Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
het spijt mij zeer, maar jij zet hier een bericht neer waarin staat dat er een heli wordt aangeboden voor een bepaalde prijs. Ik heb de heli (als het de heli is die ik bedoel) voor veel minder gezien bij andere winkels.
het was natuurlijk goed bedoelt, om mensen niet teveel laten te betalen, maar zet dan wel voldoende informatie over het product en reageer dan niet zelf puberaal nadat iemand een normale reactie geeft.

hallo beste mense...
na lang wachten heb ik hem eindelijk compleet ( mijn heli )
hij doet het en ook wel redelijk...
alleen een klein ( groot ) prbleem!!
hij tolt alleen maar in het rond...
hoe kan dit...

ik heb een wk 06 versie gyro...en ik heb bijde schuifjes op normal..
ook is het zo dat de pitch gyro de pitchbrug heel schuin zet als ik hem gewoon aanzet zeg maar.. hoe kan dit? heb ik eerder niet gehad...

en de triangle die connect met je swash en met een lang stangetje naar je servo links voor...
uuhm ide heb ik en die lange stang ook...maar hoe hebben jullie de verbinding van de triangle naar de swashplate...
ik heb een lang staafje afgeknipt en daaraan zon oogje geschoven zeg maar die om een van de bolletjes van de swash komt.
hebben jullie het ook zo gedaan?
ik heb namelijk al vaker van die ball linking setje gekocht en van die stangetjes maar er zit er geen bij die 1 haakje heeft maar dan kort genoeg voor de montage van triangle naar swash...

graag info...

He Helirulez
Of de giro is kapot of stuur de giro wel naar de juiste richting. Heb je wat verandert aan het model??
Hoe De schuifjes staan is niet direct belangrijk als de giro maar goed werkt
Het lijkt nu dat een kleine fout in de giro niet tegen wordt gestuurt maar mee wordt gestuurt waardoor het fout steeds groter wordt en de heli gegind te tollen
Oplossingen giro in richting om draaien of de giro aan de anderen kant van het model bevestegen en vergeet dan niet om de richting van je knuppel evt ook om te draaien
succes jan

mijn kuppel de andere kant opdraaien..?
ik snap er nix van...
wat een bende zeg ik heb bijna alles veranderd aan het ding wat veranderd kan worden...
ik heb alleen wel iets doms gedaan en dat was dat ik de gyro eerst aan de pitch gyro had gekoppeld toen ik hem weer helemaal moest opbouwen na een crash...hij doet gewoon raar...de vleugels staan goed...de motor is niet stuk de accu is goed...er zitten nieuwe servo's op maar hij blijft maar aan het tollen:S

ps: heeft iemand nog een goede gyro met heading hold te koop? of heetf iemand een idee wele ik het best kan nemen en tegen welke prijs en waar etc!:D
ik ben ook geen prof dus dit zuigt!
graag info...grtzz helrulez

Remco, aka 'dutchhelipilot' woont in jezelfde woonplaats..
En verkoopt ook s36.

Vraag hem eens.

Eeh David

je zou ook een voicemailtje achter kunnen laten, want toen je belde was ik in gesprek. Ik heb je mailtje gezien maar nog geen tijd gehad om je te antwoorden.

Maar bij deze, je gyro gaat niet kapot omdat je een verkeerde servo of de gyro in een verkeerd kanaal hebt gestop.

Wat ik inmiddels wel hebt gezien is dat de zender van de walkera een soort interne revo mix heeft, en dus een HH gyro niet goed werkt in HH mode. Dus zet hem eens in normal em de rev schakelaar moet ook in normal.

gr Remco

hai helirulez
helirulez schreef
wat een bende zeg ik heb bijna alles veranderd aan het ding wat veranderd kan worden...
...hij doet gewoon raar...de vleugels staan goed...de motor is niet stuk de accu is goed...er zitten nieuwe servo's op maar hij blijft maar aan het tollen:S
Dat bedoel ik nu,wat je gedaan heb is dat je onbewust de aansturing van de hekrotor hebt omgedraait ,mischien aan de servo kant ,mischien wel bij het aansturen van de hekrotorbladen zelf,een anderen servo er op gezet die van de frabriek uit de anderen kant uit draait ,de giro een anderplekje gegeven ,het is niet zo belangrijk nu het alles weer juist laten werken

