Dutch Tamiya Challenge 2011!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Michael L, 18 feb 2011.

  1. Fire5

    Fire5

    Lid geworden:
    16 jul 2011
    Berichten:
    34
    Lijkt erop dat de onderdelen gisteren per post zijn aangekomen. Helaas waren we nog niet terug van vakantie en moeten we nu kijken of eea inmiddels bij afhaalpunt is binnengekomen. Wordt een druk dagje vandaag. Alles nog opruimen van de vakantie en de auto enigszins tunen voor morgen.
    Update: BINNEN! Nu nog de tijd vinden om in te bouwen....
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2011
  2. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wij zitten op een steenworp afstand... Heeeeeeerlijk ... (sorry, voor de mensen die ver moeten reizen) :D

    Tot morgen!

    Groet Robert
     
  3. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Gaaaaaappppppppppppppp
    05:52 uur.....Half wakker met ontbijt voor mijn neus en bijna klaar om naar Eindhoven af te reizen.
    Dayum dit is vroeg.

    mvg Roy
     
  4. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ook niet echt mijn tijd....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. Fire5

    Fire5

    Lid geworden:
    16 jul 2011
    Berichten:
    34
    Gelukkig maar 70 minuten rijden. Geweldige dag gehad met junior tijdens deze DTC. Dank aan Robert voor het lenen van de transponders. Hele eer om ook nog gekroond te worden tot winnaar van de B-finale ;)
    Tot in Rucphen, we hebben de smaak te pakken!
     
  6. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Vanochtend zou ik om 6.45 door Marten opgehaald, dus netjes de wekker op 5.45 gezet....totdat ik hem uitzette en vervolgens om 6.35 wakker schrok ;-) Ik had alle spullen de avond ervoor al ingepakt en klaargezet, dus toen om 6.50 Marten voor de deur stond voor een bak koffie was ik gelukkig wel klaar ;-)

    Uiteindelijk nog aardig op tijd in Eindhoven aangekomen, en een hele leuke dag gehad. Voor de F1 best een lastige baan, de foambanden gaan op dit type asfalt niet goed en ook het rubber biedt geen supergrip, maar het was wel uitdagend en een leuke layout.

    Al met al qua prestaties een redelijke dag, met in de finales een vijfde en een derde plek, waardoor ik mijn derde plek in het eindklassement veilig heb kunnen stellen, hetgeen mijn doel was.

    Onze auto ging terug vol met bereikte doelen: Marten met het kampioenschap in de F1, Denise met een eerste plek en een prachtige bouwdoos in de Fighter Cup en ik met een derde plek in de eindstand. Dat rijdt toch wel lekker terug! Familie Schaake, gefeliciteerd en bedankt voor het meerijden!


    Mvg
    Marcel
     
  7. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Nog even een vraag/verzoek (ik heb het ook al aan Ted doorgegeven). Bij ons op de club hebben ook de Carson-Cup machine als handout motor, en we merken dat in de loop van het seizoen de motoren echt op beginnen te raken, zeker als ze (te) warm worden. Dit overkwam mij vandaag ook in de DTC. Nadat ik van de organisatie toestemming kreeg om mijn DTC motor van afgelopen jaar te gebruiken, stortte deze tijdens de laatste finale aan het eind ook in, terwijl ik geen te zware vertanding reed en ook niet extreem aan het pushen was. De acceleratie verdween langzamerhand, er zit geen power meer in. Omdat het tijdens de eerste finale nog wel goed ging met deze motor, ga ik ervan uit dat het niet aan de regelaar of de akku ligt.

    Mijn verzoek is aan de organisatie om naar Rucphen enkele nieuwe Cup Machines mee te nemen, of in de F1 de silvercan toe te staan. Ik neem aan dat de Belgen in de F1 ook een Carson Cup Machine voor Rucphen moeten aanschaffen?

    Graag even een reactie of dit mogelijk is, ik heb namelijk geen goede Carson Cupmachine meer nu.

    Groet,
    Marcel
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2011
  8. mardo

    mardo

    Lid geworden:
    2 jan 2009
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Amersfoort
    Ik vond het ook erg geslaagd, wouter was iets minder blij op de terugweg omdat die na de gewonnen eerste finale al droomde van de bouwdoos... Helaas had hij veel te weinig grip op de natte baan met zijn desert gator. Inmiddels is hij er overheen en neemt hij zijn tweeplaats beker morgen mee naar school! Ik vond het zelf toch wel erg lastig, eerst veel last van storing en daarna ontzettend veel overstuur, als iemand daar nog wat tips voor heeft hoor ik het graag!

    Nog bedankt voor het lene van de rubberbanden, zonder deze was het helemaal niets geworden.

    Wouter en marijn willen graag meedoen op rucphen, wie weet of daar ook fighter cup wordt gereden?

    Ik wil wel meedoen met f1, graag met wat nuttige tips tegen overstuur..


    Groeten,
    Marco
     
  9. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik heb iets opgevangen dat er iets komt...

    Rucphen is het asfalt heel anders, kun je niet vergelijken met Eindhoven. Die GP banden van je gaan daar als een speer!
     
