Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Do-335 Pfeil versie 2 romp

Jaja, Onno heeft gister de romp meegenomen naar mijn werk en die romp gaat vanavond weer mee naar huis.
Dan ligt ie in ieder geval dichter bij de bouwplank ;-)

Hier een foto van de bijna 1900mm lange Do-335 Pfeil (versie 2) romp:
do67.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit is een apparte kist die een heel mooi vliegbeeld heeft.
En als de motoren mee werken is het nog een snelle kist ook.
En dat geluid zo mooi.
Ik zal woensdag de vleugel mee nemen en aan Berto overhandigen.

Groeten Onno
 
Yep, zeker jammer.

Maar de Skymaster, Calmato Sport op drijvers, M`n eerste jet en nog wat andere zaken vragen momenteel teveel aandacht.

Maar denken doe ik er zeker nog steeds aan, kan ook niet anders met een 2 meter lange romp die langs de wand in m`n bouwhok hangt, dus eens (zit jaar nog ;-) ) komt die eraf om op de bouwtafel te belanden :yes:
 
Nu had ik het plan om na de watervliegmeeting aan Pfeil nr 2 te beginnen moet ik zonodig m`n cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair-31 onzacht met de grond in aanraking laten komen :-(

Mhhh, weer wat vertraging dus...............................

Maar ik denk dat deze samen met de Skymaster maar op de bouwtafel komt te staan :cool:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
werkt het motiverend als ik zeg dat de wulf op twee kleine dingetjes helemaal klaar is en dus mooi formatie zou kunnen vliegen? in principe?
 
Motiveren zeker wel maar Oss 2009 is ie zeker niet vliegbaar (of ik zou met fixed gear moeten vliegen maar dat ziet er net weer niet uit :nooo: )

Laten we het dus maar op 2010 houden dus hou hem heel :yes:
 
Nu mijn cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair in de puinpoeier ligt wil ik toch nog dit jaar op de meetings met een push-pull verschijnen.

De Skymaster wil ik weer netjes opbouwen, echter veel van de romp is gekraakt gescheurd en ik denk dat daar heel veel werk in gaat zitten.

Nu gaat er in deze Pfeil ook veel werk zitten maar ik denk dat dat even "makkelijker" (haha) is dan de Skymaster en deze Pfeil mag iets minder "mooi" zijn.

Dus ik heb de besloten om te kijken of ik de Pfeil voor Oss gereed kan krijgen :roll:

Even globaal wat er allemaal moet gebeuren:
- intrekbaar landingsgestel van versie 1 in de vleugels en romp zien te maken,
- Saito 125 voor op de neus knopen,
- OS Max FS90 achter in de romp proppen,
- voortank direct achter de Saito plaatsen,
- achtertank ergens halverweg de romp (liefst nog verder naar voren en dan werken met een hopper?!?!),
- alle servo`s monteren in de romp ook weer zover mogelijk voorin,
- vleugelservo`s monteren,
- servo aansturing plaatsen,
- mhhh, misschien komen we dan eens toe aan proefvliegen.

Bij deze versie ga ik een poging doen om al het lood wat in versie 1 voorin de romp zat (iets van 200gram dood gewicht), dit zal voornamenlijk al gehaald worden door de achtertank ver voor in de romp zien te krijgen en het gebruik van een kleine hopper achterin.
Wel weer een nadeel is dat de Saito een stuk lichter is dan de OS FS120 die op versie 1 zat waardoor ik nogf meer gewicht in de neus zou moeten hebben.

Eens kijken hoe we dat op gaan lossen.

Ben gister al voorzichtig begonnen met de wielkasten uit de versie 1 vleugel te snijden, deze moeten daarna in de versie 2 vleugel gemonteerd worden.
Het neuswiel komt ook iets verder naar voren dan bij versie 1.

Voordeel van deze versie 2 wordt wel dat beide motoren goed presteren, dat was bij versie 1 nogal eens een probleem maar dat zou nu verleden tijd moeten zijn.

We zullen eens kijken of ik het ga halen om in 1 maand Pfeil versie 2 vliegklaar te krijgen, proberen kan altijd ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit net dit draadje van het begin af weer even door te nemen om te kijken waar de veranderingen gaan komen en daaar valt me iets op ;-)

Kist op de bouwplank: 12 maart 2007
eerste vlucht op Ede: 5 april 2007

Dus in 1 maand tijd was versie 1 vliegend, met (op het landinsggestel na) dezelfde bouwwerkzaamheden.

Het is nu 13 april, de schaalmeeting Oss is op 20 Juni, dat is 2 maanden dus het zou op zich best moeten kunnen :yes:

We zullen nogmaals zien ;-)
 
Moeten we alleen zorgen dat de vleugel nog een keertje jou kant op gaat dan kan je echt aan de gang.
En ieeeee heb ik nog maar 2 maanden voor de cub ieeeeeeeee.

Groeten Onno
 
Back
Top