Probeer de giro eens op rev te zetten als deze nu op normaal staat of anders om ,als je deze om draait moet ook de stuurrichting van de knuppel omgedraait worden
Nu heel heel voorzichtig de heli optoeren en kijken wat hij doet,of laat er iemand die er meer kijk op heeft er even naar kijken (clublid)
succes jan

haha wat ben ik een kneus!!
ik moet nog een hoop leren zeg...
de hele afstelling was bagger en ik had de snaar door de tailtube een kwartslag de verkeerde kant uitgedraaid waardoor de staartrotor geen tegengas geeft maar juist meedraait:S

iig heel bedankt jan voor de dingen want ik ben eens ff goed gaan kijken en het is nu wel redelijk ok:)

thanxx grtzz helirulz

hai helirulez.0
Maar dan draait de hekrotor toch zeker de verkeerde kant op.
dan snij de dunne kant van het rotorblad toch eerst aan (als je begrijp wat ik bedoel) dat zie je toch zo.
nou ja het is in iedergeval opgelost.
succes verders jan

Gisteren is David even bij me langs geweest en we hebben de heli eens goed bekeken.

Problemen:

- snaar verkeerd gedraaid waardoor de staart verkeerd om draaide.
- gyro gevoeligheid op 0 waardoor de gyro niet leek te werken.
- servo's niet in de middenstand als de stick in het midden stond
- gevolg is dat alles scheef stond

Hij heeft vandaag de boel hersteld en vannavond kijken we nog een keer de boel goed na.

gr Remco

Heej remco...
ik ben inderdaad bij je geweest!
was top..ik heb nu alles in orde ( had )

ik vloog een stukje en hij deed het redelijk...
moest nog even de gyro iets bijstellen maar dat zei je van te voren al..

dus ik even vliegen...
daarna gaf ik gewoon gas genoeg zodat ie normaal gesproken van de grond moet komen maar ik merkte dat de power weg was....
heb dit nog nooit eerder meegemaakt...
motortje was flink heet...kan het zijn dat hij een beetje doorgebrand is?
en heb nog een goede gyro te koop ipv de 06 versie van ik vind hem maar nix...de achterkant blijft zo nu en dan toch wel redelijk bibberen..
je zei dat een gyro met heading hold niet echt gepast is voor mij omdat ik de standaart zender en ontvanger nog gebruik...heb je een idee voor me dan voor een goede gyro ipv de 06 versie van walkera..

en dat ik niet genoeg power had kan toch niet liggen aan de pitch servo die misschien niet al te goed meer is of wel?
hij was namelijk behoorlijk warm voelde ik...

in het algemeen trilt mijn heli sowizo vrij veel...
ik heb alles aan de rotorkop zo goed al mogelijk afgesteld...
waar komen dan die trillingen vandaan?

ik kom van de week wel even langs als ik de auto heb en dan laat ik het je wel even zien...
voor de rest was ik zeer blij met je aanwijzingen en tips en wil je daar nog even voor bedanken...
ik heb wel gemerkt dat je het als beginner met een 36 niet red zonder degelijk advies..

hoe was de meating trouwens..? ik kon niet..ben met me meisje iets leuks gaan doen vanwege het mooie weer..

grtzz david

hallo

ik heb voor kerst een walkera 36 gekregen 8)
maar hij wil de lucht niet in. :(
als ik de accu heb geladen en ik wil vliegen komt hij geen centimeter van de grond in vol gas, hij gaat alleen een beetje schuiven.
mischien licht het aan de pitch of zo? , of mischien is de accu niet helemaal vol geladen?
als de lampje rood is laad hij toch? en als hij groen is is hij toch vol?

groeten philip

Back