Bart83
verslagschrijvers
Zo, de eerste delen hebben een kleurtje. Erg tevreden met de ral nummers die ik heb gekozen.
Ook de afplaktape van Kips werkt uitstekend.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik een model op deze manier afwerk en ik leer veel gaande weg. Voor een volgend model moet ik meer aandacht besteden aan het oppervlakte voor dat ik begin met glassen.
En na de eerste laag primer de pinholes vullen bij daglicht
Verder heb ik niet voldoende primer gekocht, dure hobby zo met die spuitbussen. Toch maar eens een compressor met spuit overwegen.
Verder interessant is het gewicht. De rechter vleugel woog voor het glassen 390g. Nu zit deze op 570g, daar komt alleen de blauwe toplaag nog bij dus het zal uiteindelijk op +-600g uitkomen. Met deze gegevens kan ik ongeveer het totaal gewicht inschatten, ik denk op +- 8,5kg vlieg-klaar uit te komen
Nu verder met het definitief installeren van de ailerons, hoogte-en richting-roeren. Daarna kunnen de staart en vleugel panelen verder worden afgewerkt.
Ook de afplaktape van Kips werkt uitstekend.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik een model op deze manier afwerk en ik leer veel gaande weg. Voor een volgend model moet ik meer aandacht besteden aan het oppervlakte voor dat ik begin met glassen.
En na de eerste laag primer de pinholes vullen bij daglicht

Verder heb ik niet voldoende primer gekocht, dure hobby zo met die spuitbussen. Toch maar eens een compressor met spuit overwegen.
Verder interessant is het gewicht. De rechter vleugel woog voor het glassen 390g. Nu zit deze op 570g, daar komt alleen de blauwe toplaag nog bij dus het zal uiteindelijk op +-600g uitkomen. Met deze gegevens kan ik ongeveer het totaal gewicht inschatten, ik denk op +- 8,5kg vlieg-klaar uit te komen

Nu verder met het definitief installeren van de ailerons, hoogte-en richting-roeren. Daarna kunnen de staart en vleugel panelen verder worden afgewerkt.









