---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Misschien kunt u het 'afgehakte' stuk er weer aan solderen en dan een krimkousje eroverheen.
Ik heb hier trouwens nog een oude antenne van het Walkera 04 bordje liggen.
Heb ik eraf gehaald toen het bordje doorbrandde.

geeft dat niet teveel storing dan?

ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je er geen stukken aan moest zetten. maar dit weet ik niet zeker

ik bedacht me wel: voor zover ik zag is het gewoon een koperdraadje,
kan je daar niet gewoon een ander stroomdraadje op zetten, van bijvoorbeeld een koptelefoontje ofzo. ik heb nog genoeg kapotte oordopjes liggen

ah, ik heb bij een andere categorie de kabels gevonden, scheelt ook weer een postzegel :P

ik had toch ook een andere boodschap dus dat kan in 1 moeite dan

toch bedankt :)

Morgen krijg ik waarschijnlijk mijn DF4 binnen :D ...inclusief crash kit, simu kabel en trainkruis. Denk eerst maar een tijdje aan de vliegsim, is me eerste heli dus.

ja, sim is inderdaad een aanrader

ik heb hem gebruikt om de zender te leren kennen. toen ik de zender doorhad ben ik met mn DF gaan "vliegen"

------

ok , ik sta ook weer eens grounden, heb m'n rotorhead in de prak gevlogen. 1 van de 2 'dingetjes' was afbebroken.
vandaar dat ie ook alle kanten op wilde met opstijgen 8)

hallo,

HELP! hoe stel ik mijn mx12 in, ik heb mn losse onderdelen volgens de heli hobby tutorial ''going separetes'' aangesloten maar hoe ik nu mijn zender instel? geeeeeen idee (gyro=hh)

Ik heb geen idee hoe je je zender verder in moet stellen.
Staat denk ik wel in de handleiding.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat je de Revo mix niet aan moet zetten.
Revo mix en HH gyro werken elkaar namelijk tegen.

ok net alles los gehad en weer aangesloten, alles werkt behalve de tail. geen enkele regelaar (3 geprobeerd werkt) het enige wat ik krijg is een raar schuddende motor en wat piepjes uit de motor, het gaat om de feigio tail brushless! ik snap het niet meer, iemand die iets weet? (mijn msn is deflits980@hotmail.com)

update:

regelaar meld zich nu met zn pieptoon zoals normaal, daarna stick naar links en de motor meld zich met een pieptoon zoals normaal maar als je de stick weer loslaat dan gaat de motor weer stotteren en piepen (wordt bovendien erg warm)

deze verbetering nadat ik mn gyro heb verwisseld voor een gy-401

ik heb m'n DF 04 nu helemaal trillingsvrij als de rotorbladen eraf zijn. maar met mn bladen erop blijf ik best grote trillingen houden, ik heb ook wat bladspoor zie ik.
ik heb mn bladen allebei even vast (of los) zitten (ze kunnen allebei met tikjes bewegen) en uiteraard zijn de bladen uitgebalanceerd.

enig idee wat het probleem kan zijn want ik krijg hem niet trillingsvrij :S

Vraagje? Ik heb sinds 2 mnd een Lipo Accu 7,4V 1200mAh in mijn 004 heli. Eerst 1,5 mnd ging het prima, hij vloog ruim 20 min op een accu. Nu nog maar amper 10 min!! Heb er een lipo save op gezet omdat ik dacht dat ik te ver doorvloog met een te lage spanning. Lipo save reageerd veel later als dat ik zou stoppen, dus daaruit trek ik de conclusie dat ik de accu niet onder een te lage spanning heb laten komen. Maar wat dan wel? Gaan lipo's gewoon niet zo lang mee? Ik vlieg elke avond bijna twee keer een accu leeg! Of kan het ergens anders aan liggen? de standaard - 8.4V 650mAh Ni-MH Accu was ook al na twee maanden niet meer krachtig genoeg!!!! Kan het aan de lader liggen ik heb gewoon de standaard bijgeleverde lader gebruikt en bij de lipo uiteraard de bijbehoorende Lipo accu lader (GA-003).

