---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Ik moet nog ff kijken of ik het aantal amps dat hij trekt goed kan meten, maar het is echt geen 8 ampere hoor!
Ik vlieg nu met 680mah 20C. die kan dus 6,8x2=13.6 ampere leveren. Dit zegt trouwens niks over hoe lang je kan vliegen (dat had je wel door toch?).

Met die accu kan ik volgens mij wel rond de 8 minuten vliegen. Misschien langer, maar heb ik ook nog niet getimed. Laten we zeggen dat ik er 6 minuten mee zou kunnen vliegen (veilig houden), dan gebruikt ie in die 6 minuten dus 680Ma. 6 minuten is 1/10 uur, dus dat zou betekenen dat de heli 6,8 ampere trekt. Dat kan wel ongeveer. Ik heb het wel eens gemeten en volgens mij zat het rond de 5 tot 5,5 amp in hover. Die accu die jij aangeeft (2S800mah 10C) kan dus 8 amp continu leveren.
Laten we zeggen (ruim genomen) dat de heli ± 6 amp trekt. Dan kan je met die 800mah accu dus: (0.8/6) x 60 min is 8 minuten vliegtijd.
Klinkt wel goed toch?

Als ik het gas open zet van de Heli dan gaat de Wieken drijen
Klinkt positief ;)

Maar op een manier zonder dat ik de rechter stik aan raak gaat die tog langzaam naar rechts
Omdat je de heli eigenlijk altijd zó trimd dat hij in de lucht stil hangt, zal hij op de grond een afwijking hebben, dat hebben alle heli's en deze soort vooral .
De staartmotor blaast de heli trouwens normaal naar links, om dit op te vangen helt de heli in de lucht een beetje naar rechts. Dat trim je dus. Ik had dat eerst helemaal niet door dat ie scheef hing, pas toen ik nose-in ging vliegen zag ik goed dat hij erg scheef hangt. Dat hoort dus :). Op de grond kan hij niet scheef hangen en zal dus een afwijking hebben. Die moet je gewoon tijdens de start ff tegensturen en zodra je op 0.5 meter zit, dan merk je dat je niet meer tegen hoeft te sturen.

Dan he ik nog 1 vraag is er een manier om laag tekunnen hoeveren ik krijg hem wel in de lugt maar dan heb ik die angst dat die snell crasht (bedoel dat als ik in de lucht zit dat ik teveel naar links en rechts ga)

Zo weinig mogelijk sturen!!! De grootste fout in het begin is teveel sturen! Je moet de heli ff de tijd gunnen om te reageren en als ie terug beweegt, moet je eigenlijk al gestopt zijn met tegensturen. Je moet uiteindelijk weten waar de heli heen wil gaan en daarop tegensturen. Anders ben je altijd te laat. DIt leer je door gewoon veel te oefenen.
In 1 keer naar 0.5 meter en daar rustig sturen en hem stil proberen te houden. Wil hij dan erg naar rechts, dan land je gelijk weer, verstel je trim naar links, en probeer het weer. Dit herhalen tot je bijna zonder handen kan hoveren :D

Angst is trouwens HET enige probleem waardoor je soms niet verder komt. Soms kan het helpen om het eens op een sim te proberen, anders moet je gewoon ff zeker van jezelf worden. Je Escape goed in je hoofd houden en op een grote ruimte oefenen. (met niemand in de buurt, behalve misschien iemand die je goedbedoelde tips kan geven :D)

ollie1989 zei:
Ik ben nu af en toe even in de huiskamer aan het vliegen

Maar nu valt mij 1 ding op (meschien hebben meer mensen het zelfde)

Als ik het gas open zet van de Heli dan gaat de Wieken drijen :P

Maar op een manier zonder dat ik de rechter stik aan raak gaat die tog langzaam naar rechts

Komt dit omdat ik een Veiligheids kruis eronder heb zitten en de wind op de grond blaast

Of moet ik hem goet afstellen (BTW DE TRIMS Staan alemaal in het midden dus dat kan het niet zijn )

Ik zou graag willen weten hoe dat komt

Hoi lieve mensen,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn df04 alleen mijn heli rijdt naar links ipv rechts. En hoe harder ik de gas geef hoe harder ie links rijdt (met de trainingskruis)... ik moet helemaal collective naar rechts doen maar dat helpt niet helemal.

