Ik moet nog ff kijken of ik het aantal amps dat hij trekt goed kan meten, maar het is echt geen 8 ampere hoor!
Ik vlieg nu met 680mah 20C. die kan dus 6,8x2=13.6 ampere leveren. Dit zegt trouwens niks over hoe lang je kan vliegen (dat had je wel door toch?).
Met die accu kan ik volgens mij wel rond de 8 minuten vliegen. Misschien langer, maar heb ik ook nog niet getimed. Laten we zeggen dat ik er 6 minuten mee zou kunnen vliegen (veilig houden), dan gebruikt ie in die 6 minuten dus 680Ma. 6 minuten is 1/10 uur, dus dat zou betekenen dat de heli 6,8 ampere trekt. Dat kan wel ongeveer. Ik heb het wel eens gemeten en volgens mij zat het rond de 5 tot 5,5 amp in hover. Die accu die jij aangeeft (2S800mah 10C) kan dus 8 amp continu leveren.
Laten we zeggen (ruim genomen) dat de heli ± 6 amp trekt. Dan kan je met die 800mah accu dus: (0.8/6) x 60 min is 8 minuten vliegtijd.
Klinkt wel goed toch?

De staartmotor blaast de heli trouwens normaal naar links, om dit op te vangen helt de heli in de lucht een beetje naar rechts. Dat trim je dus. Ik had dat eerst helemaal niet door dat ie scheef hing, pas toen ik nose-in ging vliegen zag ik goed dat hij erg scheef hangt. Dat hoort dus
. Op de grond kan hij niet scheef hangen en zal dus een afwijking hebben. Die moet je gewoon tijdens de start ff tegensturen en zodra je op 0.5 meter zit, dan merk je dat je niet meer tegen hoeft te sturen.
Zo weinig mogelijk sturen!!! De grootste fout in het begin is teveel sturen! Je moet de heli ff de tijd gunnen om te reageren en als ie terug beweegt, moet je eigenlijk al gestopt zijn met tegensturen. Je moet uiteindelijk weten waar de heli heen wil gaan en daarop tegensturen. Anders ben je altijd te laat. DIt leer je door gewoon veel te oefenen.
In 1 keer naar 0.5 meter en daar rustig sturen en hem stil proberen te houden. Wil hij dan erg naar rechts, dan land je gelijk weer, verstel je trim naar links, en probeer het weer. Dit herhalen tot je bijna zonder handen kan hoveren
Angst is trouwens HET enige probleem waardoor je soms niet verder komt. Soms kan het helpen om het eens op een sim te proberen, anders moet je gewoon ff zeker van jezelf worden. Je Escape goed in je hoofd houden en op een grote ruimte oefenen. (met niemand in de buurt, behalve misschien iemand die je goedbedoelde tips kan geven
)
Ik vlieg nu met 680mah 20C. die kan dus 6,8x2=13.6 ampere leveren. Dit zegt trouwens niks over hoe lang je kan vliegen (dat had je wel door toch?).
Met die accu kan ik volgens mij wel rond de 8 minuten vliegen. Misschien langer, maar heb ik ook nog niet getimed. Laten we zeggen dat ik er 6 minuten mee zou kunnen vliegen (veilig houden), dan gebruikt ie in die 6 minuten dus 680Ma. 6 minuten is 1/10 uur, dus dat zou betekenen dat de heli 6,8 ampere trekt. Dat kan wel ongeveer. Ik heb het wel eens gemeten en volgens mij zat het rond de 5 tot 5,5 amp in hover. Die accu die jij aangeeft (2S800mah 10C) kan dus 8 amp continu leveren.
Laten we zeggen (ruim genomen) dat de heli ± 6 amp trekt. Dan kan je met die 800mah accu dus: (0.8/6) x 60 min is 8 minuten vliegtijd.
Klinkt wel goed toch?
Klinkt positiefAls ik het gas open zet van de Heli dan gaat de Wieken drijen

Omdat je de heli eigenlijk altijd zó trimd dat hij in de lucht stil hangt, zal hij op de grond een afwijking hebben, dat hebben alle heli's en deze soort vooral .Maar op een manier zonder dat ik de rechter stik aan raak gaat die tog langzaam naar rechts
De staartmotor blaast de heli trouwens normaal naar links, om dit op te vangen helt de heli in de lucht een beetje naar rechts. Dat trim je dus. Ik had dat eerst helemaal niet door dat ie scheef hing, pas toen ik nose-in ging vliegen zag ik goed dat hij erg scheef hangt. Dat hoort dus

Dan he ik nog 1 vraag is er een manier om laag tekunnen hoeveren ik krijg hem wel in de lugt maar dan heb ik die angst dat die snell crasht (bedoel dat als ik in de lucht zit dat ik teveel naar links en rechts ga)
Zo weinig mogelijk sturen!!! De grootste fout in het begin is teveel sturen! Je moet de heli ff de tijd gunnen om te reageren en als ie terug beweegt, moet je eigenlijk al gestopt zijn met tegensturen. Je moet uiteindelijk weten waar de heli heen wil gaan en daarop tegensturen. Anders ben je altijd te laat. DIt leer je door gewoon veel te oefenen.
In 1 keer naar 0.5 meter en daar rustig sturen en hem stil proberen te houden. Wil hij dan erg naar rechts, dan land je gelijk weer, verstel je trim naar links, en probeer het weer. Dit herhalen tot je bijna zonder handen kan hoveren

Angst is trouwens HET enige probleem waardoor je soms niet verder komt. Soms kan het helpen om het eens op een sim te proberen, anders moet je gewoon ff zeker van jezelf worden. Je Escape goed in je hoofd houden en op een grote ruimte oefenen. (met niemand in de buurt, behalve misschien iemand die je goedbedoelde tips kan geven
