Ben sinds kort ook in het bezit van een DF4 en vindt de start erg moeilijk. Gisteren mijn tail holder gebroken omdat ik iets te enthousiast werd .
Das het grote probleem in het begin. Niet al te enthousiast worden, want dan breek je dingen....
Die "espaces" heb ik uit een handleiding voor beginnende brandstofvlieger, maar dit is natuurlijk voor elke helivlieger van toepassing. Ik zal die nog eens opzoeken. Is erg interessant om door te lezen.
Als je net begint, moet je gewoon met trainingskruis op een vlakke ondergrond gaan "schuiven". Dus net zoveel gas geven dat hij bijna los komt (niet echt los dus). In die fase kan je "spelen" met de tuimelschijf (rechter knuppel) en met de staart. probeer de staart goed bij je te houden. Als dat lukt kan je met de heli proberen een beetje 4 kantjes te glijden.
ESCAPE is dan natuurlijk: GAS uit. Als je bijvoorbeeld veel te hard gaat schuiven en je ziet ff niet hoe je tegen moet sturen (en er staat een kast in de weg), dan gooi je gewoon gas dicht. Hij schuift nog wel ff door, maar crashed niet met volle power op de bladen. Dit scheelt je een setje hoofbladen..
Volgende stap:
Rustig proberen te Hoveren. Oftewel optoeren tot hij loskomt en dan naar ongeveer een halve meter stijgen. Op die hoogte weer proberen stil te hangen met de staart naar je toe.
ESCAPE: Weer GAS uit

. 0.5 meter overleeft ie wel en de bladen staan niet ineens stil. Hooguit dat je dan eens een pootje moet lijmen ofzo.
Lukt dit, haal dan het trainingsonderstel eraf, daardoor vliegt hij een stuk fijner. Wel iets voorzichtiger landen, maar dat moet dan wel lukken

.
Succes voor nu. Later meer.
(als iemand op/aanmerkingen heeft, dan hoor ik het wel)