M
Mantra
Guest
Dus als Alan Szabo en Curtis Youngblood er mee vliegen is het goed?
Of krijgen hun de spulletjes wel gratis?
Voor zover ik weet zijn de VIER accu’s binnen de folie eenvoudig aan elkaar gezet.( Ook gezien er uit het accu pakket slechts 2 draden komen)
ALS dit zo is zal deze opstelling nimmer bijdragen aan verhoogde veiligheid.
Ze moeten op z’n minst met twee diodes aan elkaar gezet zijn. En dat is een ruwe oplossing want dan zijn ze niet te laden en ontladen de accu’s zich ongelijk.
Zijn ze elektronisch gescheiden geeft het inderdaad meer zekerheid.
Uit jou verhaal denk ik dat er twee serie gezet zijn en vervolgens parallel.
Ook als er dan één accu uitvalt heeft dit invloed op het andere accupaar.
Duralite gaat er van uit dat er een accu uitvalt zodat deze GEEN inwendige sluiting veroorzaakt maar geen spanning meer levert. Helaas gaan accu’s BIJNA altijd stuk door inwendige sluiting. Hoe kom je erbij dat dit alleen voor Nicad zou gelden en niet voor NiMh en Li-ion????? Mechanisch hebben deze accu’s toch dezelfde opbouw? Twee elektroden en een elektrolyt opgerold in een zo’n klein mogelijke behuizing. Dus als een accu gaat is er kontact van een andere elektrode tegen de behuizing of het overbruggen van het elektrolyt en zo kontact maakt tussen de beide elektrode.
Eigenlijk zou je de twee accu’s moeten gebruiken en verder niet. (dus 2x3,6 v =7,2v 2000mAh) Bij het gebruik van Nicad accu’s gebruik je er 4. Dus als je kansberekening doet is de kans dat je met twee accu’s uitval hebt de helft kleiner dan met 4. Dus waarom nu weer 4 accu’s?
Ik roep niet dat het een bijzonder slecht systeem is, het is alleen niet af, en daardoor tegenstrijdig.
Dubbele accu foutief gekoppeld, slechts enkel uitgevoerde aansluitingen, veel vermogen kunnen leveren maar het niet duurzaam kunnen aanbieden aan de rest van het systeem.
De schakelaar zo gebruiken dat als hij uit staat het systeem is ingeschakeld is TOP en niets op aan te merken.
Groet,
M.
Of krijgen hun de spulletjes wel gratis?
Voor zover ik weet zijn de VIER accu’s binnen de folie eenvoudig aan elkaar gezet.( Ook gezien er uit het accu pakket slechts 2 draden komen)
ALS dit zo is zal deze opstelling nimmer bijdragen aan verhoogde veiligheid.
Ze moeten op z’n minst met twee diodes aan elkaar gezet zijn. En dat is een ruwe oplossing want dan zijn ze niet te laden en ontladen de accu’s zich ongelijk.
Zijn ze elektronisch gescheiden geeft het inderdaad meer zekerheid.
Uit jou verhaal denk ik dat er twee serie gezet zijn en vervolgens parallel.
Ook als er dan één accu uitvalt heeft dit invloed op het andere accupaar.
Duralite gaat er van uit dat er een accu uitvalt zodat deze GEEN inwendige sluiting veroorzaakt maar geen spanning meer levert. Helaas gaan accu’s BIJNA altijd stuk door inwendige sluiting. Hoe kom je erbij dat dit alleen voor Nicad zou gelden en niet voor NiMh en Li-ion????? Mechanisch hebben deze accu’s toch dezelfde opbouw? Twee elektroden en een elektrolyt opgerold in een zo’n klein mogelijke behuizing. Dus als een accu gaat is er kontact van een andere elektrode tegen de behuizing of het overbruggen van het elektrolyt en zo kontact maakt tussen de beide elektrode.
Eigenlijk zou je de twee accu’s moeten gebruiken en verder niet. (dus 2x3,6 v =7,2v 2000mAh) Bij het gebruik van Nicad accu’s gebruik je er 4. Dus als je kansberekening doet is de kans dat je met twee accu’s uitval hebt de helft kleiner dan met 4. Dus waarom nu weer 4 accu’s?
Ik roep niet dat het een bijzonder slecht systeem is, het is alleen niet af, en daardoor tegenstrijdig.
Dubbele accu foutief gekoppeld, slechts enkel uitgevoerde aansluitingen, veel vermogen kunnen leveren maar het niet duurzaam kunnen aanbieden aan de rest van het systeem.
De schakelaar zo gebruiken dat als hij uit staat het systeem is ingeschakeld is TOP en niets op aan te merken.
Groet,
M.