Draadje sluiten! a.u.b. Odoorner Luchtvaart Club Fly-In 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.
leuk filmpje van de mustangs
maar ik vraag me af wie de landing van mijn hurigane gefilmt heeft
daar heb ik nog niks over gezien

Hallo,

Bedankt voor alle mooie foto's, helaas verliep de zondag voor mijn Typhoon minder goed. Vleugel naar de klote en stabilo ook. Voor de rest geen schade. Stab en vleugel heb ik inmiddels weer opnieuw gebouwd en de kunnen volgende week worden bekleed met 2,5mm balsa.

Heeft iemand misschien de crash van mijn typhoon op film? Ik snap nog steeds niet helemaal wat er is gebeurd. Ik heb met verschillende mensen gesproken en het lijkt erop dat een windvlaag de kist als het ware aan de grond heeft gedrukt. Ik heb ook met harde wind in Ter apel gevlogen en dat ging daar verder goed. Ik had er net 11 vluchten opzitten met deze kist dus het is wel een beetje zuur. Alles naderhand getest maar kan verder niets vinden. Misschien heb ik wel teveel flaps gebruikt, maar normaliter geeft dit geen problemen als je aanduikt en snelheid houdt.

Het was in elk geval wel een schaal crash want de piloot zat met zijn hoofd door het dashboard :)

Hoi,

Mijn vrouw en ik zagen het gebeuren in volle aandacht.
Zoals ik er tegen aan keek. Leek je de landing netjes in te zetten als een pipercub. Dus aankomen in daalvlucht met de romp enkele graden negatief. Echter leek jou hoek voor het goed even te scherp. Kortom je aanvlieg hoek was te veel richting Terra.
Eenmaal op het gras gekomen , moest de energie nog weg via de poten met alle gevolgen van dien.

Het leek allesbhalve wind of snelheids tekort. Je had naar mijn mening genoeg snelheid. Dat is een beetje hoe wij het zagen. Ik weet niet of je er wat aan hebt.

Ik ben natuurlijk geen warbird flyer. Dus ik kan derhalve je dan ook niet in detail vertellen hoe je die kisten moet landen. Maar ik vermoed geen drie punts landing en zal je de kist vliegend moeten landen vanwege de hoge vleugelbelasting. Klopt dat een beetje?

Hoe dan ook, het blijft zonde. Veel werk, trots en moeite in een enkel moment weg.

Greetz,
Thierry

Jongens! Niet zo snellllll!
Komt eerst nog een F5B bij ons langs.... dat zijn echt de snelle jongens...
even knipperen of de kist hangt al in een boom, of is ontpoft.. of heeft opeens een wedstijd gewonnen... niet te volgen spectaculair
Evenement is dan ook maar heeeeel kort :p
En dat in het layed back Odoorn! :cool:

Jongens! Niet zo snellllll!
Komt eerst nog een F5B bij ons langs.... dat zijn echt de snelle jongens...
even knipperen of de kist hangt al in een boom, of is ontpoft.. of heeft opeens een wedstijd gewonnen... niet te volgen spectaculair
Evenement is dan ook maar heeeeel kort :p
En dat in het layed back Odoorn! :cool:

Ik kan je even niet volgen geloof ik, of was het cryptisch bedoeld?

De planningen zijn bij het bestuur al bekend, maar de bijeenkomsten voor de werkroepen zijn nog niet geweest... voor zover ik weet.

Ik zal eens gaan bellen met de jongens.
Ook al is het alleen al voor de aanstaande F5B wedstrijd, de organisatie die ik uitgenodigd heb om naar Odoorn te komen met deze snelle zwevers.
Werk aan de winkel.

Als je een Hotliner niet wil missen moet je snel zijn! :mrgreen:

Jullie worden op de hoogte gehouden...

Het was anders wel gezellieg daar afgelopen jaar.;)
Wacht met smart op de datum van dit jaar.
Maar niet tevroeg hoor.
Ben nog aan het plakken.

Han.

Ps Grote arfjes niet toegestaan Alex.;)

misschien stomme vraag maar waarom grote arf's niet toegestaan, is toch ook een gewone fly-inn/show?

Ik kijk er al weer naar uit. Nu allemaal wel komen dan.

Maar eerst nog in het Hemelvaart weekend, de show in Spaarnwoude. We gaan dan helemaal los. Muziek en DJ op Zaterdag wordt geregeld.

Greetz,
Thierry

Ik kijk er al weer naar uit. Nu allemaal wel komen dan.

Maar eerst nog in het Hemelvaart weekend, de show in Spaarnwoude. We gaan dan helemaal los. Muziek en DJ op Zaterdag wordt geregeld.

Greetz,
Thierry

gaan weer een leuke 4 dagen worden. Altijd gezellig en dus vanaf nu ook zaterdagavond helemaal uit je dak :D:D:D

Jammer dat Spaarnwoude samenvalt met de F3A-X Ter Apel, anders had ik zeker gekomen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back