Bouwverslag DRCK Nieuport 11

Toch maar een verslag op het MBF. Ik ben bezig met de eerste prototype. bouw van de nieuwe Dutch RC Kits Nieuport 11 of 16.

Hier wat foto's van de bouw tot nu toe.
Elevator mount 2.jpg
Fuselage 1.jpg
Fuselage 1A.jpg
Fuselage 2.jpg
Servo mount 1.jpg
Elevator mount 2.jpg
Fuselage 1.jpg
Fuselage 1A.jpg
Fuselage 2.jpg
Servo mount 1.jpg

Bijlagen

• Hinges & horns.jpg
    Hinges & horns.jpg
    104,6 KB · Weergaven: 259
  • Rudder-5.jpg
    Rudder-5.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 260
  • Rudder-3.jpg
    Rudder-3.jpg
    130,1 KB · Weergaven: 268
  • Rudder-2-forum.jpg
    Rudder-2-forum.jpg
    127 KB · Weergaven: 265
  • Rudder-1-forum.jpg
    Rudder-1-forum.jpg
    108,3 KB · Weergaven: 266
Jan, dit zijn excenter klemmen. Hiermee kan je bv latjes opspannen.
Rudder-5.jpg

Hier gebruik ik ze voor het lamineren van 5 lagen 1.5mm. Omdat ze excentrisch zijn zullen ze klemmen als je ze gaat draaien.
Ze worden vastgezet met 1 centrale schroef.

In mijn web shop is een link om de STL te downloaden zodat je ze zelf kan printen maar natuurlijk ook in de verkoop.

Vandaag weer een boven vleugel helft gebouwd. Schiet lekker op.

Build second upper wing.jpg

Alu neuslijst is 37gr zwaarder tov carbon buis dus op het totaal gewicht geen probleem.

Metal.jpg

Vandaag toch besloten om de metalen delen van 1.5mm te gaan maken ipv 2mm wat toch overdone is.
Ook de zwarte nylon scharnieren worden nog bekeken of ik ze frees of op de 3D printer maak. Maar dat komende weken.

Ook de zwarte nylon scharnieren worden nog bekeken of ik ze frees of op de 3D printer maak.

Zouden 3d scharnieren heel blijven?
En dan bedoel ik op het lange termijn of in de warme zomers.

Zie wel een 3d geprinte vliegtuigen die na een dagje zomer zon een heel anders eruit komen te zien. Niet wat je wenst met een scharnier

Zouden 3d scharnieren heel blijven?
En dan bedoel ik op het lange termijn of in de warme zomers.

Zie wel een 3d geprinte vliegtuigen die na een dagje zomer zon een heel anders eruit komen te zien. Niet wat je wenst met een scharnier

Klopt maar dit is vaak van PLA of ABS en deze scharnieren worden van Nylon PA12 gemaakt en zo geprint dat de laagsterke wordt gebruikt in de trekrichting .

Ik kom uit een industrie waar alles minimaal 7 jaar moest functioneren bij dagelijkse (zeer intensief) gebruik. Dus gaan we ook de scharnieren in duurtest testen en blootstellen aan UV licht en warmte om te zien wat het overtijd gaat doen.

Hallo Ray ,

Leuk project om te volgen.
Ik zie dat je Tailorsteel ook ondekt hebt.
Wij laten daar al vijf jaar alle metalen ondedelen laseren.
Ik heb ook al diverse onderdelen voor mijn modellen laten laseren.
Deze onderdelen zijn allemaal gemaakt van 1 mm RVS.
Dat is sterk genoeg.

Ton

Hoi Ton,

Ook ik gebruik 247TailerSteel al een jaartje of 5 in mijn dagelijkse werk. Leuke club, snelle levering.
Ik denk dat 1mm normaal ook genoeg moet zijn maar je hebt van die bouwers die alles kapot krijgen vandaar dat we hebben besloten om naar 1.25mm te gaan ipv van 2->1.5mm:)

Deze worden nu gemaakt zodat ik met de kerst alle struts kan klaar maken en de vleugels op het model kunnen.

Lekker de vaart erin want begin volgend jaar moet hij af zijn en vliegen. Dit ivm ProWing die ik hoop in 2021 wel door gaat.

Naast dit komt er een eigen ontwikkelde vertraging alla TC er op. Hij is compacter zodat alles binnen de kap blijft.
De onderdelen druppelen binnen en ik had verwacht deze aan het einde van dit jaar te presenteren. Of dat gaat lukken weet ik niet.

DRCK-ZG38G-3.jpg

ZG38 gear.JPG

T.z.t. pas nodig ... ik ben nog aan het tekenen. En ik weet nog een ander adresje ... maar het is niet verkeerd om er nog ééntje te weten en te kunnen vergelijken. Bedankt voor je aanbod ... misschien ook een idee. :thumbsup:

Back