---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Hoe hoog vlieg je? Als je te laag blijft vliegen zit je continu in de turbulentie die door de heli zelf wordt veroorzaakt (grondeffect). Hierdoor gaat de heli zwalken. Als je de heli op een meter hoogte laat vliegen zou het wat beter moeten zijn.
Dat de heli meer de neiging heeft naar links te gaan is ook te verklaren. De staartrotor blaast zo dat hij de staart naar links duwt (heli rechtsom). Daardoor wil de hele heli wat naar links bewegen. Ook dit wordt minder als je uit het grondeffect bent.
 
Hoi Fotor

Het zit zo, als ik toeren ga maken en hij komt net niet los, dan valt hij naar links of recht en zelfs voor over.
Het is mij nog niet gelukt om hem op een fatsoenlijke manier een beetje de lucht in te krijgen, hij valt namelijk voor het zover is.
Ik heb echt het idee dat het hele frame te zwak is en gewoon elke kant wordt opgetrokken door de hoofdrotor.
 
Eric,

Hoe vervelend het misschien ook klinkt, uit je beschrijving van het probleem is niet meteen op te maken dat er iets mis zou zijn met je heli, het is nu eenmaal zo dat heli's (en die kleine formaten in het bijzonder) ontzetend onstabiel zijn en echt alle kanten op willen op het moment dat ze nog nèt niet los komen, ik denk dat het in jouw geval het meest verstandig zou zijn om er iemand naar te laten kijken die wat meer ervaring heeft met kleine heli's, die zou in ieder geval vast kunnen stellen of er wel of niet iets mis is met je heli, en natuurlijk ook je heli meteen kan afstellen/uittrimmen zodat je er mee zou moeten kunnen vliegen,,, overigens is dat niet iets wat je "zomaar" even doet, geen enkele heli vliegt "vanzelf", misschien heb je het al vaker gelezen maar een heli is net een knikker op een bolle plaat, en jij als bestuurder zal met behulp van de zendersticks die plaat dusdanig moeten laten bewegen dat die knikker er niet afvalt.

Je hebt in je profiel niet aangegeven waar je woont maar misschien kun je me dat per PB laten weten, mochten we niet TE onhandiig ver uit elkaar wonen dan wil ik best eens naar je heli kijken.


Groeten, André.
 
Hoi Andre

Vanmorgen heb ik de heli in de lucht gekregen. Dus voor het moment dat hij wil "omvallen" moet ik zoveel
gas geven dat hij meteen de hoogte in schiet.
Dat ging een paar keer goed tot de crash kwam.
Geen probleem, dat komt wel goed. Ik heb de heli mee genomen naar de winkel waar ik altijd kom en dat is een
ervaren heli piloot. Ook hij had de grootste moeite.
Maar goed, ik blijf het proberen en natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is, dat is ook de uitdaging denk ik.
Ik woon overigens in Schijndel, dat is vlakbij Den Bosch.
Als ik er echt niet uit kom dan is elke hulp welkom.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hoi iedereen :D Vraagje: Ben bezig nieuwe skid landing te monteren, maar nou ging ik er vanuit dat de cabon staafjes er strak in zouden gaan! Niet dus. Moet ik dit inderdaad dan gaan lijmen? En welke lijm is het meest geschikt? Gewone hobbylijm of superlijm? Uhhh wil het later wel weer graag kunnen demonteren voor een volgende reparatie. Al hard op denkende zou hobbylijm eigenlijk wel beter zijn denk ik, maar voor de zekerheid toch nog maar vragen, toch :?
 
Hobbylijm zal wel gaan denk ik.
Zelf heb ik het met CA (secondenlijm) zitten.

Ben ook net even naar de Praxis geweest.
Aangezien ik de tailboom niet echt super vind heb ik daar een 6mm aluminium buis meegenomen van €2.59.
Foto zal ik plaatsen als DD Hat er op zit. :)
 
Thanks, ik denk dat ik de skids niet verlijm in het frame, ik hoop dat de constructie de boel bij elkaar houdt. Verder gebruik ik wel (super) lijm onderaan bij de skids. Ik heb overigens het gehele frame van de skids 4 cm langer gemaakt. Dit is een experiment omdat ik hoop dat de tail rotor blades dan minder over de grond gaat bij scheve landingen. En mischien kan ik het zo fabrieken dat ik ook op het gras kan landen.
 
Even een paar foto's! Mijn walkera op hoge poten!!
p1010014oy5.jpg

http://img174.imageshack.us/img174/3963/p1010016jx0.jpg
http://img501.imageshack.us/img501/2407/p1010020av2.jpg
 
ziet er mooi uit peter-jan, en hoe is je vliegstatus tot nu :D
 
Na een poosje wachten was het dan zover,mijn Honey Bee Fp is vandaag binnen gekomen.
Rustig alles bekeken en het boekje gelezen terwijl de accu stond te laden.Accu vol alles gecontroleerd pakket aangesloten, rustig optoeren hij kwam iets naar mij toe dus aan de grond gezet gekeken, zwaarte punt nog ietje naar voren gedaan wil pakket opnieuw aansluiten.Alles controleren voor de zekerheid.Gas dicht pakket aansluiten en dan komt ineens de heli op toeren 8O ik was er net op tijd bij gelukkig.

