Ik wil het constructief zo aanpakken:
- een n-vormig deel die de oude struts in hoofdzaak moet vervangen
- die vul ik, na montage van de motorgondel, aan de binnenkant aan met twee strips per strut: één vlak en één haaks daarop. Beide zo goed mogelijk aansluiten op bestaand, aan te vullen met een pasta van epoxy/microballoons. De haakse strip dient om doorbuigen te voorkomen.
- bij dit alles 30 min. epoxy als lijm.
Op onderstaande tekeningen heb ik het schematisch proberen aan te geven. Het nette plaatje komt uiteraard uit de bouwbeschrijving.
Er resteren nog wel wat vragen:
- hoe het half afgescheurde triplex aan te vullen, waar een van de poten van de 'n' op vastgezet moet worden.
- welk materiaal te gebruiken: berkentriplex?
- welke volgorde: eerst de struts op de romp en dan de motor erop of andersom? Misschien ook een kwestie van 'waar kan ik het beste bij om het geheel uit te lijnen'.
- hoe de schoring (schuine strut) naderhand goed te bevestigen: welke lijm geeft pakweg dezelfde hechting als dat het doorlopend hout zou zijn? De oppervlakte om te lijmen is beperkt, aan de uiteinden.
En, niet onbelangrijk: zit ik hiermee op de goede weg?