Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

zo, dat verschil in poothoogte is aanzienlijk!

Je moet gewoon de voorste tank wat voller gooien om het zwaartepunt goed te krijgen :p

Je moet gewoon de voorste tank wat voller gooien om het zwaartepunt goed te krijgen
Voller dan vol kan niet ;-)

Met de achterste tank nu net achter de vleugel zou het zwaartepuntprobleem tijdens het vliegen ook binnen de perken moeten blijven.

Nu eerst maar eens even goed uitwegen.

En dat weten we dan ook weer, er moet bijna 400 gram voorin om de kist netjes neutraal te houden :shock:

Komt het totale gewicht uit op: 7906 gram

Klinkt veel maar is 1097 gram LICHTER dan versie 1 :banana:
(vraag me af waar dat in zat :roll: )

Met volle tanks zal het totale gewicht uitkomen op ongeveer 8806 gram :D
De presaties van deze kist zouden dus beter moeten zijn dan versie 1 :yes:

Laatst bewerkt:
En een gat gemaakt:
do98.jpg

Met neuswiel erin:
do99.jpg

Alle wielen in en uit:
do100.jpg

do101.jpg

Vanmiddag de motoren eens aan zien te slingeren :-)

Als ik dit zo lees ben je wat vergeten in te bouwen.
Of hadden we in die andere 12v auto accu's ingebouwd.
Maar dat gaat woensdag dus helemaal goedkomen met vliegen.

Groeten Onno

Denk van wel.

Voormotortje tuft en schijnt goed te tuffen :D

Op naar de achterste ;-)

:banana: :banana: :banana:

Beide motoren lopen en het ziet er allemaal goed uit, durf ze nog even niet volgas te laten lopen zo in m`n uppie op de hangaarvloer.
Daar heb ik echt even hulp bij nodig maar het is wel het bekende geluid en power :D

Dus nu ze lopen kan ik met een gerust hart de kleine laatste dingetjes doen voor de maiden van woensdag.

Als we dan net zulk weer hebben als nnu dan moet dat bijna wel goed komen :yes:

Kist zou er wel tegen moeten kunnen, wel de motoren nog even goed afstellen (en hopen dat de achtermotorbrandstofvoorziening goed blijft werken.

Wel moet ik de kist niet te lang weg zetten want dan loopt het vloeibare goud weg :-(

Zal zo nog even de laatste kleine handelingen doen en dan moet het maar weer ;-)

ps. Onno,
neem jij de Kobra vleugel en Fire bird weer mee?
Kunnen we de 2,4 even testen in 1 van de kissies.

En je Cubbie????

Ik keek net naar het plaatje van post 399.

Moet je die kabels niet wat netter opbinden? :?

Straks raken ze klem in de servo's . . . :mad:

Murphy, je weet wel . . . ;)

jan.

Wanneer alles echt zit zoals het moet zitten dan zullen ze niet meer klem kunnen komen te zitten :-) (en anders wordt het allemaal wat spannender ;-) ).

Hoi

Ik loop nog niet zo lang mee :-) maar waar ik aan dacht is dat het neuswiel erg lang is. Na het inklappen (of uitklappen) wordt het zwaartepunt iets verplaatst. Met starten misschien niet zo erg, maar met landen klap je het neuswiel uit waardoor het zwaartepunt naar voren gaat.
Is dat toch te verwaarlozen?
Gr, Thieu

Wil je echt helemaal perfect alles doen dan zou je het zwaartepunt moeten bepalen met gear in (da`s de normale vliegstand).

Met gear uit zal het zwaartepunt dus iets naar voren schuiven maar zal nagenoeg niet merkbaar zijn omdat je dan toch in een niet "normale" vliegstand verkeert (gear uit, flaps uit, lage snelheid, daalhoek etc.)

Exhter vlak ook je brandstof verbruik niet uit, de kist is nu met lege tanks ok, maar met volle tanks is er ook alweer een verschil.
En dat verandert ook weert met het verbruik.

Veel parameters die het vlieggedrag kunnen beinvloeden, echter veelal voor ons amper merkbaar, dus verwaarloosbaar.

Zo'n neuspoot plus wiel heeft natuurlijk wel weerstand, en ondat 'ie zo lang is . . .

Gelukkig zit 'ie niet helemaal voorin de neus (nog grotere hefboom :? . . .)

jan.

Vanmiddag zou het moeten gaan gebeuren, we zullen eens kijken wat het wordt en jullie lezen het morgen wel ;-)

Mhhh het zat niet mee

Er is geen maiden geweest.

Gister zat het niet echt mee, het weer was zeer onstuimig dus pas later op de avond een poging gewaagd.

Eerst wilde de voormotor niet, nou dan de achtermotor maar en dat werkte.
Voormotor ook aan de gang gekregen en alles even op elkaar afstellen.

Nou dat werkt, ai, toen trilde de uitlaat van de voormotor los, en de motor zelf ook :roll:
Mhh, vooruit dat kan nog wel verholpen worden op het veld.

Maar toen schoot er ook nog een slang los van de tank en daar had ik geen zin in om die er helemaal weer uit en in te friemelen.

Ben dus maar gestaakt met een maiden poging en toen og maar even met m`n jet gaan vliegen :D

Komende woensdag een nieuwe poging.

Back