---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Link werkt niet bij mij, bij conrad is linken van buitenaf erg lastig, maar ik denk dat dat hem wel zal zijn, want conrad verkoopt ze ook

ik kan et nu ook niet zien:

deze bedoel ik

LIPO SPANNUNGSREGLER 4,8V
230330_LB_00_FB.EPS.gif

Beim Einsatz von 2zelligen LiPo-Akkus wird aus der Nennspannung von 7,4 V eine für den Empfänger verträgliche Spannung von 4,8 V erzeugt

Dat is hem inderdaad. Misschien dat je die link even kan verwijderen, want zo is de rest van de pagina niet erg fijn te lezen :wink:

hey,

daarnet mijn 2 batterijen opgeladen binnen een half uur, lang leven snelladers, duurt het tenminste niet zo lang tegen je weer kunt vliegen.

Het is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing want de lader die ik gebruikt heb, kost een boel meer dan een aantal lipo's (ongeveer 160 euro geloof ik)

http://www.duratrax.com/caraccys/dtxp4170.html

deze dus,

maar ik heb er zo 2, dit vanwage het racen met rc wagens, dus handig dat ik deze kan gebruiken.

maar toch denk ik eraan om eens een lipo aan te schaffen, dat komt nog wel eens. Dus zo een lipo saver van conrad zal wel bij men volgende cornad bestelling bijzitten

groeten,

Jan

uuh, nee, dat is heel wat anders. Dat ding dat mr-02 hier laat zien is een spanningsregelaar. Die verlaagd het voltage van 7.4 naar 4.8 volt zodat je een 2Cell als ontvangeraccu voor bv een zwever kan gebruiken.

Wat je wel moet hebben is een lipo-safe. Heb ik nu nog niet eerlijk gezegd. ik land zodra ik merk dat de power wat minder wordt.

Een liposafe is gewoon een ledje dat gaat branden als de spanning onder de 6 volt komt (voor 2S lipo).
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=37
LIPOSAVER.jpg

Mijn 2S2P pakje had ik van een ebayshop uit duitsland, maar die hebben ze niet meer. Het bleken ikarus pakjes te zijn voor shockflyers.

heej

weet er iemand hier de lengte van de antenne van de ontvanger ik dacht zelf 945mm of 954 mm ergens te hebben gelezen maar ik weet niet meer waar.

Groetjes Rowan,

Een vraag ben van plan om de dragonfly 04 (DF04) te kopen.
Of ik twijfel in stap hoger de dragonfly 22
Wat is de beste keuze de prijsen liggen wel wat uit elkaar
nu is de 04 een 4 kanaals en de 22 een 6 kanaals ik lees hier en daar ook over cp en .. instelingen
Kan iemand mij een tip geven welke te nemen . wat de beste keuze is
Kom al redelijk uit de voeten met de Graupner 47G dat is dus geen probleem meer . oke oke is niet echt een heli Kwa besturing wordt beweert . Deze is nu door me zoon geadopteerd die is er weg van dus ik wil een stapje hoger ,
wie heeft er buiten die goede forum nog wat info

Ik heb gister eindelijk dan de DF04 gekocht, nog niet veel mee gevlogen, maar dat komt hopelijk nog wel vanmiddag, maar ik ben bij een zeer goede leverancier geweest met hele goede service en hij zei ook dat het echt zonde zou zijn om te beginnen met de DF22, want daar maak je in het begin zoveel aan kapot dat je bijna het aankoopbedrag aan reserve onderdelen nodig hebt

dat KAN heel goed kloppen...

het ligt eraan hoe je begint. Er zijn ook lui die leren vliegen met een Raptor ofzo.
Ik heb met de DF04 leren vliegen zonder iets te slopen zo'n beetje.

Enige dat je echt in je hoofd moet houden is de "escape"!!!!!!!!!!!!
Altijd moet je terug kunnen vallen op een stand die je KAN.
Dus eerst is je escape: Gas uit, alles los. Je bent toch alleen aan het glijden en hooguit 0.5m los. Die stuiter overleefd de heli wel en omdat het toerental eruit is gaat er weinig stuk.