Oorzaak: Ik heb het voor elkaar weten te krijgen om een Jst-connector verkeerd om aan te sluiten !! ( geen commentaar hierop a.u.b :nosmile: en nee ik voelde geen weerstand en ook niks geforceerd) mensen wat baal ik hiervan.
Gevolg: 4-1 Bordje naar de zevende hemel geholpen. :| heb nu wel geteld ongeveer hem 2 min. heel kunnen houden.

Ben nu aan het kijken of een nieuw 4-1 bordje van 50 euro inclusief verzendkosten of ombouwen naar eigen zender alleen nog 1 5Amp regelaar en 1 gyro (Piezo pg-03) voor nodig.
Kosten zijn dan ook ongeveer gelijk dus word denk ik tog de eigen zender ombouw.

Maar aldoende leert men gelukkig.

Groeten Jan-Willem
 
@De GooF
Das inderdaad balen :|

@RC_junk
Het vliegen gaat steeds beter :)
Heb alleen wel een vraag,heb nu DD Hat erop en hij blijft naar rechts wegdraaien.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
 
mmm. mischien dat je de bladen wat kan in korten van de staart natuurlijk. ik weet niet zeker of het wel een posetief resulataat zal gaan geven :D mischien jou je er ook m24 bladen op kunnen doe. geeft meer lift en, is je probleem mischien ! daarmee opgelost.
 
eric zei:
Hoi Andre

Vanmorgen heb ik de heli in de lucht gekregen. Dus voor het moment dat hij wil "omvallen" moet ik zoveel
gas geven dat hij meteen de hoogte in schiet.
Dat ging een paar keer goed tot de crash kwam.
Geen probleem, dat komt wel goed. Ik heb de heli mee genomen naar de winkel waar ik altijd kom en dat is een
ervaren heli piloot. Ook hij had de grootste moeite.
Maar goed, ik blijf het proberen en natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is, dat is ook de uitdaging denk ik.
Ik woon overigens in Schijndel, dat is vlakbij Den Bosch.
Als ik er echt niet uit kom dan is elke hulp welkom.
Alvast bedankt voor de reacties.

Eric,

Fijn te horen dat er toch wat geruststellingen zijn wat betreft de heli, en deze geen serieuze mankementen vertoond, helaas is je woonplaats net een tikkie te ver uit de buurt om je makkelijk live te kunnen helpen, maar zo te lezen gaat dat met het nodige doorzettingsvermogen van jouw kant best goedkomen.

Mocht je overigens eens de kans krijgen om naar een heli/vliegtuig indoormeeting te gaan dan zijn daar ook meestal meer als voldoende ervaren mensen die je alles kunnen vertellen en vooral laten zien van dat kleine electro vliegspul, erg gezellig zo'n indoormeeting, en het is ook nog eens zéér prettig om in een grote ruimte zonder wind te kunnen oeffenen/vliegen.



Groeten, André.
 
M24 bladen zijn te koop bij www.eheli.nl

Gisteren is ook mijn 3 in 1 bordje naar de eeuwige jachtvelden gegaan.
Maakt me niet zo veel uit, aangezien ik de #04 toch al zo om wilde bouwen zodat ik hem kan vliegen met m'n Mx-12.

Mijn setup word als volgt:
-Speed 300 6.0v
-PG-03 Gyro
-5A brushed regelaar voor DD Hat
-10A brushed regelaar voor Speed 300 6.0v
-Kyosho M24 bladen.
-2S 830
-Aluminiuim heat sinks voor zowel DD Hat als Speed 300 6.0V
- 8 grams Graupner XN-11 micro ontvanger.

Zo moet het denk ik wel gaan lukken :)
 
hoi ik heb wat zitten zoeken op het net , zelf vlieg ( probeer ik te vliegen ) met de HM4#1 en op het net zie ik hier en daar staan over "vaste pitch" , "collectieve pitch". Maar wat is dat eigenlijk , is er iemand die me naar de juiste forum kan verwijzen , want met de zoek functie kwam ik nergens ( die toonde me al de forums )

thanks
 
Vaste pitch (=fixed pitch) kun je de hoek waarin de hoofdrotor bladen staan niet veranderen.
De hoogte die je maakt wordt bepaald door de motor meer toeren te laten maken.

Collective Pitch (=verstelbare pitch) kun je de hoek waarin de bladen staan veranderen.
Hierdoor ontstaat ook de mogelijkheid om inverted te vliegen.

Correct me if I'm wrong.
 
SilentScope zei:
ok mijn ontvanger is kapot wat zijn mijn (goedkope?)opties behalve een dezelfde te kopen
Een goedkopere optie dan een nieuw bordje kopen is er denk ik niet.
Je zou kunnen proberen het te maken,maar de kans dat lukt is denk ik erg klein.
 
Back
Top