :evil:
Na de kist klaar gemaakt te hebben, luchtfles volgepompt en weilen testen, brandstof erin, wachten op Onno.
En wachten op Onno, en wachten op Onno, eindelijk daar is ie ;-)
Even weer overlegd hoe en wat en weer van start.
De achtermotor liep weer in 1 tik, dus veelbelvovend, even afstellen, so far so good.
Op de naar de voormotor, achtermotor op stationair, voormotor starten en lopen, even afstellen, ok ook goed

Achtermotor erbij volgas test, klinkt lekker, stationair, mhh, achtermotor mag een tikje meer gas hebben. okee, volgas en daaar ging de spinner (prop vliget er bij de pusher niet af da`s wel lekker

Ok, alles af, moer nu monteren zonder spinner zodat ie meer vlees heeft en tijdens het testen hetzelfde :-(
Ok, 1 poging, de achtermotor loopt nu beter dan de vorige keer dus dat zou geen probleem moeten opleveren, achterste tank even vullen voor de zekerheid, model oppakken en naar het begin van de baan lopen en daar de motoren pas starten.
Hopsakee, achtermotor loopt weer, test ok goed, op stationair via schakelaar, voormotor starten, klabam, hele chicken stik val tuit elkaar :-( , okee nieuwe poging met resterende deel en lopen.
Achtermotor er weer bij, klinkt goed, volgas mhhhh, lekker geluidje, pwwwwwwww, alles af en dat was de moer van de achtermotor weer :-(
Diverse modelvliegers wilde hem zo grag zien vliegen dat verschijdende hun propmoer hebben verwijderd maar paste allemaal net niet.
We hebben geen poging kunnen wagen dus, we weten wel dat de propmoer die erop zat te zacht is geweest (was ook geen originele) en dat draad is ook beschadigd.
Als ik nou de Stinson bij me had gehad was het geen probleem geweest daar daar ook een OS 15cc 4-takt op zit maar die had ik net deze ene keer op het werk gelaten wat ik normaal nooit doe, dus na gister ook niet meer.
Jammer maar helaas volgende week beter.
Vandaag maar eens in m`n motormoeren bakje snuffelen voor een passende moer.
Ik heb er even van lopen balen maar de avond is verder lekker verlopen.
M`n leerling Gijs is met rustig weer nu lekker solo, dus heb ik weer meer tijd om zelf echt te vliegen.
Onno`s Piper Cub deed raar tijdens de vlucht dus dat mocht ik weer oplossen.
Rechtsom rollen als een tierelier linksom bijna niet en het was nog redelijk vlagerig om 18:00 dus de landing was even goed uitkienen zodat je geen tot weinig links rolroer nodig had anders zou je hem er niet meer uit krijgen mocht ie wegvallen of door de wind op een zij worden gezet maar dat verliep ook goed.
Blijkbaar is 1 van zijn servo`s naar zijn grootje.
Verder lekker aan het spelevaren geweest op zanderig Ede met de Calmato en Calmato Sport
