---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

ik heb nog geen lader, maar ik neem aan dat er daar standaard ook een BEC 'stopcontact' in zit? Ik ga begin juli waarschijnlijk een DF04 kopen, dan heb ik weer salaris, dan kan ik tot die tijd nog weer even wat oefenen met mijn lamaatje...

Als iemand nog die servootjes van Conrad wil kopen? Nu hebben ze weer zo'n actie dat je zonder verzendkosten kan bestellen. Moeie wel boven de 20 euro zitten, maar goed, dan bestel je er gewoon 4 of 5 .... of 6 :)

Klik maar op de Banner hier onder!! Dan krijg Robert er ook nog wat voor :D

P1010058%20%28Medium%29.JPG

dees is dus de conrad servo 4. 95 euro en tot nu toe heel tevreden, maakt alvast veel minder geluid, dus toch een goede tip, hoe te bevestigen?:

P1010065%20%28Medium%29.JPG

heel eenvoudig dus, eerst de plastiek lipjes wat afvijlen zodat ze er mooi inklikken zoals origineel, het enige probleem is: de dikte van het lipje is dunner dan origineel, daardoor moet het tegen de rand getrokken worden door een tyre rip, maar liefst 2, dit omdat je zo mooie hoeken kan vormen, en samen trekken zoals op de foto (dus 2 tyre rips aan elkaar maken en samentrekken zodat de dikke stukjes in de hoeken vallen.

origineel en conrad (links ori, rechts conrad)

P1010070%20%28Medium%29.JPG

tafel na wat knutselen:
P1010061%20%28Medium%29.JPG

Zo de post is aangepast, ik zal nog eens proberen wat scherpere foto's te maken.

Daarnet 2 batterijen leeggevlogen, ging goed, tot een te harde landing een landingskid brak, (waar het carbonstaafje in de skid gaat) maar geen paniek even plakken en sterker als voorheen. (heb ook nog wel het reserve onderdeel, maar als het geplakt kan worden, dan eerst maar dat doen)

groeten,

Jan

heerlijk weer trouwens nu om te vliegen buiten!

tuurlijk, gewoon plakken. Carbon stokkies repareren kan ook prima met een spalkje. Klein stokje ernaast en dan 4 dubbel garen er omheen wikkelen. Zit dat goed vast, dan doe je er een drupje snelle CA (secondenlijm) op. Dit zuigt er doorheen en in een Poef is het snoeihard :)

Die carbon stokjes is trouwens gewoon 2mm carbon stafmateriaal dat je bij de vliegerwinkel per meter kan kopen.

jah dat weet ik, heb er nog een hele boel liggen (ga zelf ook wel af en toe naar vliegerwinkel, heb nasa wing en paar grote speedwings)

en natuurlijk het trainingskruis kan ik ook verzagen !let wel op van de dampen en zaagsel, gevaarlijk!

maar het zit goed vast nu!

groeten,

Jan

dan ben je toch beter vermoed ik met 94 euro van rcvliegshop.nl dan heb je 35 mhz, ik geloof dat die space 40 mhz is?

maar voor de rest zijn het allemaal klonen volgens mij

groeten,

Jan

space is idd 40mhz, maar het was idd ook alleen om ff aan te geven dat het gewoon allemaal dezelfde is. Allemaal kloontjes.

Ik denk ook dat je beter die van rcvliegshop kan kopen. Dat is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien.

daarnet nog wat gevlogen, ging schitterend

snel rondjes draaien rond as, hoog vliegen laag vliegen, nose in is de volgende stap

nu, men motor wordt na een tijdje vliegen wel vrij warm , waar kan je koel elementen kopen? Helpen die?
Ik ga binnenkort maar eens wat verluchtingsgaten in de canopy maken, zodat de lucht gemaakt door de rotors mijn motor kan koelen

groeten,

Jan

ik vlieg nooit met canopy. Eerst vanwege de koeling, had ik zo bedacht, maar met lipo's paste het kapje zelfs ook al niet meer, dus die gebruik ik niet.

Koelelementjes werken in principe wel, ik heb er nog een aantal, maar gebruik ze niet echt veel. Ik had alles eraf gesloopt om hem zo licht mogelijk te maken. Motor wordt ietsjes warm, maar je kan hem makkelijk vast pakken, dus niet echt schadelijk warm.

deze past erop:
http://www.aerotronic.nl/main-motor-heat-sink-p-62.html

Oh ja, nu heb ik ff een vraagje:

heeft ie mand al die tuimelschijf uit elkaar gehaald? ik wil het lager vervangen, alleen lijkt ie wel vastgelijmd ofzo....

EDIT: Laat maar, opgelost (min of meer...)

Het blijkt dus dat er boven en onder het lager een ribbeltje zit. de kogelbanen waren zo ver uitgesleten dat ik met een zacht tikje de binnenkant uit het lager tikte!! lache, alle kogeltjes alle kanten op :).

nou ja, buitenste ring van het lager kreeg ik dus niet los. toen heb ik hem maar doorgeknipt. Nieuw lager erin, en weer vastgelijmd en gelijk maar met carbon roofings versterkt. Ik koop nog wel een keer een nieuwe, zo duur zijn ze ook niet (kan ik gelijk de "Rotor Head Ring - Roterend Frame" vervangen :) ) zo gelijk ff testen.

Maar ik begrijp dus dat die Honey Bee FP het extra geld (zo'n €40 extra incl. alle reserve onderdelen die k wil nemen) niet echt waard is?

Nou ja, volgens mij zit er GEEN verschil tussen die 2... Dus dan kan je net zo goed de goedkopere kopen, vooral ook omdat er mensen erg tevreden over zijn :). Het zijn allemaal kloontjes. Soms verschillen ze op een paar kleine puntjes, maar dat is meestal enkel om octrooien te ontlopen.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar als je dat geld toch heb, kan je denk ik beter de goedkopere kopen en dan extra accu's erbij ofzo :)

ey, Rowan,

zou ik zeker niet doen. De elektronica in de DF04 is niet berekend op 11.1 volt. Dan brand je al snel dingen door. Waarschijnlijk eerst de staartmotor (als die nog standaard is), dan het 3-in-1-board en dan de hoofdmotor.
NIET DOEN DUS.

Leuk filmpje. Lache, jij begint ook met je hele zender naar rechts te sturen!!! ik ook, probeer hem nu elke keer recht voor me te houden :D, is nog een hele opgave. ik weet niet waarom, maar om 1 of andere reden gaat mijn antenne gewoon de hele tijd naar rechts....

Ik weet niet of je al verder bent dan hoveren zoals op het filmpje, maar wat je nu zou kunnen doen is stilhangen en voorzichtig met de staart naar links/rechts gaan bewegen tot je hem stabiel "side-in" heb.
Hiervoor nog een goeie oefening: Rondjes om de heli lopen terwijl je de staart naar je toe blijft houden. Op die manier leer je flink sturen met de staart. En ook hoe je met de swash moet corrigeren als je een input op de staart geeft.

Succes!

heey,
ik vloog net binnen en ik weet niet hoe maar mijn antene is van mij landingsgestel in de rotor gekomen dus nu is mijn antenne een heel stuk korter is dit heel erg? ik denk dat dit stuk echter 40-50 cm is

Groetjes Rowan

Back