---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Hey, ik ben een beetje rond aan het kijken naar heli's enzo, maar ik weet nog niet zker of ik een heli ga kopen en welke,

Ik heb nu een beetje de Dragonfly 4#1 op het oog, en de Protech Helixx. De dragonfly is goedkoper en heeft een staart rotor, terwijl de protech 60 euro duurder is en alleen 2 hoofdbladen heeft [hoe noem je dit precies?]. Valt de DF makkelijk te bevliegen [tenminste, niet gelijk natuurlijk maar na wat oefening]?

Mijn doel is er vooral binnen mee te vliegen, beetje door de woonkamer, maar ook nu en dan buiten als dat kan. Welke zouden jullie aanraden [ik post nu in het df topic dus de meestel zullen zeggen de DF maar geef dan wel even goede argumenten :P]

Want ik heb pas een Picooz gekocht, maar dat ding valt bijna niet te besturen. Je hebt alleen links en rechts, en hij vliegt uit zichzelf alle kanten op [door de toch ofzo], en een heli van 100 euro lijkt me toch wel goed te besturen?

En mijn grootste vraag is of het eigenlijk wel blijft boeien? Want bijvoorbeeld bij RC autos kan je de baan veranderen, nieuwe jumps of nieuwe bochten. Maar lucht is toch gewoon lucht? Of blijft dit gewoon leuk?
 
Mattijn zei:
Hey, ik ben een beetje rond aan het kijken naar heli's enzo, maar ik weet nog niet zker of ik een heli ga kopen en welke,

Ik heb nu een beetje de Dragonfly 4#1 op het oog, en de Protech Helixx. De dragonfly is goedkoper en heeft een staart rotor, terwijl de protech 60 euro duurder is en alleen 2 hoofdbladen heeft [hoe noem je dit precies?]. Valt de DF makkelijk te bevliegen [tenminste, niet gelijk natuurlijk maar na wat oefening]?

Mijn doel is er vooral binnen mee te vliegen, beetje door de woonkamer, maar ook nu en dan buiten als dat kan. Welke zouden jullie aanraden [ik post nu in het df topic dus de meestel zullen zeggen de DF maar geef dan wel even goede argumenten :P]

Want ik heb pas een Picooz gekocht, maar dat ding valt bijna niet te besturen. Je hebt alleen links en rechts, en hij vliegt uit zichzelf alle kanten op [door de toch ofzo], en een heli van 100 euro lijkt me toch wel goed te besturen?

En mijn grootste vraag is of het eigenlijk wel blijft boeien? Want bijvoorbeeld bij RC autos kan je de baan veranderen, nieuwe jumps of nieuwe bochten. Maar lucht is toch gewoon lucht? Of blijft dit gewoon leuk?

2 bladen boven elkaar noem je coaxiaal.

Zelf zou ik voor een #04 gaan.
Hier leer je het beste van vliegen en hem stabiel te houden.
Aangezien hij alle kanten op wil.
Coaxiaal heli's (zoals de Helixx) blijven uit zichzelf al stabiel hangen.

Ik ben zelf begonnen met een #04 en het blijft leuk.
Maar dat is uiteraard ieder voor zich die dat uit moet maken.


Grt.
 
peter-jan , thanks voor de kort en bondig uitleg.

Nu heb ik hier een ander probleem , en dat is het volgende , vandaag wat indoor geoefend , ietsje te hard en omgekeerd geland.
Eerste zicht niets aan , maar telkens als ik hoover en de heli wil andere richting aannemen en ik stuur dat bij dan is het maar normaal dat de swashplate zijn kantelbeweging doet .Maar als ik land dan komt de die swashplate niet uit zichzelf horizontaal ,ik moet echt de balance bar link zelf terug horizontaal brengen.Weet iemand hoe dat komt ?

en voor mattijn ,
de picooz is een prachtig zeer goed bestuurbaar hebbedingetje maar moet wel eerst wat uitgebalanceerd worden ( vele filmpjes op youtube )

grt
 
@ duncker
Ik zou bij de swashplate een grondige controle uitvoeren.
Zoals u het beschrijft lijkt het alsof er iets kapot is of losgeschoten is.




Mijn vraag een 2 posts terug over brushless is inmiddels beantwoord door Aviador(Oscar) :D
Hij heeft ook op zijn Fp heli een brushless:
10pk0.jpg


Hier is het bouwkitje van de motor te koop:
http://www.cnc-modellsport.de/produ...id=69&osCsid=64c7aa0dcc7332ce7e34abe46cce60c6
 
Ziet er goed uit !
Mijn enige vraag is alleen of dit echt nodig is en zin heeft.Enige voordeel is volgens mij dat je er een 3s onder kan hangen maar voor de rest denk ik dat een speed 300 ook zijn werk goed zal doen.

Correct me if iam wrong

Groeten,
Jan-Willem
 
De GooF zei:
Ziet er goed uit !
Mijn enige vraag is alleen of dit echt nodig is en zin heeft.Enige voordeel is volgens mij dat je er een 3s onder kan hangen maar voor de rest denk ik dat een speed 300 ook zijn werk goed zal doen.

Correct me if i'm wrong

Groeten,
Jan-Willem

Zinvol is het zeker.
De brushless is sterker en beter.

Overigens zet ik er gewoon een Speed 300 op met M24 bladen. :)
 
Ik zou graag willen weten of iemand (met de orginele electronica) met een andere zender 'vliegt'.
Ik heb namelijk een Futaba FX-18 35MHz zender en zou daar graag mee werken.
Is dat mogelijk met een DF-4 ?
Alvast bedankt.
 