Ben bang dat u uw accu's te ver ontlaad.
Dat is niet goed voor LiPo's.

Lipo's gaan over het algemeen best lang mee.Maar dat hangt er ook weer vanaf hoe ze behandeld worden.

Dat die Nimh naar verloop van tijd zwakker worden is volgens mij normaal.Heb ik ook.

Persoonlijk zou ik een andere LiPo lader + balancer(Power Peak Fun,Graupner Ultramat 14,Simprop Intelli Bi-Power,etc) nemen waarop te zien is hoeveel mAh erin gaat.
De Ga-003 is opzich wel een goede lader maar balanceerd niet goed.

Zo kan u uitrekenen hoelang u kunt vliegen.
Het beste is om een Lipo niet verder dan 80% van de capaciteit te ontladen.

Bedankt voor jouw reactie. Enne je mag wel je zeggen hoor! Maar dan heb ik nog een vraagje. Die lipo saver is toch ter bescherming van de lipo accu, nou dan , zolang het lampje van de saver niet gaat branden dan is er toch niets mis mee. Of moet je dan nog eerder stoppen. Raar want ik heb het idee dat ik altijd ruim op tijd stopte. Zeker nu ik een lipo saver heb die pas gaat branden ver nadat ik gestopt zou zijn. hij gaat pas branden ver nadat hij al nauwelijks van de grond komt. Heb je dan wel wat aan een lipo saver?

Je kan beter eerder stoppen dan dat de LiPo Saver gaat branden.
Ben bang dat er iets met de Lipo mis is.

Ik zou hem een keer aan een balancer lader hangen

Een 2s lipo mag je tot 6 volt ontladen maar met 6 volt komt je heli echt niet meer van de grond, zeker niet met een 1200mAh lipo. Zelf vlieg ik met 1300mAh lipo's. Ik vermoet eerder dat je lader niet lekker werkt, heb je meerdere lipo's? hebben ze er allemaal last van?

Ik merk hetzelfde hoor, aan het begin vloog de mijne ook veel langer op zijn LiPo 7,4 1250mAh. Een LiPo saver bij de DF04 is onnodig omdat je eerder stopt dan een saver aan zou geven. De heli komt al eerder niet meer van de grond. Ik laad overigens ook met de bijgeleverde GA-003 LiPo lader/balancer.

Ik denk dat de kwaliteit van deze lipo's niet zo heel geweldig is. Als ik terug ben van vakantie zal ik hem eens aan mijn Profi Home Charger gooien, kijken hoeveel capaciteit hij nog heeft.

Burp zei:
Ik denk dat de kwaliteit van deze lipo's niet zo heel geweldig is. Als ik terug ben van vakantie zal ik hem eens aan mijn Profi Home Charger gooien, kijken hoeveel capaciteit hij nog heeft.

Jeetje, als het aan de kwaliteit ligt van deze lipo's baal ik er wel een beetje van hoor. Betaal er genoeg voor en ik was juist over gegaan op lipo's omdat ik hoopte op een wat langere levensduur.

Misschien een wat krachtiger type met wat meer voltage? Iemand een idee. Of toch een betere lader. Verder kan ik melden dat ik meestal even een minuut of 3 vloog (vaak ook tijdens een reclame blok, om dat gevoel van automatisme erin te krijgen) en hem na een kwartier weer ging laden, en dat soms wel 4of 5x op een avond. Dus beetje ontladen en dan weer bijladen

Wat voor merk Lipo's zijn het dan?

Ik gebruik een 2s820 van Himodel in m'n 04 en die doet het hartstikke goed.
M'n broer gebruikt 2s1300 van Himodel in z'n MicroJet en dat gaat als de brandweer.

:o

Peter-Jan zei:
Wat voor merk Lipo's zijn het dan?

Ik gebruik een 2s820 van Himodel in m'n 04 en die doet het hartstikke goed.
M'n broer gebruikt 2s1300 van Himodel in z'n MicroJet en dat gaat als de brandweer.

:o

Lipo Accu 7,4V 1200mAh, van walkera. Gekocht bij RCvliegshop.nl

Back