  10. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    :morning: 6 uur opgestaan en met een boogje naar Eindhoven vertrokken. We waren daar lekker vroeg, dus meteen de auto op de baan gezet en gaan rijden. Ik was een keer niet eigenwijs en ben op aanraden van Jack meteen op rubber vertrokken. De auto voelde goed aan en kon de baan lekker verkennen, tot de eerste grote druppels kwamen. Ook op vochtige baan ging de auto nog prima, dus terug naar de pits en daar kwam de grote hoosbui! Omdat ik nog enkele auto’s moest klaarmaken, was ik blij met het uitstel van de eerste heat.

    Eindelijk de eerste heat in de volle zon, maar wat ging de auto beroerd…. Aan het einde van het rechte stuk ging de auto zoeken. Na een paar ronden dacht ik het geflapper van een losse band te horen, wat ook het zoeken van de auto zou verklaren. Dus meteen maar naar de kant en lekker de rest van de heat toegekeken hoe de anderen met de steeds heter wordende baan aan het worstelen waren. Na de heat in de pits aangekomen kon ik niets aan de auto ontdekken… De verklaring lag er simpel in, dat mijn te zachte rubber banden te heet werden tijdens het rijden, waardoor ik grip verloor. De tweede heat maar besloten op foam te rijden. Een oude truc uit de kast gehaald door groeven in de achterbanden te slijpen en dat ging wonderwel prima! Op zich waren mijn rondetijden slechter dan de eerste heat, maar de auto bleef tenminste stabiel.

    In de pauze nog maar eens verder gaan testen, maar opeens gingen de sponsbanden helemaal niet meer op het moment dat de zon achter de wolken verdween. Dit leek dus meer op de eerste meter die ik maakte in de ochtend, dus snel weer terugbouwen naar rubber en en ook maar minder grip voor door andere ophanging en stuurblokken gecreëerd.

    De eerste finale leek het prima. Vanaf een derde startplek moest ik na de start behoorlijk inhouden op de nrs 1 en 2. Zo reden wij enkele ronden treintje, maar helaas kwam ik regelmatig hard in aanraking met achterblijvers en verloor behoorlijk baan. De regen viel jammer genoeg voor mij net te laat, pas de finale na ons. Hierdoor heeft Paul kostbare punten naar zich toe gehaald, waardoor ik in de gevarenzone kwam (Paul moest vandaag 2x eerste worden om mij van de seizoensoverwinning af te houden)

    Dus tweede finale op natte, opdrogende baan! Tijdens de warm-up voelde de auto prima aan. Ik was een van de weinige die stond te jubelen in plaats van mopperen ;-) Ik kon werkelijk overal op het gas, maar de baan droogde sneller dan mij lief was… En erger nog: ik kreeg last van “motorgeluiden” uit mijn auto, welke ook steeds minder ging rijden. Ik had maar een doel: uitrijden en hoog eindigen. Dus gewoon doorgemodderd tot de finish, waar bleek dat ik de rechter voorveer was verloren (vermoedelijk door een crash in de eerste ronde) Gelukkig voor mij was Paul minder blij met de langzaam opdrogende baan en hierdoor de winst aan mij gaf!

    Maar al met al een heerlijke maar vermoeide dag gehad! Iedereen bedankt voor de leuke strijd en op naar Rucphen voor de afsluiter van dit jaar!
     
  11. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Deze klacht zal je met iedere brushed motor ervaren in combinatie met een LiPo . Ik heb mega exp op mijn gas staan om dit te voorkomen (scherp houden voor het hele seizoen), aangezien de voorgeschreven Tamiya regelaar in de Mini klasse, geen power-curve-controle heeft! Daarnaast rijdt het een stuk gemakkelijker op een natte baan, veel minder Wheel-spin, dus meer controle tijdens de acceleratie, terwijl iedereen stond te malen :-?, ging mijn mini er als een raket vandoor!! :bye:
     
  12. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Hoi,,

    Ook van mij een klein verslagje;

    Als eerste wil ik iedereen, de organisatie achter de DTC, de clubs waar gereden mocht worden, en natuurlijk niet te vergeten alle vrijwilligers die geholpen hebben om dit mogelijk te maken, te bedanken om deze wedstrijden goed te laten verlopen.

    21-08-2011, s`morgens om 05.00 uur op gestaan. FF wat eieren bakken om op een broodje mee te nemen naar Eindhoven. 06.00 uur de auto geparkeerd bij mijn race maat Jack en van daaruit rustig gereden richting Eindhoven.

    Hoe dichter we bij Eindhoven kwamen hoe donker de wolken werden. De weersvoorspelling waren toch goed? En het zou toch pas tegen de avond gaan onweren e.d.?:(
    Tegen 08.10 uur kwamen op de baan aan en nadat we onze spullen hadden uitgestald direct met onze F1 auto`s de baan op om een paar test rondjes te rijden. Jack, die er al eerder gereden had, wist te melden dat je met foambanden geen enkele grip had en dat voor rubber gekozen moest worden. Ook ik geef hem niet vaak gelijk maar moest toe geven dat dit de beste setup was.