Wat ik heb begrepen is dat het besturen van een Walkera heli met een andere zender niet lukt.
Heeft er mee te maken dat Walkera een ander zendprotecol gebruikt.
Een soortgelijke helie die je wel met een andere zender kan besturen is de Esky Honey Bee FP.
Je hebt allen kans dat je stekkers in je zender moet wisselen, om de kanalen om te draaien, verder gaat het wel.
Ik heb bovengenoemde helie en het werkt dus, alleen geen zin om steeds voor alleen de helie de stekkers om te wisselen.
Ik vlieg dus nog met de standaard zender.
 
eric zei:
Ik zou graag willen weten of iemand (met de orginele electronica) met een andere zender 'vliegt'.
Ik heb namelijk een Futaba FX-18 35MHz zender en zou daar graag mee werken.
Is dat mogelijk met een DF-4 ?
Alvast bedankt.


Nee dat gaat helaas niet, Walkera gebruikt een negative shift in zijn zendsignaal en Robbe Futaba in de FX-18 een positive.


Groeten, André.
 
Ik heb sinds gister een DF04 :) nu heb ik enkel een probleem en ik kan het niet vinden, alles staat naar mijn weten en lezen god afgesteld. zodra ik hem aanzet is er niets aan de hand ga ik optoeren, dan shuift hij langzaam aan naar links, ik moet dan ook vol tegenstren wil ik hem nog tegenhouden.

Waar kan dit aan liggen, heb alles nagelopen en alles ziet er recht uit.

Ik heb er een trainingkruis onder. (safety first :p)
 
Volgens mij is dit puur het 'grond-effect'.
jan.van.gent zei:
Nu kan je gaan vliegen met je helicopter, met de trims op je zender kan je je helicopter nog preciezer afstellen.
Dit moet je doen op minimaal 50 cm hoogte omdat je dan uit het
grondeffect bent.
N.b. Grondeffect is dat de lucht die de hoofdrotors omlaag blazen niet makkelijk naar beneden kan stromen en daardoor de beweging van je
helicopter met een naar links-voor beweging beinvloedt. Als je met heli hoger vliegt dan ongeveer 50cm heb je hier geen last meer van
Quote van pagina 1 van dit topic.
 
ok dan ga ik even ruimte zoeken om te gaan proberen huiskamer is te klein :p durfde niet van de grond bang dat hij zou gaan crashen
 
Dat had ik eerst ook met die van mij.
Gewoon op goede hoogte en vooral rustig sturen.
Dreigt het fout te gaan,direct gas dicht.

Over het algemeen overleeft ie dat wel. :)
 
p.hofman zei:
Ik heb sinds gister een DF04 :) nu heb ik enkel een probleem en ik kan het niet vinden, alles staat naar mijn weten en lezen god afgesteld. zodra ik hem aanzet is er niets aan de hand ga ik optoeren, dan shuift hij langzaam aan naar links, ik moet dan ook vol tegenstren wil ik hem nog tegenhouden.

Waar kan dit aan liggen, heb alles nagelopen en alles ziet er recht uit.

Ik heb er een trainingkruis onder. (safety first :p)


Dit doet ELKE heli met een rechtsomdraaiende hoofdrotor, dit is een gevolg van het tegensturen van de staartrotor, zelfs na uit het grondeffect te zijn blijft de heli licht naar links geblazen worden en zal dit ten alle tijde gecompenseerd moeten worden doormiddel van trim en/of afstelling, let maar eens goed op een hovenrende heli met rechtsomdraaiende hoofdrotor, deze hangt altijd een klein beetje scheef naar rechts.

Succes en Groeten, André
 
Daarnet werd het pakketje van RcTechnics bezorgd.
Wat zat erin:
-5A regelaar.
-10A regelaar.
-2x 3.5mm connectoren met houder.
-Esky Honeybee Fp/Cp2 Canopy Zwart
p1010052kk6.jpg

p1010055di7.jpg

p1010057gi3.jpg


Solderen maar! 8)
 
moet je voor die hat motor ook een regelaar hebben? ik heb dat niet
voor welke andere dingen dan je brushles heb je die regelaar nogdig dan?

ik hbe mijn hat aan dat stukje vast gemaakt wat jij eraf gezaagd hebt
met een tywrap en tape
 
Die regelaar is voor HAT.
De stekker van de regelaar gaat weer in de gryo.

Ik heb geen brushless regelaar maar een brushed.

Eerst ga ik met de standaard motor vliegen met bladen versmalt.
Daarna komt er een Speed 300 6.0v met M24 bladen.
 
ok, ik dacht nog even snel te gaan testen of m'n DF nu eindelijk stabiel was. ik was even aan het finetunen en ik hoefde alleen ff te kijken of alles trillingsvrij was

dus ik zet dat geval aan, ik geef die motor een zwieper en hij staat na 10 omwentelingen stil....
ik kijken wat er aan het handje was.. mn antenne zat dus totaal in de kop gedraaid en hij is afgesneden. er is nui nog ongeveer 20 cm over.
hij hing er inderdaad los onder, maar dat ging ik nog wegwerken, hoef ik nu in ieder geval niet meer te doen :P


ik neem aan dat ik zo niet door moet vliegen vanwege ontvangst verlies (of kan dit weinig kwaad?)

ik zag op de site van www.rcvliegshop.nl niet 1,2,3 een losse antenne staan

hebben julie ideeën wat ik eraan kan doen?
 
Back
Top