Als je kan hoveren en je gaat "side-in" proberen. Dan is "Tail-in" je escape. En ga zo maar door.

Goed verhaal sietse, dat is de theorie.

Ik weet wat je gezegt hebt over een bepaald budget.
Ook daar heb je gelijk in, ik moest me DF04 ook met secondelijm aan elkaar houden. Zelfs de rotorbladen lijmen. (ging prima)
Leuke tijd mee gehad, opstijgen en opvangen met de hand, proberen door het traphuis naar boven te vliegen enz enz

Maar ik hoop dat je wel met mij eens bent dat je nooit met een DF04 kan leren heli vliegen. Hover... ok met moeite. Maar zodra je echt wilt beginnen met een vlakke 8 moet je de DF al in de hoek gooien.
Natuurlijk kan het altijd, maar als je al zo ver bent en weet dat je serieus wilt gaan vliegen, moet je je tijd niet meer verdoen aan deze machine.
Hij is namelijk zo onstabiel en zo moeilijk op de zelfde hoogte te houden.
Om te leren is dat veel te moeilijk. (maar het kan)

Met de trex ben ik in 2 maand tijd gigantisch gevorderd.
Ik begon opnieuw bij het tail-in, 2 maand later deed ik me eerste cirkels en stallturns. Iets wat je met een DF04 bijna kan vergeten te leren.
Misschien dat ik nog van gedachte kan veranderen als iemand me weer de zender van de 04 in handen zal drukken en die dingen eens ging uitproberen.

Mijn mening is dus dat de 04 prima is om te kijken of je het echt leuk vind en om te zien of je er in door wilt. Zoja, een andere heli aanschaffen.
De DF is gewoon net te weinig om het mee te leren.

My $0,02

Ik heb nu een nieuwe staartmotor gekocht, gewoon de normale die er standaard op zit, er zit een dingetje met 2 pootjes bij die voor het ontstoren zou zorgen, is het echt nodig die erop te zetten? Ik weet wel welk pootje + en welke - is, maar moeten allebei de pootjes ook op de behuizing gesoldeerd worden? Ik zag namelijk op de oude staartmotor dat er maar 1tje op zat gesoldeerd, maar het kan zijn dat 1tje eraf gebroken is oid

Maar ik hoop dat je wel met mij eens bent dat je nooit met een DF04 kan leren heli vliegen

uuuh, nope!!!
Niet mee eens :D. Ik zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje maken. Zojuist met niet echt windstil weer weer heerlijk gevlogen. Hoveren en Nose-in hoveren is erg goed te leren met dit ding. Vooruit vliegen gaat lastiger dan met een T-Rex waarschijnlijk omdat hij elke keer weer "up" wil trekken. Dat moet je gewoon even leren.

Maar zodra je echt wilt beginnen met een vlakke 8 moet je de DF al in de hoek gooien.

Ik ben nu aan het oefenen met achteruit rondjes vliegen :). stall turn is juist heel simpel. Hij wil zelf al omhoog als je snelheid heb. Vlakke 8 gaat trouwens ook prima.

Natuurlijk kan het altijd, maar als je al zo ver bent en weet dat je serieus wilt gaan vliegen, moet je je tijd niet meer verdoen aan deze machine.
Ik denk niet dat het "je tijd verdoen" is. Als je niks beters heb/ kan betalen, waarom zou het dan "je tijd verdoen" zijn als je nog niet het maximale uit je heli heb gehaalt?

Ik weet dat je wel ergens gelijk heb natuurlijk en dat je op het gegeven moment beter door kan naar een betere heli, maar als je die mogelijkheid niet hebt, kan je met de DF04 toch best een eind komen vind ik.
Ook is het leuk om dingen te proberen die je niet zo snel met een grotere heli doet. Zoals je zegt. Met de T-Rex ga ik gewoon weer beginnen met hoveren. Als ik dan tussendoor ff tijd heb en er is weinig wind, dan gooi ik toch mijn DF04 weer de lucht in om dat achteruit vliegen te oefenen. Is toch beter dan een simulator volgens mij :D

[/quote] Enige dat je echt in je hoofd moet houden is de "escape"!!!!!!!!!!!!

