Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@Frits37 : Lucas heeft vooral mee gekeken. een volledig scratch bouw is natuurlijk wel erg lastig als éérste model. Vliegen gaat al goed ,ik heb een HK Bixler voor hem gekocht en hij kan er al aardig mee uit de voeten. Als hij dadelijk wat meer ervaren is wil ik hem met deze Wal kennis laten maken met het watervliegen.
Vandaag weer gevlogen met de kleine Dornier. Vroeg in de morgen naar de Brielse maas nabij de kogeloven. Het was lekker rustig aan het water. Wat hoger in de lucht was het wat turbelent door de opkomende NO wind.
.
Zo hé... die is lekker wendbaar op het water zeg!... en de stummels werken bijzonder goed.
Valt me op dat de tips maar weinig het water raken in die scherpe bochten, en dat zonder tipdrijvers...
Minder schaal gevaren deze keer maar het geeft wel een goede weergave van de wendbaarheid op het water, super!
Prachtig weer vanochtend , bijna windstil. Met de kleine Wal de 1e vlucht van dit jaar gemaakt. Het was wel wat koud aan het water. Er lag zelfs een dun laagje ijs. . . .
.
Even uit nieuwsgierigheid...
Heb je een opblaasbootje in de auto liggen of een zwembroek (alhoewel dat laatste bij deze temperatuur niet echt een oplossing voor mij zou zijn )?
Ik vlieg mijn kleine Pitts watervlieger vanaf een flinke vijver, wanneer hij omslaat of de motor zou stoppen om de een of andere reden drijft hij altijd naar de kant.
Maar jij vliegt op groter open water. Wat doe je als de Wal om de een of andere reden niet zelfstandig naar de kant kan?
Ik vraag dit omdat ik van plan ben mijn Wal hier ook op `groter water` te gaan vliegen als ik nu met de kleine Pitts doe.
@ Ramses & Bas , bedankt ! mooie woordspeling Bas.
Ik vlieg altijd daar waar de wind in de richting van de kant staat. Tot nu nog geen ''grote'' problemen gehad. Een aantal jaar geleden eens gezwommen naar een polaris . . .
Mvg,
Bart
Aan de bodensee doen zo het zo . . . . . (dhr Moser met zijn Do24Att)