Durafly DH 100 Vampire 70mm Fan draadje

Discussie in 'EDF forum' gestart door Stevo, 25 sep 2012.

  1. MeX101

    MeX101 Guest


    Volgens mij wel het is een 2700kv maar ben bang dat je niet genoeg heb aan een 60amp regelaar
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Mex

    Ik heb inmiddels ook de cs10 en die motor van jou besteld. :D

    Eerst even met de stock setup proberen.

    Carbonbuisjes zitten inmiddels in de staartbooms.

    Stevo
     
  3. MeX101

    MeX101 Guest

    Een cs fan is echt cool! De staartbooms heb ik trouwens wel met epoxy gelijmd omdat deze bij het testpassen toch hier en daar niet 100% aansloten op de romp epoxy werkt dan ook als een soort gapfiller.


    Om eens te proberen deze lijm gekocht schijnt dat elke fabriekant in china al hun vliegtuigjes met deze lijm inelkaar zetten. Volgens de reacties is het een soort van uhu por achtig spul.


    Clear Foam Glue (Medium Cure) - Large 100ml


     
  4. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Mex

    Ik heb ook epoxy gebruikt. Denk de rest te doen met zacki elapor van mpx. Goeie CA voor epp en als een easystar on steroids op 4s heel blijft zal dat met de Vampire niet anders zijn:p
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Mex,

    CS10 Set is binnen echter één ding, de as van die turnigy motor is te lang?, lijkt me dat ik daar de dremel zal mogen inzetten, klopt dat?

    Mag ik ook vragen waar je zwaartepunt ligt? Ik denk dat de mijne neuslastig is maar dat vind ik wel fijn voor de eerste vluchten.

    Voor de rest is de mijne helemaal klaar en ready voor zijn maiden met de stock setup, alleen zit het weer niet mee..

    De CS10 spaar ik voor "future projects" :)

    Stevo
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nog wat pics

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En waar de fan zit, kom je altijd héééél vlug achter of je iets niet goed vastgemaakt hebt:D

    [​IMG]


    Stevo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Knife-edge, heb je toevallig dat toestel aan Wim -Gaaz- verkocht?

    Als dat dat toestal is, jaaa, zo'n mooi vliegbeeld, en zo'n wonderlijk geluid....

    Ik heb net ook z'on durafly PNF, plug and FLEX...:mad: binnen.

    En meteen 'n abotje genomen op deze draad....

    Dat mooie prachtige landigsgestel gaat er absoluut uit (spaart me toch wel wat dood gewicht), 4S 3300 lipo zorgt voor 750 watt in de eerste testrun. Nu 'n boel carbon op maat slijpen en het ding ontflexen, staartbomen vleugels... :rainbow1: Onderkant romp ga ik 'n glasmat op lijmen, cheatholes terug openfrezen, ja natuurlijk. En een trekhaakje onder z'n neus.

    Nog extra tips iemand? Altijd welghecomen...
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    Stevo,

    Kijk eens of er geen alu snippers het gat blokeren bij mijn collet zaten er nog een paar snippers in van het boren en kon toen de as er ook niet inkrijgen. Na wat pulken met een kleine schroevendraaier vielen er een paar restjes alu uit.. Op rcgroups las ik wel dat bij sommige collets het gat slecht is uitgeboord.

    Mijn cg zit aan het begin van de tail booms onder de vleugel, heb er even geen foto van


    Rafgol,

    Leuk daar ga je plezier aan beleven! Carbon in de booms is een 'must have' alleen wel een rot werk om het erin te krijgen;-) een trekhaak onder zijn neus?
     
  9. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Gisterenavond ook maar eens de wattmeter aan mijn setup gehangen, kom ook aan 750 Watt en 810 gram stuwskracht en AUW van 1261 gr...., moet dus te vliegen zijn:D

    Raf,

    Haakje voor een bungee? Is niet nodig dacht ik, Mex en anderen gooien hem gewoon vanuit hun handen weg:p

    Hou verder rekening met het feit dat je de fan moet balanceren. Als je de cheaterholes toch moet uitfrezen maak ze dan groter! De setup wordt afgeknepen omdat er te weinig lucht door de fan kan stromen blijkbaar.

