Durafly Tundra 1300mm bush plane info + review

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Justapoke, 10 dec 2015.

  1. Aprilia

    Aprilia

    Lid geworden:
    22 aug 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Overpelt, Belgie
    Gezien de betekenis van "iets met argusogen bekijken" kan ik mij voorstellen dat je je aangesproken voelde.
    Ben trouwens erg benieuwd naar de vlieg eigenschappen van dit model. Ik blijf dit topic dan ook met veel interesse volgen.
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik vind 'm in ieder geval mooier dan een FunCub (maar heb het in het algemeen niet zo voor 'n Piper Cub vorm) en zit duidelijk in hetzelfde marktsegment/doelgroep.
    Of hij de populariteit / prestaties gaat evenaren weet ik niet, de FunCub heeft ruimschoots z'n sporen verdient.

    Maar 'k zou hem niet afraden eigenlijk aan een geïnteresseerde en lijkt me een hoop lol op ski's. Maar daarvoor moet het nu eens gaan sneeuwen eigenlijk. Gaan we dat eigenlijk ooit nog zien?

    @Stevo: je weet toch dat je op een bepaald moment geen belangstelling meer kunt hebben voor nieuwigheden, want je hebt toch al genoeg? Zo zegt m'n vrouw dat toch tenminste... ;-)
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Misschien wordt dit in NL wat anders geïnterpreteerd dan bij ons maar bij ons wil dit gewoon zeggen: ik ga dit volgen met nieuwsgierige belangstelling. Ik snap de commotie niet.

    En nu verder met de Tundra! :)
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
    arnodejong vindt dit leuk.
  4. Aprilia

    Aprilia

    Lid geworden:
    22 aug 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Overpelt, Belgie
    In NL is de betekenis idd "iets wantrouwend bekijken". ☺
     
  5. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Vandaar ook mijn reactie. Maar goed, niks aan de hand dus :)
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Zelf ben ik totaal geen schuimheld. Schuim hoort op bier, of op Haagse Schuimtaart.
    Ik heb onlangs 'Schuim-2' aangeschaft. Een Durafly P-'ennogeenbeetje'... en die is puntgaaf afgewerkt. Ja, top!
    Schuim-1 was een Hypie-Hype Extra 330, een draak van een kist, hoewel dat op zich ook 'onderhoudend' was. Slechter kon het niet, duur amusement, kort leven. Niet representatief voor Schuim-X

    Wat ik wel heb, bespreking... die plaatjes... veel van hetzelfde, zo een doos?? Zou zeggen, wat plaatjes weghalen. Trek het model open, laat de constructiedetails goed zien, de onderdelen, servo-inbouw... smeüig verhaaltje, plussen en minnen en vliegen. Filmpjes ervan... trek je ook nog reclame-inkomsten :)

    Fun-Cubjes worden over het algemeen uitmuntend binnenstebuiten en achterstevoren gevlogen... door een 'niet mijn generatie'... Deze Tundra-flyer doet daar vast niet voor onder. Ons veld wordt al aardig een zompige tundra met dit natte weer... mooie testomstandigheden in den lande... voor STOL-starts en puntlandingen in nat en lang gras.
    Gr Bas

    PS:
    https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/iets-met-argusogen-bekijken
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2015
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ben er mee bezig, heb 'm vanmiddag pas binnen gekregen!

    Er komen nog veel foto's met details en beschrijvingen aan, de maiden komt op mijn youtube kanaal. Niet voor reclame inkomsten want daar doen we het niet voor.

    Hier nog wat van mijn oude Funcup, zijn wat oudere filmpjes, maar leuk om tussendoor nog ff duizelig van te worden:



     
  8. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    (argusogen betekent normaliter inderdaad dat je iets niet helemaal vertrouwt hoor!)
     
  9. jvdpol

    jvdpol

    Lid geworden:
    30 jul 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Oisterwijk
    Leuk kistje! Laat maar weten wanneer ik hem bij je op kan halen! ;-)
     
  10. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Heb de Tundra zo'n beetje klaar nu, en een hele hoop foto's geschoten tijdens de bouw.

    Binnenkort dus meer!