Weet iemand hoe komt dat?

En andere bericht..
Ik heb de 5g servos van Towerpro gecheckt... volgens mij ze zijn veel zwakker en trager dan de originele servos.

Groetjes,
ModelSinc

Tuimelschijf moet horizontaal staan en de servoarmpjes ook. Alles 90° op elkaar zegmaar. Dan zal je zeker en afwijking op de grond hebben, maar die moet met de tuimelschijf makkelijk tegen te sturen zijn hoor!

Ik heb die 5 grams nu op m'n helietje. Alleen aan te raden als je echt voor extreem licht gaat. Anders moet je zeker de 9 grams nemen (towerpro of conrad). De 5 grams zijn in principe sterk en snel zat, alleen hebben ze nogal wat speling. De originele servoos lijken wel aardig, maar die van mij brande al snel door. (beide servoos dus)

Vraagje

Heb vorige week een BMI carboon tail motor geïnstalleerd en jongens stabiel als een huis ...

Joepie dit was het ... hij koste dan ook 1/5de van de prijs van een nieuwe dragonfly #04.

Nu na echter een vlucht of 10 krijgt ie het al niet meer voor elkaar.
Krijg het er zelfs niet uitgetrimmed. moet constant bijgassen ... en blijkbaar toch nog krachtig genoeg want de staart reageert nog goed.
IEmand ervaring met deze Tail motor ??? Levensduur.

Iemand een idee ... kan het zijn dat de gyro wat last heeft van dit warme weer ... of gewoon kapot is.
Heb de gewichtjes op de flybar ook verwijderd maar heeft dit enig effect op het gedrag van de staart nee toch. :?

Alvast bedankt
Greetz

Ikke

Joepie dit was het ... hij koste dan ook 1/5de van de prijs van een nieuwe dragonfly #04.
HUH? ziet er gewoon uit als een standaart DF-motortje.
ALs je echt een goeie wil, moet je een DD-hat kopen.
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=41_49_122&products_id=1585
Ook bij ACW te verkrijgen :D.

Nu na echter een vlucht of 10 krijgt ie het al niet meer voor elkaar.
Krijg het er zelfs niet uitgetrimmed. moet constant bijgassen ... en blijkbaar toch nog krachtig genoeg want de staart reageert nog goed.
IEmand ervaring met deze Tail motor ??? Levensduur.
denk zelfde als de standaart dus...
"bijgassen", daarmee bedoel je zeker bijsturen naar rechts? (staart naar links?)

Iemand een idee ... kan het zijn dat de gyro wat last heeft van dit warme weer ... of gewoon kapot is.
Kan zijn dattie wat verloopt als hij erg warm word.

Heb de gewichtjes op de flybar ook verwijderd maar heeft dit enig effect op het gedrag van de staart nee toch.
nee, idd niet

Bijgassen op de tail. is idd. bijsturen naar links met de staart. :lol:

OK ja de motor ziet er idd. hetzelfde uit als die van de DF04 maar kan toch niet hetzelfde zijn voor zo'n bedrag. anders zijn het bij BMI dikke afzetters.

De DD hat motor is besteld. En ook M24 blades we zullen zien of ze enig verschil maken.

Greetz

anders zijn het bij BMI dikke afzetters.

tsja..... kan heel goed kloppen.. :roll:

De DD hat motor is besteld. En ook M24 blades we zullen zien of ze enig verschil maken.
DD hatje is echt perfect, ik vind het een iets minder mooi geluid (beetje hoog gezoem), maar het stuurt heerlijk direct en supersnel.
Die M24 bladen zijn een stuk zwaarder en hebben een kleinere invalshoek, dat betekend dus dat ze een stuk harder moeten draaien om dezelfde lift te genereren. Ideaal voor zware brushless setups...
Misschien dat het lekker vliegt met een iets groter tandwieltje :D. (ff testen).

