drie slagen spin (F3A-c)

Discussie in 'F3A' gestart door bert de eerste, 19 mei 2007.

  1. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    ik was overgestapt op de negatieve manier daar had ik de problemen met hoogte verlies (noemen ze ook wel een barrel rol)
    de gouwe ouwe manier gaat nu nog beter
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Mooi dat het opgelost is..... tevens meteen weer een goed argument om veel met elkaar te vliegen, te kijken en te overleggen.... :D

    Daar leer je sneller als vele uren op het forum..... 8)

    Oefen ze...

    GrWinfried
     
  3. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hoi Bert,

    Excuses dat ik je heb voorzien van de verkeerde informatie m.b.t. het tegensturen. In mijn programma vlieg ik de spin inverted vandaar dat ik redeneerde dat het hetzelfde was als hoe jij hem moet vliegen in je programma. Eigenlijk is het wel erg logisch.....rugvlucht draait rudder namelijk om dus vanuit het vliegtuig gezien stuur je dan niet tegen maar mee meet de draairichting.

    Ook ik heb weer wat geleerd. :wink:
     
  4. hezik

    hezik Guest

    Nou ja, strikt genomen was dit probleem juist veroorzaakt door met iemand te vliegen he ... ;)
     
  5. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    @jeroen

    exuses aanvaard
    al met al was het toch een leuke middag en nog leerzaam ook
    zeker voor herhaling vatbaar
     
  6. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Bert,
    wie niets durft vragen zal niets te weten komen.

    Jij vraagt en krijgt antwoorden.

    Voorvliegen hier op het forum is nogal moeilijk.

    Alhoewel, Jens was al eens begonnen met 3D figuren voor te vliegen, misschien moeten we hier ook eens werk van maken.

    Ik ben een beetje de overstap aan het maken richting RC1 dus binnenkort heb ik een leuk kistje op electro.

    Nog vragen ?
     
  7. bert de eerste

    bert de eerste

    Lid geworden:
    14 okt 2006
    Berichten:
    832
    Locatie:
    veen
    op dit moment geen vragen meer, al zullen die ongetwijfeld nog wel komen. 8)

    jullie horen nog wel van mijn! :lol:
     
  8. hezik

    hezik Guest

    Nou ik heb nog wel een vraag.. ik hoor Alexzzz hier zeggen dat een snap altijd met 'de twee sticks' dezelfde kant op is, dus rudder en rol in dezelfde richting.

    Ik was in de veronderstelling dat je ook kon snappen met beide in tegengestelde richting. Ik kan het nu even niet proberen, dus vraag ik het maar.. zijn er 2 soorten snaprolls, of 4?
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als ik rudder en aileron tegenstuur, dan krijg ik ook wel een "snappy" beweging, maar geen felle en agressieve reactie van het toestel, wat in het verlengde van de vliegrichting ligt. Dit komt vaak het beste tot uitdrukking -omdat dat een van m'n favoriete freestyle manouvres is- in de "horizontale" snap, gewoon normaal vliegend met minimaal halfgas ineens alles in de hoek, de omstanders genieten doorgaans als je dat op een meter of 3 hoogte doet 8) :lol:

    Grt.
     
  10. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Als je een snap-roll van uit rugvlucht inzet zal je rol en richting in tegenovergestelde richting moeten sturen, dan creëer je namelijk hetzelfde effect als wanneer je in dezelfde richting (links-links of rechts-rechts) stuurt bij een snap-roll uit gewone vlakke vlucht.

    Bij mijn weten zijn er 2 soorten snap-rolls, positieve en negatieve.
    Positieve door up sturen, negatieve door down te sturen. Verder zijn er nog tal van mogelijkheden aan in- en uigangsposities.

    Gr Joeri
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Daar heb je natuurlijk het volste gelijk in, in mijn verhaal ging ik er vanuit dat we vanuit horizontale vlucht beginnen, dus een positieve snap.

    Grt.
     
  12. Joeri G.

    Joeri G.

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Paal (België)
    Een positieve of negatieve snap heeft helemaal niks met de ingangspositie te maken, het gaat er enkel om of je de snap met down of up input vliegt.

    Je kan dus ook een positieve snap van uit rugvlucht vliegen, en een negatieve snap van uit vlakke vlucht.

    Gr Joeri
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik redeneerde even vanuit het verhaal van jeroen van gog en het F3A-B programma, maar ik had het anders moeten formuleren inderdaad :D

    Grt.
     

Deel Deze Pagina