Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat is de Do 24ATTer vliegt ook nog een echte do 24 maar dan uitgerust met turbopropmotoren
weet iemand hier iets over
is het een later gebouwd model of een opgeknap gemoderniceerd vliegtuig
De Robart Hinge Points kan je niet als hevel tegen het roer bevestigen.
Waarom niet, Henri? Je kunt net zoals bij jou M3 draadeind toch een 3 mm gat boren en dan het scharnier met epoxy in het balsa vastzetten? Hoogstens moet je een stukje van het scharnier afsnijden.
Hier enkele foto's va de Dorniet Do24T3 van Dhr Breitinger dit model vliegt al enkele jaren rond
Okee, zo kan het wel.
En toch is dat niet verstandig, want zoals Max al zei heb je dan krachten dwars op de kogel-link en kan de kogel er uit floepen. De kogel-link wordt zo verkeerd toegepast, in de verkeerde richting. Constructief is het een beetje als een schilderij aan de muur hangen met een stuk kauwgom ... gaat prima tot je het te zwaar belast.
Het kan best dat het bij Dhr Breitinger al jaren goed gaat, maar je hebt vast wel eens van de Wet van Murphy gehoord: iets wat verkeerd kan gaan, zal op een dag ook verkeerd gaan.
En de linkjes 90 graden verdraaien, dan zit het toch goed ivm de krachten?
als je die nou eens aan de roeren bevestigt i.p.v. aan de 'dragers' zoals je nu getekend hebt; en je maakt van het uiteinde van de 'dragers' een dubbele plaat met schroefgat; dan komen de krachten op de kogel-links zoals het hoort en zitten ze ook nog eens veilig ingesloten. Die aluminium kogel-links zien er realistischer uit en je 'dragers' zien er dan ook meer uit als het origineel.