Nu mijn
cessna-skymaster-337-1-5-bosmodelair in de puinpoeier ligt wil ik toch nog dit jaar op de meetings met een push-pull verschijnen.
De Skymaster wil ik weer netjes opbouwen, echter veel van de romp is gekraakt gescheurd en ik denk dat daar heel veel werk in gaat zitten.
Nu gaat er in deze Pfeil ook veel werk zitten maar ik denk dat dat even "makkelijker" (haha) is dan de Skymaster en deze Pfeil mag iets minder "mooi" zijn.
Dus ik heb de besloten om te kijken of ik de Pfeil voor Oss gereed kan krijgen :roll:
Even globaal wat er allemaal moet gebeuren:
- intrekbaar landingsgestel van versie 1 in de vleugels en romp zien te maken,
- Saito 125 voor op de neus knopen,
- OS Max FS90 achter in de romp proppen,
- voortank direct achter de Saito plaatsen,
- achtertank ergens halverweg de romp (liefst nog verder naar voren en dan werken met een hopper?!?!),
- alle servo`s monteren in de romp ook weer zover mogelijk voorin,
- vleugelservo`s monteren,
- servo aansturing plaatsen,
- mhhh, misschien komen we dan eens toe aan proefvliegen.
Bij deze versie ga ik een poging doen om al het lood wat in versie 1 voorin de romp zat (iets van 200gram dood gewicht), dit zal voornamenlijk al gehaald worden door de achtertank ver voor in de romp zien te krijgen en het gebruik van een kleine hopper achterin.
Wel weer een nadeel is dat de Saito een stuk lichter is dan de OS FS120 die op versie 1 zat waardoor ik nogf meer gewicht in de neus zou moeten hebben.
Eens kijken hoe we dat op gaan lossen.
Ben gister al voorzichtig begonnen met de wielkasten uit de versie 1 vleugel te snijden, deze moeten daarna in de versie 2 vleugel gemonteerd worden.
Het neuswiel komt ook iets verder naar voren dan bij versie 1.
Voordeel van deze versie 2 wordt wel dat beide motoren goed presteren, dat was bij versie 1 nogal eens een probleem maar dat zou nu verleden tijd moeten zijn.
We zullen eens kijken of ik het ga halen om in 1 maand Pfeil versie 2 vliegklaar te krijgen, proberen kan altijd ;-)