Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Ralf;
![]()
Citaat:
Prachtig al dat balsa Jan!
Welke dikte gebruik je voor de beplanking 2,5mm? 2mm en balsaplanken mogen bij mij niet meer dan 10gram per mm wegen.
Welke lijm gebruik je hiervoor Combinatie van blanke constructielijm in kokers en witte PVA houtlijm en maak je het balsa nog zacht met ammoniak of water? Amoniak is beter dan water (te grote krimp daarna!)
Gebruik je spelden of zandzakjes om de sheeting op zijn plek te houden tot de lijm droog is Spelden, wasknijpers en lijmklemmetjes. of gebruik je secondenlijm?
Secondenlijm gebruik ik alleen van te voren om balsaplankjes aan elkaar te lijmen (sellotape erop, openvouwen, secondenlijm aanbrengen, dichtklappen en meteen met grof schuurlinnen onder 45graden op de de houtnerf nat inschuren, meteen omdraaien, sellotape eraf en ook de andere kant meteen de naad dichtschuren. Vult goed en je krijgt zo geen harde lijmnaad.
Groetjes,
Jan
De 1mm triplex buitenkant van de Dubbele Sandwichspanten komt er pas tegen na het indekken!
http://s38.photobucket.com/user/Jan...uselagesplittedFrontpart_zps7f1c14be.jpg.html
Hoi Jan,
ontzettend mooi project, zowel qua model keuze als qua uitvoering.
Een vraag (en ik heb gelezen,ik kon geen waarom vinden
)
Waarom komen die 2 laagjes triplex pas na het indekken?
is dat zodat je ze "plaatdikte" groter kan maken om de rand mooi strak af te werken?