    Stevo
     
  10. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    [​IMG]

    Zit er helemaal geen airduct in voor de aanvoer van de lucht naar de EDF?? Zou dat niet ongelofelijk veel efficientiewinst geven?

    Grz

    mark
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Dank voor de tips, als ik tijd vind zal ik eraan moeten beginnen... zonde om in zo'n mooi toestel te kerven, maar 't is om bestwil ;-)

    Opgooien... heb eens een collega zijn fase3 F16 dichtgeknepen toen ik 'm opgooide... had er meteen een cheaterhole bij. Ik heb op mijn HK Skyray ook 'n trekhaakje, gaat zo lekker en vlot, vandaar mijn idee.
     
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Raf

    Niet kerven. Ik ging dat ook eerst doen maar met een carbonbuisje werkt ook voor de twin booms. Ik heb een oude breinaald genomen om "voor te boren" en daarna netjes de buisjes kunnen inschuiven:)
     
  13. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    :D

    inderdaad !
     
  14. MeX101

    MeX101 Guest

    Mark, bedoel je met airduct cheaterholes? Aan de onderkant zitten er een hoop maar schijnt dat er nog wel een paar extra bij mogen wat Stevo al vertelde

    [​IMG]


    Let er inderdaad wel op dat je alles in de romp extra goed vast zet als er iets loskomt dan word het direct de fan ingezogen :cool: zelf gooien gaat ook prima ik gooi hem zelfs vanuit me linkerhand zodat ik met me rechter direct controle over de vampire heb, ik neem wel een aanloopje bij het gooien :rolleyes:
     
  15. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Even :offtopic:

    Ben deze lanceer inrichting nu aan het maken voor de Fun-Jet Ultra

    [​IMG]

    Even een hellingzwevertje opgelegd...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een proefje voor het ontkoppelpedaal... Komt tussen de middelste buis onderkant op de foto
     
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    terug :eek:ntopic: ;)
     
  17. Mark Oostveen

    Mark Oostveen

    Lid geworden:
    24 sep 2003
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Nieuw-Bergen (Lb)
    Nou ik bedoel eigenlijk een tunnel vanuit die de lucht vanuit de inlaten naar de fan geleid zonder veel verlies door obstakels en of oneffenheden... Nu gaat de lucht "gewoon" door de inwendige vorm van de romp. Die route is voor mijn gevoel alles behave aerodynamisch....


    Wat is een cheaterhole :oops: :confused:

    Grz

    Mark
     
  18. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Marc,

    Gaat niet lukken door de setup:nooo:

    Hij haalt de meeste lucht aan de onderkant vandaan en ook via de inlaten in de vleugel, ik zie niet echt in hoe je op een goeie manier de lucht kan forceren om in de fan te gaan. Wel een goeie opmerking! Mochten er ideeën zijn hou ik me aanbevolen!

    cheaterholes zijn eigenlijk extra (niet schaal) gaten in het airframe om de lucht aan te zuigen die er bij de echte niet op zitten. Ze zorgen ervoor dat de fan genoeg lucht krijgt (maar in het geval van de Vampire nog niet genoeg).

    Ik heb gekeken om ook achteraan een toegewijde tunnel te voorzien maar dat zal met de huidige fan niet in één twee drie gaan.

    Knife-edge

    Mooie lanceerbasis;)

    Stevo
     
  19. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Vampire Fever

    Besmet met het Vampire Virus :evilbat:. Het filmpje op post #34 heeft mij uiteindelijk ook over het randje geduwd. Wat een gaaf vliegbeeld en geluid. Nu is dus de laatste uit het NL Warehouse naar mij onderweg.

    Om te beginnen wil ik hem met de stock fan unit proberen (uiteraard wel balanceren en stress uit het materiaal halen: 5 minuten in kokend water en langzaam afkoelen, zoals vroeger met de glasvezel versterkte props). Daarna proefdraaien op een testbank om zeker te zijn dat hij niet in de lucht uit elkaar klapt.

    Tips welkom.
     
  20. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    312
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat is snel

    Vanochtend via de e-mail bevestiging dat de doos onderweg is, vanmiddag 16:45 stond ie voor de deur :D ! Maar aangezien het mijn kerstcadeau is, moet ik dus nog ff wachten...:(. Gelukkig genoeg andere kisten om aan te werken...
     

Deel Deze Pagina