    ReadyforTake.jpg
     
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Gisteren een zeer korte maiden gedaan. Het weer zag er in de morgen erg goed uit met een zonnetje en redelijk kalm wat wind betreft. Vlug naar het veld gereden dus, en eerst nog wat foto's gemaakt. Helaas sloeg het weer al snel om, en heb dus alleen wat korte vluchtjes gemaakt. Te veel wind om het toestel fatsoenlijk uit te trimmen. Maar de eerste impressie was ondanks de harde wind goed!

    Heb het verzoek van Stuart gehad om nog even niet te veel media te posten, omdat ze ook afspraken hebben met reviewers van o.a. rcgroups en magazines. Een korte vid en enkele foto's als teaser mocht ik nog posten.

    Bij deze dus, wordt vervolgt!

    IMG_5484.JPG

    IMG_5498.JPG
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2015
  12. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    En een korte video..

     
  13. jvdpol

    jvdpol

    Lid geworden:
    30 jul 2011
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Oisterwijk
    Zijn de struts en vleugels makkelijk en snel los te krijgen ivm transport?
     
  14. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Via 3 schroeven kan je een vleugel er zo af pakken. Het zijn wel erg kleine schroefjes, dus het is wel goed uitkijken dat je ze niet verliest. (er worden overigens wel redelijk wat reserve schroefjes mee geleverd)
    Servo kabels aansluiten is niet nodig door de connectors die in de vleugel en romp vast zitten, dus dat is ideaal.

    Tijdens de eerste montage ging 1 connector er bij mij wel wat moeilijk in, maar toen ik gisteren de vleugels er weer even af had gehaald voor montage van LED's ging het inschuiven van de vleugels zonder problemen. De pinnetjes van de connector in de vleugel moeten zich dus een beetje "zetten".

    Ik haal mijn vleugels normaal niet los, het toestel is voor mij compact genoeg om te vervoeren.

    Mocht je steeds willen demonteren denk ik dat het misschien raadzaam is de gaten iets op te boren en wat grotere (inbus) schroeven te gebruiken.

    Volgens de gebruiks aanwijzing kan je ook met plakband werken om de vleugels tijdelijk vast te zetten, maar wel alleen voor het wat rustigere vlieggedrag.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2015
    Cnn en jvdpol vinden dit leuk.
  15. Jasper_

    Jasper_

    Lid geworden:
    18 apr 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Nunspeet
    De Tundra ziet er goed uit! Ik ben benieuwd naar de verkoopprijs, hopelijk komt ie snel in de store.
     
  16. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ben zelf ook benieuwd naar de prijs. 150,- tot 180,- Euro ?? (is maar een gok)
    De set is wel compleet incl. drijvers en extras als een FPV cockpit. Zal de prijs hopelijk niet te hoog maken. Misschien komt er ook nog een goedkope kit versie.

    Een RR Funcub kost zo'n 300,-
    Dan heb je nog geen floats, en moet je zelf de stickers er nog op plakken..
     
    arnodejong vindt dit leuk.
  17. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Fijne feestdagen iedereen!



    (kan geblokkeerd zijn op sommige devices door de muziek, upload naar Vimeo is bijna klaar)
     
  18. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Vimeo link was ik nog vergeten te posten:



    En ondertussen een nieuwe Announcement Daily video van Hobbyking.



    In de comments valt te lezen dat de prijs, zoals ik eerder in gedachten had een stuk onder de 200,- uit zal komen..
     
  19. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat ziet er niet slecht uit Justpoke :)
    Zie ik het goed, dat de (sneeuw) ski's er niet standaard bij zitten?
     
  20. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Let's get rolling..

    _D_X2611-HR.jpg
    Beste wensen voor 2016 mensen!

    Vandaag zelf het nieuwe jaar goed begonnen door heerlijk weer, en flink wat vluchten met de Tundra.
    Had tot op heden slechts paar keer gevlogen in harde wind, dus vandaag eindelijk het model fatsoenlijk uit kunnen testen.

    Wel flink wat werk gehad met het model weer droog en schoon te krijgen, want het gras was aan het eind van de morgen nog goed nat. Maar verder er een hoop plezier gehad tijdens het vliegen, en dat is wat telt!

    P.s. @ dutchrc: ski's zitten er niet bij nee, je kan optioneel een setje (van de Durafly Skymule) er bij bestellen. Beschrijving van de montage staat in de handleiding.
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2016
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina