Ik zie hier discussies voorbij komen waarvan ik denk dat die totaal overbodig zijn. Ik denk dat het voor sommige beter is, als zij deze energie steken in het beter leren kennen van de personen achter de DTC.
In alle evenementen die zij georganiseerd, of hun advies aan verleend hebben, komt 1 hele sterke lijn naar voren, “ER MOETEN ZOVEEL OF ZO GEVARIEERD MOGELIJK AAN MODELLEN MEE KUNNEN DOEN”. Ik hoor het iemand al zeggen van hun: ‘Wat ze in Zwitserland “bazelen” is leuk, maar als het geen goede fundering heeft, of het strookt tegen mijn beginselprincipes in, dan gaat dat mooi niet door’. Is het nuttig of een goed plan, dan neemt men het ook op in het reglement, op voorhand een half startveld schrappen, door toedoen van uitsluiting van een externe partij, aan mijn “jodelahitie” zal hij nu wel kennelijk roepen. Mocht blijken dat een bepaald model eigenschappen bezit waardoor hij aangetoond sneller is, dan zullen ze kijken of door middel van modificaties, deze weggenomen kunnen worden. Dit is mijn visie van hun, maar het staat aan iedereen vrij om een andere te hebben.
Minimum gewicht in de F1: Aangezien jullie (zo te lezen) allemaal dikke maatjes van elkaar zijn, en over en weer naar elkaar gooien dat het niets uitmaakt, wat let jullie dan om een “gentleman agrement” in te voeren met een minimumgewicht, het reglement van dit jaar kan niet meer veranderd worden, maar men zal jullie geen duimbreed in de weg leggen voor een eigen initiatief welke er toe zal leiden tot een betere competitie, en wellicht wordt dit dan ook opgenomen in het reglement voor het volgende seizoen. In een andere klasse bij de DTC loopt al een overeenkomt ingebracht door de toprijders zelf om de onderlinge competitie kracht bij te zetten, daar werkt het ook prima.
Reglementschrijvers zijn geen “supermensen”, en in elk reglement zitten gaten, en het is nog moeilijker om het iedereen naar hun zin te maken (lees het hier). Je ongenoegen neer kwakken op een forum is totaal nutteloos, hiermee verander je niks officieels, het geeft alleen maar een verkeerd beeld naar de buitenwereld. Onderling E-Mail verkeer, en onderlinge overeenkomsten op wedstrijddagen, zijn een stuk directer en effectiever, vraag een try-out aan voor 1 wedstrijd of weet ik veel, als je wat wil bereiken is dat de “snelste weg”!