Duits Open Kampioenschap F3P/AM 2006

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
Wel een hoop van die Manta kistjes zeg. De onderkant van de romp vindt ik voor het oog wat minder geslaagd, heeft het idee van zo'n oude poes die zo'n tig-nestjes kittens heeft geworpen :). Naam heeft ie ook niet mee, van de Opel Manta was de eerste eigenlijk alleen maar mooi, de opvolgers werden rap minder.
Lastig te zien op de foto's, maar zijn die kistjes nu uitgevoerd met een profiel-vleugel of ook van die spoilertjes op de tip net als de Futurion van Donatas?
Verder opvallend zijn de gigantische hevels op zowel servo als de roeren, hoe worden de rolroeren eigenlijk aangestuurd?
De SFG op de rolroeren maar dan met 'uitspoor'. De driehoekige gaatjes oftewel 'Triangular alternating boundary layer distortion generators'
Motor niet op de kruising van de romp, maar meer in het midden van de twee 45 graden driehoeken
De Velox versie en de 3D romp zijn zeker niet minder interresant.

Rick

manta.JPG

naar mijn idee wel met profiel
heb ook al wat op rc groups gevraagt maar kan niet echt info vinden:(
hoe hebben ze die roeren eigelijk aan gestuurt op rol?

Alleen de neuslijst is verdikt. En de aansturing van de rolroeren gaat idd via touwtjes en katrollen. Kijk maar eens goed op de foto. Op de neuslijst zit een katrolletje welke de draad over of door de neuslijst naar de romp toe lijdt. De rolroer servo zit dus gewoon "in" de romp. Let ook op de heel grote servo arm net voor de vleugel, die dient voor de aansturing van het hoogteroer.

Klopt, er is geen tekening van, ik sprak Martin Müller erover, en hij is nu samen bezig met Armin Mengelmann om een super compleet kitje uit te gaan brengen, met alle katrolletjes, en dingen voor de closeloop aansturing, compleet gespoten in waarschijnlijk de kleuren die op de foto staan, dus het kan niet meer lang duren en de eerste kitjes zijn te koop bij Mamo-modelltechnik.
Idd is de voorlijst (bovenkant en onderkant) verstevigd met een strip depron.

Groeten Robbin Grob

Zal wel met de koersvastheid te maken hebben.
Tijdens neergaande beweging (zoals in loop) wijkt het toestel dan niet te veel van zijn koers.
Ook lijkt mij dat er dan meer lucht door de driehoek gaatjes wordt gezogen, waardoor de remmende werking wordt vergroot.

(correct me if I am wrong)

Nog wat foto's van: http://www.mfc-phoenix.de/

_L4K0620Sm.JPG

Veel aandacht voor de innovatie in Martin Muller's kistje...

_L4K1088Sm.JPG

In Duitsland inmiddels ook aandacht van de TV, Derk kijkt nog niet erg blij, nu al concentratie voor de finale?

_L4K0755Sm.JPG

Didier in aktie met eigen ontwerp Bling Bling V3...

Wens de heren succes.... en laat asap de resultaten weten....

En wat leuke foto's voor op de F3P site zijn ook welkom :D

GrWinfried

lol,...
'k ga met Rudie,.... in Markelo, waren we live/online,..
wie weet lukt het daar ook,... vanuit het hotel moet het zeker wel lukken,... en anders rijden we even een rondje

Back