---> Dragonfly 04 topic (verzamel alle info en vragen hie

Veel meer kan ik er niet mee hoor. Maar net even buiten gevlogen en het gaat aardig goed. Tot nu toe nog niets kapot gehad.

Maar af en toe heb ik van die rare tikjes bij mijn staart motor. dan gaat hij even nar rechts toe en corrigeert zich ook gelijk weer. Hebben jullie misschien enig idee wat dat kan zijn?

M.v.g. Mark

heel netjes!! Zo doorgaan en als je het echt vertrouwd, kan je voorzichtig side in proberen (staart naar links/rechts).

Het is idd niet de beste elektronica, maar je kan het er prima mee leren.
Ik ben nu zeker van mening dat je beter niet met losse dingen kan gaan klooien. Kan je beter doorsparen voor een T-Rex met goede spullen.
Ik heb met een standaard DF04 nu bijna een jaartje lopen klooien. 2 weken terug de T-Rex de lucht in :D. Was ff wennen, maar na een week lukte dit al:
http://media.putfile.com/T-REX-Vliegen

Alsof je er al jaren mee vliegt.
Maar als ik de staart naar links of rechts doe gaat de heli ook helemaal naar links of rechts. Dat moet ik nog even goed onder de knie krijgen, maar dat gaat ook goedkomen.

M.v.g Mark

Whampsy zei:
ik denk dat het niet veel uitmaakt. dit zal net zo goed vliegen. en als het wel beter vliegt, dan zal er vast iets mis zijn geweest met die 22d

beetje kort door de bocht, niet? De 22 is een CP 120 graden Hornet kloon, en de DF4 is een FP Piccolo kloon. Dus een beetje appels met peren vergelijken. De DF22 is prima vliegend te krijgen maar niet door een beginner, domweg omdat je veel te veel moet (Ja, moet) afstellen. De mijne vliegt nu net zoals m'n Hornet, maar daar ben je eerst wat avondjes zoet mee. Een DF4 hoef je uit de doos alleen maar af te stellen op de aansturingen, de rest is niet af te stellen (FP).
Ik vlieg mijn DF4 met M24 bladen en 3s lipo's, mooie headspeed en retestabiel. Ander motortandwiel heb je niet nodig vanwege de hogere spanning. Als je 7s NiMH vliegt blijft ie in ground effect hangen, maar als je kan vliegen dan kan je in ground effect genoeg snelheid maken om op te stijgen. Ik ben nu bezig een fietsbel aan te passen zodat ik m'n DF borstelloos kan maken voor weinig.

Groetjes,

Ton

sietse zei:
heel netjes!! Zo doorgaan en als je het echt vertrouwd, kan je voorzichtig side in proberen (staart naar links/rechts).

Het is idd niet de beste elektronica, maar je kan het er prima mee leren.
Ik ben nu zeker van mening dat je beter niet met losse dingen kan gaan klooien. Kan je beter doorsparen voor een T-Rex met goede spullen.
Ik heb met een standaard DF04 nu bijna een jaartje lopen klooien. 2 weken terug de T-Rex de lucht in :D. Was even wennen, maar na een week lukte dit al:
http://media.putfile.com/T-REX-Vliegen

Vlieg jij nou in het zuiderpark? 8O
Maar goed je mag mij zo ook wel leren vliegen ik kom niet verder dan een beetje tail in hoveren met me Rex. (en Piccolo :oops: )

Skidz zei:
beetje kort door de bocht, niet? De 22 is een CP 120 graden Hornet kloon, en de DF4 is een FP Piccolo kloon
jij hebt het over de 22E ik heb het over de 22D. de 22e is CP met FP staartje en de 22d is FP met een CP staartje 8). de 22d is ook gewoon 90 graden. en voor nog wat verwarring, er is ook nog een 22a 22c en misschien een 22b maar dat weet ik niet zeker.

Hey,

Ik vlieg nu ook al ongeveer 2 maand met een DF 04 (nu ja, "vliegen" :wink: ), waarvan ik net weer 3 weken heb moeten w8ten door een vroegere crash... :( Gisteren ben ik terug begonnen met vliegen, maar ik heb vandaag gemerkt dat een deel van m'n atenne daardoor op een of andere manier kapot moet gegaan zijn; de koper is er op een plaats vrij gekomen. De koper komt er op die plaats een beetje uit, dus het gewoon bedekken lijkt me al moeilijk (dan zou ik eerst de plastiek verder moeten afsnijden om alles terug op z'n plaats te steken) Jan (jan.van.gent) heeft me al aangeraden een nieuwe atenne te kopen en die er dan aan te lassen, wat mij ook de veiligste oplossing lijkt. Kan je zo'n antenne in een gewone modelbouwwinkel vinden, of kan ik ze best bestellen via een online winkel? Ohja, is het ook niet mogelijk gewoon het slechte deeltje eruit te snijden en dan terug gewoon alles aan elkaar te lassen?
Alvast bedankt!

Sander

Bedankt voor de link, maar ik had het over de antenne van de helicopter zelf. :wink: Ik denk dat ik gewoon een nieuwe antenne ga kopen in een modelbouwwinkel en dat ik die dan aan m'n ontvanger ga lassen. Ik heb gelezen dat het wegknippen van het slechte deel (en dan alles terug aan elkaar solderen) ook gaat, maar naar het schijnt kan dat toch nog voor behoorlijk wat storing zorgen. Dan maar liever iets meer werk en er zeker van zijn dat m'n antenne terug werkt zoals vroeger. :)

Trascio zei:
De koper komt er op die plaats een beetje uit, dus het gewoon bedekken lijkt me al moeilijk (dan zou ik eerst de plastiek verder moeten afsnijden om alles terug op z'n plaats te steken) (jan.van.gent)

Een krimpkousje erover moet in iedergeval voor bescherming zorgen en ziet er ook nog eens behoorlijk uit.

hey,
Ik vermoed dat het koper ook voor een deel door is, zou dus slecht contact geven als er gewoon een krimpkousje over gedaan wordt.

