Dragonfly #36 vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
joo skidz

flex dai reageert...
ik heb nog wel een aantal vragen...

uuhm op mijn orginele zender zit een knop links boven en daar staat gear op...als ik deze heen en weer beweeg merk ik echter helemaal niets...

en dat met die pitch snap ik een beetje...is dat dan de linker draaiknop of de rechter :roll:

mijn handleiding suckt...snap er nix van...

dus als ik het even weet dan weet ik het:)

grtzz david

en wat betekend PZL aan de rechterkant
en wat betekend PLT aan de linkerkant
wat is de functie van die 2 knoppen?

ook met die graden pitch...bedoel je dan het aantal graden die je aanpast aan de stand van de bladen?

want ik snap het niet zo goec met - 4 bij 0 % gas?
en 0 bij 50 % gas...ik weet niet welke knop je dan bedoeld...ik denk als ik dit allemaal weet dat ik een heel eind ben en "bewust" aan het werk kan met het afstellen...want ik weet nu totaal niet wat ik doe

grtzz david

Np, daar is een forum voor toch?
Gear is waarschijnlijk een extra kanaal (Kanaal 5?), kan je gebruiken voor een landingsgestel ofzo (Landing gear). Waar die andere knoppen voor dienen, geen id, ik heb een FF9 dus ik doe zelf een knopje toewijzen :) Wat je kan doen is je motorstekker lostrekken en dan de accu aansluiten en kijken of je pitch iets doet als je aan een van de knoppen draait...

Cheers,

Ton.

Met die knoppen kan je het bereik en de stand van de pitch veranderen. Je die knoppen in het midden zetten (streepje naar boven).

Ik gebruik ook een andere zender dus heel veel over die zender kan ik niet vertellen, ik heb hem immers niet meer.

En over die graden pitch en het gas hoef je niet heel erg over zitten piekeren. De pitch, gas enzo staat wel goed afgesteld. Het gas is al in de zender gemixed en kan je niet veranderen. Met die knoppen kan je de pitch bereik veranderen en kan je ook meer of minder graden pitch instestellen.

heej mensen..
ik wil graag een nieuwe gyro...en nieuwe servo's voor mij 36...
welke kan ik voor een goede prijs nemen want ik wil wel gyro van futaba maar die kost 90 euro en das beetje te veel van het goeie.

ik hoor het wel allemaal...
en weet iemand nog een voordelige mx 12 te koop?

grtzz david

nog even over mijn motortje, waar ik heel wat pagina's geleden iets over had gepost.
Ik zei dat hij heel warm werd...word nog steeds zo warm....
Kom er nu pas achter omdat ik in de huiskamer heb gevlogen. Toen ik buiten vloog was het nog ijskoud en waren mijn vingers een beetje bevoren en kon ik niet inschatten hoe heet mijn motortje werd.
Net dus binnen gevlogen en mijn motortje word echt superr heet. Doet gewoon pijn als je het aanraakt. En volgens mij is de pijngrens in je vinger rond de 60 graden. Volgens mij is dat veeel te heet. Ik denk niet dat het ligt aan mijn toeren. Dat ik op te weinig toeren vlieg.
Mijn gascurfe is 0/55/75/87/100
Pitchcurfe -3/-1,5/0/5/10
Dat is toch wel goed?? Waarom word hij dan zo warrmm??
Owhjah....mijn heli weegt trouwens 660 grammetjes en er zit ook een koelvin op mijn motor
Gaat natuurlijk over een Dragonfly #36 met een 180L burshless motor met 30A esc.

Duccan...
mijn heli word ook best wel heet,
ik denk dat de bl 180 gewoon niet sterk genoeg is voor de 36 met een zwaardere accu en andere upgrades.

ik hbe een nieuwe gyro besteld het is de standaart gyro van een 36 alleen dan de 06 versie...nu hbe ik de 01 en die werkt overal tegen.

ik ben nu 0p mijn werk dus heb geen tijd om te vliegen maar ik zie dat het heerlijk weer is dus rij strax als een raket terug naar huis om ff te vliegen...( proberen;) )

groetjes david...

en welke servo's kan ik het beste halen?
en hoeveel moet ik er halen..

er zitten er 2 voorop met die stuurarmpjes en die achter op mijn staartstang zit. is dat een zelfde soort of moet dat een speciale servo zijn.

ben jij nog een beetje aan het vliege duccan of niet?
hoelang duurde het bij jou voor je een beetje kon hooveren en dat soort dingen...?
ik doe mijn best en het gaat nu wel een stukje beter maar ik vind het wel heel moeilijk...
majah niemand heeft ook gezegd dat het makkelijk zou zijn.

groetjes david

ik heb nog wel een vraagje...

ik heb een nieuwe accu een 2200 mah en deze is best dik of hoog of hoe je het ook welt noemen. met als gevolg dat hij niet zoals de standaard accu voor op dat vlapje kan liggen en dus elders gemonteerd moet worden.
ik heb dus dmv clittebhand hem gemonteerd aan de onderkant van de voorkap. de heli is nu niet goed in balans en drift telkens naar links.
dit kan ik met de trim niet opvangen.
maar als ik hem meer recht onder de hele ga monteren dan ligt het zwaarte punt veels te ver naar achteren.

wat kan ik het beste doen...?
en trouwens...ik wil graag een nieuwe kap ( mooiere dan standaard )
iemand suggesties waar ik deze kan kopen?