    Na een paar rondjes werden de donkere wolken bevestigd door een hevige onweersbui en de baan werd daarop direct spekglad. :eek:nweer:
    Omdat ik dus totaal geen regenrijder ben baalde ik als een stier en moest afwachten dat het weer droog werd.:evilbat: De organisatie en de rijders besloten dan ook om de eerste kwalificatie te schrappen en te wachten dat het weer droog werd.
    Tijdens de kwalificatie bleef de baan, ondanks het opdrogen, nog steeds glad. Dit leidde ertoe dat ik op het rechter stuk volop tegen de zijkant van de baan kwam en mijn F1 dusdanig beschadigde, dat door rijden niet mogelijk meer mogelijk was. ( de auto was door midden gebroken. J :() Gelukkig had ik diverse reserve onderdelen bij me en de auto was weer gerepareerd voor de finale.
    De eerste finale ging lekker, de baan was immers droog J:), en werd 6de. Bij de 2de finalen ging het als mis op de grid. Sturen ging wel maar het gas niet. Wat de oorzaak geweest is, weet ik nu nog niet maar bleef dus stil staan, terwijl het hele veld langs me heen ging. Dus helaas, weer uitgevallen.

    Al met al, weer een gezellige dag gehad. En zeker niet te vergeten, het was voor mij, als beginner van de F1-klasse, een zeer leerzaam seizoen. Helaas zal ik volgens jaar niet mee doen aan de DTC dan behalve op onze eigen club RC-Hotwheels te Deventer.

    Als laatste wil ik diegene die in de prijzen zijn gevallen, feliciteren met hun overwinningen.
    Wat betreft de F1 klasse, deden er toch zo`n 5 rijders mee van onze vereniging RC-Hotwheels. (niet alle wedstrijden).
    En een beetje trots hierop, kan ik zeggen dat de 1ste en de 3de prijs naar onze vereniging RC-Hotwheels gaan. Marten & Marcel, GEFELICITEERT.

    Groetjes, Eddy Rietman ( Silverpijl )
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  13. Jorkovic

    Jorkovic

    Lid geworden:
    11 aug 2011
    Berichten:
    68
    ik heb welliswaar niet mee gereden maar er was een hoop te zien en heel veel van geleerd.. hoop volgend jaar zelf mee te rijden..
     
  14. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Ook vanaf mijn kant wil ik alle deelnemers bedanken die dit jaar aan de DTC wedstrijden hebben meegedaan.
    De wedstrijd op de baan van ERCE was een mooie laatste race van het kampioenschap, wel natuurlijk nog de finale wedstrijd tussen de Belgen en de Nederlanders in Rucphen!

    Alle bekerwinners dit jaar gefeliciteerd!

    Alle clubs, MBC / HFCC / Deventer / ERCE en alle vrijwilligers bedankt voor het organiseren van de wedstrijden.

    De prijsuitreiking van het kampioenschap zal plaatsvinden tijdens de BE-NL finale op de baan van de Baanbrekers in Rucphen op 11 september.
    We verwachten natuurlijk veel deelnemers voor deze mooi race tussen de Belgische en Nederlandse tamiya cup deelnemers.
    En natuurlijk zullen we ook de Eurofighter buggy cup houden tijdens de BE-NL finale ;)
    Toch wel de klasse die dit jaar de meeste spanning, strijd en plezier heeft gebracht onder de jeugdige deelnemers ;)

    Vincent bedankt voor de steun aan de DTC dit jaar en het organiseren van de Eurofighter klasse met de mooie prijzen !

    Zie jullie in Rucphen.
    Grt,
    Michael Lepelaar
     
  15. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Loopt de inschrijving door de NL-BE wedstrijd via de site van de Baanbrekers of via dit adres: Bedankt ?

    Alvast bedankt,
    Marcel
     
  16. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Bij deze de winnaars (winnaares)!!!

    Euro GT
    [​IMG]

    Top Stock
    [​IMG]

    F-1
    [​IMG]

    Mini
    [​IMG]

    Fightercup
    [​IMG]
     
  17. ..l3art..

    ..l3art..

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    145
    Tamiya Finals Rucphen

    inschrijven voor de Tamiya finale te Rucphen kan vanaf nu!

    De Tamiya-finale is een vriendschappelijke wedstrijd tussen de Belgische en Nederlandse TamiyaCup rijders.

    het finalereglement en de inschrijvingen vind je op
    WWW.TAMIYA.BE

    [​IMG]
     
  18. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Gaaf zo'n natte baan! :lol:
     
  19. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Vind je?:nooo: Ik zal er niet bij zijn in Rucphen. Voor mij was de afsluiting Eindhoven. Iedereen die wel gaat naar Rucphen wens ik een fijne en een sportieve wedstrijd toe.
     
  20. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Kan het inschrijven alleen via de Belgische site?
    Moet ik dan voor de Fighter Cup inschrijven voor de Junior Cup?
    Is het bekend of er in Rucphen voor de Fighters van de club leentransponders zijn?

    Mvg,
    Marcel
     

Deel Deze Pagina