De lengte opmeten van de originele antenne, en zorgen voor een nieuwe en deze aan het 3 in 1 doosje solderen lijkt me beste oplossing.

Je kan natuurlijk het slechte stuk er uit snijden, en weer vast aan elkaar solderen, maar lijkt me allemaal niet zo positief voor het ontvangst.

De originele lengte is namelijk heel belangrijk voor het ontvangst, lees anders eens een paar pagina's terug in dit topic.

als het koper niet door gesneden is, kan je idd gewoon een krimpkousje overdoen, je hebt dat wss niet maar dan zal ik dat eens voor je doen.

groeten,

Jan

even een vraagje voor de heli kenners (en natuurlijk vliegtuig kenners en al de rest dus :lol: )

de motor van de df04 is een 370 motor, nu lijkt mij die van grootte zelfde als de 300 motor. Ik heb gehoord dat de 370 motor gelijk is aan de 300 motor maar dan de 7.2 V versie ipv de meer standaard 6v. Klopt dit?

Ik ga seffes een bestelling plaatsen bij conrad en zoek een vervang motor voor de standaard motor. Daar hebben ze de benaming speed 300 etc niet, kan er iemand daar een motor zoeken? de benaming zijn igarshi en nog wat. Nu zoek ik ook nog een koelrib voor op de motor en de staartmotor, enig idee of conrad dit zou hebben?
Eigelijk zoek ik gewoon nog dingen om bij mijn bestelling te doen, want als je eenmaal toch besteld en de verzendkost betaald kan je het meteen goed doen.

groeten,

Jan

De antenne is inderdaad heel oppervlakkig doorgesneden, slechts een paar kleine draadjes steken er wat uit, maar ik vrees dat dit idd voor nogal wat storing kan zorgen. Ik zal zien of ik nergens een goede kabel vindt als vervanging van m'n oorspronlijke antenne, en anders zal ik 1 van de volgende dagen eens een bezoekje moeten brengen aan een modelbouwwinkel... Ach ja, het is nu toch vakantie, heb tijd genoeg. :)

Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn 2ehands df04 van pjoeter, bekend van het "ook een dragonfly poging" topic op dit forum.

Een probleem waarmee ik kamp is dat de ontvanger niet goed meer lijkt te zijn. Het is namelijk zo dat een servo continue aan het ruisen is, dat wil zeggen hij gaat contine op en neer met een kleine uitslag. Er is wel mee te vliegen want hij corrigeerd zichzelf omdat het ritmisch is. Het grootste nadeel is dat de heli in de lucht zwabberd. Als de df04 namelijk still hangt dan schut het frame onder de rotorbladen naar links en rechts subtiel heen en weer.

Toen ik de stekkertjes van de servo's omdraaide ging de andere servo storen dus het ligt niet aan de servo maar aan de ontvanger of de zender.

Iemand bekend met dit probleem? Of wordt dit een nieuwe ontvanger bestellen van 25 euro? :cry:

Net een nieuwe upgrade uitgevoerd aan mijn dragonfly 04.

Een DD tail motor van GWS.

Ongelooflijk hoe snel hij nu reageert op de Heck.

Aan iedereen heb je nog geen DD tail motor.
Installeer er onmiddelijk 1. Een wererld van verschil. En je heli is klaar om echt beginnen te vliegen.
8)

dd0001.JPG

dd0002.JPG

Sorry voor de slechte kwaliteit v/d foto's.

Greetz

Shifty-PK zei:
Vandaag voor het eerst gevlogen met mijn 2ehands df04 van pjoeter, bekend van het "ook een dragonfly poging" topic op dit forum.

Een probleem waarmee ik kamp is dat de ontvanger niet goed meer lijkt te zijn. Het is namelijk zo dat een servo continue aan het ruisen is, dat wil zeggen hij gaat contine op en neer met een kleine uitslag. Er is wel mee te vliegen want hij corrigeerd zichzelf omdat het ritmisch is. Het grootste nadeel is dat de heli in de lucht zwabberd. Als de df04 namelijk still hangt dan schut het frame onder de rotorbladen naar links en rechts subtiel heen en weer.

Toen ik de stekkertjes van de servo's omdraaide ging de andere servo storen dus het ligt niet aan de servo maar aan de ontvanger of de zender.

Iemand bekend met dit probleem? Of wordt dit een nieuwe ontvanger bestellen van 25 euro? :cry:

Ik heb me vergist, de servo was toch het probleem. Als ik de stekkertjes omdraaide bleef dezelfde servo het probleem geven. Direct tower pro's erin stoppen.

Heej 2F@st4U.:[BE]:. ( too fATst?) waar haal je die 1mm propmeenemer van weg? Ziet er sjiek uit, wil ik ook ;)

mode 2 is toch Gas/rudder links en nick/roll rechts?

gewoon ff de zender openschroeven en stekkertjes om wisselen en een veertje en een plaatje van positie wisselen.
testen door de zender en heli aan te zetten maar de motoren ff los koppelen van de ontvanger/regelaar.

Suc6

Back