1) Dus eerst is je escape: Gas uit, alles los. Je bent toch alleen aan het glijden en hooguit 0.5m los. Die stuiter overleefd de heli wel en omdat het toerental eruit is gaat er weinig stuk.

2) Als je kan hoveren en je gaat "side-in" proberen.
3) Dan is "Tail-in" je escape. En ga zo maar door.[/quote]

Ben sinds kort ook in het bezit van een DF4 en vindt de start erg moeilijk. Gisteren mijn tail holder gebroken omdat ik iets te enthousiast werd :? .

Sietse zou je aub die escapes eens wat meer kunnen uitdiepen want ik ben helaas niet zo op de hoogte van de teminologie die jullie gebruiken in de RC-heli sport. Ik ben een leek dus hou het simpel. :wink:

Ik ben het hele forum al doorlopen en heb al een schat aan info gevonden. Goed werk van iedereen die regelmatig iets achter laten.... :D

Als er nog nuttige tips zijn die nog niet aan bod gekomen zijn in dit forum of interessante sites voor starteres, dan hou ik mij aanbevolen.... 8O

gizzy de beginner.....

Ben sinds kort ook in het bezit van een DF4 en vindt de start erg moeilijk. Gisteren mijn tail holder gebroken omdat ik iets te enthousiast werd .

Das het grote probleem in het begin. Niet al te enthousiast worden, want dan breek je dingen....

Die "espaces" heb ik uit een handleiding voor beginnende brandstofvlieger, maar dit is natuurlijk voor elke helivlieger van toepassing. Ik zal die nog eens opzoeken. Is erg interessant om door te lezen.

Als je net begint, moet je gewoon met trainingskruis op een vlakke ondergrond gaan "schuiven". Dus net zoveel gas geven dat hij bijna los komt (niet echt los dus). In die fase kan je "spelen" met de tuimelschijf (rechter knuppel) en met de staart. probeer de staart goed bij je te houden. Als dat lukt kan je met de heli proberen een beetje 4 kantjes te glijden.
ESCAPE is dan natuurlijk: GAS uit. Als je bijvoorbeeld veel te hard gaat schuiven en je ziet ff niet hoe je tegen moet sturen (en er staat een kast in de weg), dan gooi je gewoon gas dicht. Hij schuift nog wel ff door, maar crashed niet met volle power op de bladen. Dit scheelt je een setje hoofbladen..

Volgende stap:
Rustig proberen te Hoveren. Oftewel optoeren tot hij loskomt en dan naar ongeveer een halve meter stijgen. Op die hoogte weer proberen stil te hangen met de staart naar je toe.
ESCAPE: Weer GAS uit :D. 0.5 meter overleeft ie wel en de bladen staan niet ineens stil. Hooguit dat je dan eens een pootje moet lijmen ofzo.

Lukt dit, haal dan het trainingsonderstel eraf, daardoor vliegt hij een stuk fijner. Wel iets voorzichtiger landen, maar dat moet dan wel lukken :D.

Succes voor nu. Later meer.
(als iemand op/aanmerkingen heeft, dan hoor ik het wel)

alvast bedankt voor je snelle reactie sietse.
Ik hoor nog wel meer van die "escapes handleiding"

greetz
gizzy

Er staat dat de paddles evenwijdig moeten staan met het hoofdrotatievlak ofzo (ik veronderstel dat dit ook ongeveer het horizontale vlak is?). Geldt dat alleen voor deze helikopter of is dat een algemene regel? Ik heb namelijk een dragonfly van gws.

hey,

die paddles moeten idd evenwijdig staan met het rotatievlak, natuurlijk wanneer de batterij is aangesloten en de zender aan staat, zodat de servo's zich in neutrale positie bevinden.

dit is zo voor de dragonfly, maar dus ook voor elke fixed pitch , is het nu van gws, walkera, of wat dan ook

groeten,

Jan

Back