groeten david

misschien kan je beter je oude berichten wijzigen ipv 3 berichten achter elkaar :)
de gyro van walkera, de 06, doet het goed vind ik, geen tegenwerking zegmaar.
nieuwe servo's is niet nodig lijkt mij, maar mocht je ze toch willen vervangen kunnen ze allemaal hetzelfde zijn, of de staarservo een snelle en niet krachtige en dan de rest hetzelfde.
met die nieuwe lipo kan ik je niet helpen, ik vlieg gewoon met de normale lipo van walkera en die is bijna te licht :o
ikzelf heb nu ook weer een antal vluchtjes gemaakt sinds me laatse crash, al wel wat niet expres nose in gevlogen 8O maar ging wel goed, makkelijk onder controle te houden deze heli 8)
de kracht nu lijkt wel minder dan voor mijn crash, toen gaf ik een dot gas en schoot hij de lucht in, dat valt nu wat tegen :( suggesties?

heej explosive!
ik heb net ook een paar vluchtjes gemaakt voor het eerst echt na mijn crash..crashen suckt egt hard..
het ging wel lekker alleen het accu probleem is minder..
ik heb hem aan mijn canopy vastgemaakt en die weer redelijk bevestigd aan het frame ( pinnetjes waren afgebroken na crasht )

vraagje he...hoeveel Mhz de standaart ontvanger is van een 36?
dan kan ik namelijk een aangepaste antenne halen die ook beter ontvangst heeft
http://www.rctechnics.nl/index.php?cPath=46_47

wat je power betreft...kijk eens goed of het tandwiel van je motortje niet te dicht op die van je aandrijving is gaan staan na de klap.

grtzz david

Hallo allemaal,
ik heb al een DF #36 maar ik heb de brushless nog niet gemonteerd. Ik lees dat het beter is bij die brushless een koellichaampje te plaatsen. Ik vroeg me af waar die te koop zijn.

bij www.eheli.nl zijn koellichamen te koop.
er staan er een aantal onder elkaar als je de map gevonden hebt, hiervan moet je de bovenste hebben.
de zender is trouwens 35mHz. 35.120 om precies te zijn :wink:
en het blijkt dat ik niet genoeg pitch gaf, dus het powerprobleem van mij is nu opgelost :)

er staat bij...koellichaam voor hacker b20...
is dat dan de goeie?

en hoe bedoel je dat je niet genoeg pitch gaf...
met welke knop bedoelje..
heb jij nog de standaart zender?

grtzz david

dutchhelipilot in dit draadje al ergens op pagina 3 :wink: zei:
Met de rechter trim je je pitch bereik, met de linker de pitch zelf.

Maar controller de boel ook mechanisch. Het asje dat door je hoofdas gaat kan ook niet goed zitten. Heb dit nu een keer gezien.

Dus kijk als de pitchburg recht staat of je bladen op nul graden staan, zoals ik al eerder schreef. Als dit niet het geval is, kan je het madeboutje onder je pitchbrug los maken en de as omhoog of omlaag schuiven tot je bladen 0 graden staan.

gr Remco

heej duccan!!
volgens mij heb jij een trex gewonnen bij eheli of nie?
wat een gek zeg....
er staat duccan nuygen ofsow uit nieuwegijn
dat ben jij toch?
mazzelass!!

bedankt remco...
ik kan nu eindelijk hooveren...
ik had alles nieuwe vervangen en hij deed nogsteeds vreemd maar toen ik even die as heb afgesteld doet hij het veel beter...ik heb veel meer liftend vermogen en hij blijft redelijk steady hangen...
dit ligt echter aan mijn gyro...01 versie..

wat is precies het verschil tussen een heading hold gyro en een zeg maar normale gyro...bijvoorbeeld de 06 versie van 34 euro?

en welke gyro met heading hold kun je het beste kopen voor een redelijke prijs...
ik zie bijna alleen maar gyro's van boven de 90 euro:S

groetjes david :evil:

Helirulez zei:
heej duccan!!
volgens mij heb jij een trex gewonnen bij eheli of nie?
wat een gek zeg....
er staat duccan nuygen ofsow uit nieuwegijn
dat ben jij toch?
mazzelass!!

Dat is al heeel lang geleden dat ik dat heb gewonnen. Ik heb trouwens die al lang verkocht wegens gebrek aan geld en omdat ik toen nog geen cp heli wou. Maar toch bedankt :wink:

hallo mensen...
haha afgelope vrijdag weer gecrasht..
frame kapot...ben op dit moment al weer bezig met alles in elkaar zetten...
gaat allemaal heel goed..ik weet nu iig wel waar alles zit en hoe alles werkt...ookal gaat het met vallen en opstaan...

vraagje,

ik crashte en mun hele frame begaf het...terwijl de crash niet zeer hard was.
is er geen gepimpte versie van een frame voor een 36 net zoals die er is voor een trex...?

kan opsich wel handig zijn.

ook wil ik over een tijdje alu onderdelen gaan halen bijvoorbeeld rotorkop en tail.

waar kan je die tegen een goeie prijs halen?

grtzz david

bij mij zitten er ook scheuren in het frame, dat is echt bagger kwaliteit.
een t-rex frame ziet er heel anders uit, dus dat gaat niet werken.
en met dat allu zou ik nog even wachten, het enige wat je dan doet is het breekpunt verleggen, bij een df36 is dat niet nodig denk ik met de prijs van de onderdeeltjes.
logische stap om te doen is allereerst een betere zender nemen (ik ben ook aan het kijken naar een mx-12)
daarna een t-rex kopen bijvoorbeeld, de servo's, gyro en eventueel de motor kan je dan overzetten.

Back