Die M24 bladen heb ik ook op me Piccolo zitten (weet niet of dit te vergelijken is)

Maar op een Piccolo vliegt dit echt super, doordat ze harder draaien, krijg
je een stabielere Heli, en hij reageerd ook sneller op comando's

Wel opletten met een crash dit kan meer schade geven.

Tja nu maar hopen dat de mailman ze snel in mijn brievenbus steekt

kEEP u POSTED

Greetz

P.S. kan het niet laten om te vliegen en heb net een redelijk geslaagde buitenvlucht achter de rug maar tegen het einde door een iets hardere landing is het brede plastiek verbindings stukje tussen de skids gescheurd echter niets dat een beetje seconde lijm niet kan fixen. :D

Maar op een Piccolo vliegt dit echt super, doordat ze harder draaien, krijg
je een stabielere Heli, en hij reageerd ook sneller op comando's

Klopt, ze moeten harder draaien om dezelfde lift te genereren. Daardoor is ie idd stabieler en reageerd hij sneller. Omdat de bladen een stuk zwaarder zijn is hij ook nog wat stabieler.
De Picolo heeft wel een andere tandwielverhouding volgens mij.
De bladen draaien dus niet zomaar harder. Ze MOETEN harder draaien. Dus waarschijnlijk een groter motortandwiel. ff uitkijken hoe je met de amps zit, maar dat zal wel meevallen gok ik.

Ik had een keer m'n picolo met m24 bladen, brushless met 3S1000mah. Lekker zwaar, draaide eng hard en was superstabiel en snel...

hey,

net flybar paddle gebroken (die stang die door je rotor head core heen gaat, en waaraan de paddles vasthangen), nu ga ik die staaf vervangen door de koolstof staaf van mijn trainingskruis. Nu is de vraag hoe lang moet die zijn?

groeten,

Jan

jan.van.gent zei:
net flybar paddle gebroken (die stang die door je rotor head core heen gaat, en waaraan de paddles vasthangen), nu ga ik die staaf vervangen door de koolstof staaf van mijn trainingskruis. Nu is de vraag hoe lang moet die zijn?
deja vu :P gezien op een ander forum :wink:

Ik heb deze heli nu ook besteld en hoop hem morgen binnen te hebben. Ik had eerst de 22D maar die beviel mij niet zo goed. Ik kreeg hem niet goed de lucht in. Dus die weer verkocht en de 04 gekocht. Hopelijk gaat dat wel goed.

Maar waar hebben jullie de heli besteld? ik heb de mijne bij eheli.nl besteld, die waren volgens mij het goedkoopst (€ 92,-)

M.v.g. Mark.

Eheli is de goedkoopste nu inderdaad, eerst was het rcvliegshop, maar de mijnne komt bij een importeur hier vlakbij mij, dan heb ik tenminste goede service :) Net nog even iemand anders zijn DF04 gerepareerd en daarna allebei weer even lekker gevlogen

mark0126 zei:
Ik had eerst de 22D maar die beviel mij niet zo goed. Ik kreeg hem niet goed de lucht in. Dus die weer verkocht en de 04 gekocht. Hopelijk gaat dat wel goed.
M.v.g. Mark.
ik denk dat het niet veel uitmaakt. dit zal net zo goed vliegen. en als het wel beter vliegt, dan zal er vast iets mis zijn geweest met die 22d

Inmiddels ben ik nu 2 dagen aan het oefenen en het gaat redelijk. Ik ben gewend om met de graupner 47G te vliegen en dan is dit wel heel anders.
Maar ik gebruik ook wel eens de lipo accu van mijn 47G heli en dat gaat prima maar de heli is dan een stuk lichter. Hierdoor reageert hij nogal gevoelig op commando's. Als ik met de originele accupakket vlieg is hij veel stabieler. Zijn die accu's er ook in een hogere capaciteit? Of moet het wel lukken met de lipoaccu's.

M.v.g. Mark

Back