Dutch Tamiya Challenge 2011!

Dan hoop ik wel dat ze voor het eind van de week met een totaal lijst van inschrijvers komen. Zoniet ga ik er vanuit dat de huidige lijst de lijst is, en voor die paar mensen kom ik niet naar Deventer toe, das me net te veel van t goeie.

Wat maak je je toch druk man om die inschrijvingen. Kom nu maar gewoon naar Deventer en maak er voor jezelf een leuke dag van.
Misschien ga je dan wel met een prijs naar huis.:confused:

Het is pas maandag, en ik denk dat sommigen eerst het weer afwachten. Bovendien is het een vakantie periode, dus dan heb je ook al minder inschrijvingen.

Zijn er uberhaupt tijden bekend? Ik wil graag gewoon gaan kijken, maar kan nergens tijden vinden. ook niet op de site van Deventer zelf.

Ik denk dat de race zelf om 10 uur begint tot een uurtje of 5.
Dit is het verloop van de meeste races.

mvg Roy

Zijn er uberhaupt tijden bekend? Ik wil graag gewoon gaan kijken, maar kan nergens tijden vinden. ook niet op de site van Deventer zelf.

De F1 klasse is dit jaar een van de grootste, mede gezien het feit dat minstens de helft van de deelnemers ouder materiaal kunnen gebruiken zonder hoge investeringen te doen. Als volgend jaar de F104 alleen toegestaan is, zou het zomaar kunnen dat er veel mensen afhaken, lijkt me niet de bedoeling. De F103 kan wel sneller zijn, maar bedenk wel dat de rijders die deze auto gebruiken vrij veel ervaring hebben en meestal de circuits ook aardig goed kennen. Dit verklaart mede het verschil. De f103 volgend jaar uitsluiten, wat volgens mij helemaal niet de bedoeling is, lijkt me een behoorlijk slecht plan. Ik durf overigens te voorspellen dat de volgorde in het kampioenschap niet wezenlijk zou veranderen, Paul en Marten zouden dan nog de dans leiden.

Marcel

Hoe kom je met het idee dat het niet zo zou zijn ?
Op de Challenge in Zwitserland zijn ze niet meer toegestaan.
(ik heb overigens niet het idee dat dat hier volgend jaar ook het geval zou zijn, vandaar mijn vraag)

(vreemd dat dan wel de F104W toegestaan is want dan is m.i. ieder technisch motief om zeep)

Hi ,

Idd , nu hebben ze met dit reglement de verschillen alleen maar groter gemaakt.
Want wat is er mooier dan een klasse waarin de verschillen juist klein zijn !!
Nu is het gewoon een optocht.... van rij maar achter ons aan..:onweer:

Juist als het reglement zo blijft zoals het nu is haken er veel rijders volgend jaar af.
En volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling.:nooo:

En ik alles in het werk stel omdat te voorkomen en ga ik voorstellen om volgend jaar met beter een reglement te gaan rijden.

Cya

Laatst bewerkt:
"Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (mhtml) met geen enkel programma is verbonden"

Krijg ik bij beide links.

Weersverwachting is trouwens bagger voor het weekend.

Ik zal sowieso komen maar bij regen kan ik niet rijden (dan verzuipen mijn ontvanger en regelaar). Kun je wel overdekt zitten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Eddy, Jack, ik rij al enkele races met een gewicht van bijna 1100 gram...ik heb juist baat bij wat extra gewicht aan de achterkant. Ook in Den Haag heb ik met een zware auto gereden, en volgens mij rijdt Marten ook al een tijdje met een zwaardere auto, hij heeft inmiddels ook een zwaardere servo. Ik denk niet dat het gewicht het verschil maakt.

Marcel

Weersverwachting is trouwens bagger voor het weekend.

Ik zal sowieso komen maar bij regen kan ik niet rijden. Kun je wel overdekt zitten?

Ja en we weten wat (wie) de oorzaak is :banana:

Er is een kantine waar je tussen de buien door droog kunt zitten. Ook de paddock is overdekt.
Een F1 kan goed tegen water, is redelijk makkelijk waterproof te maken met ducktape. Zolang er geen plassen op de baan staan kun je prima rijden, zie onze laatste clubwedstrijd: [URL="
gemaakt door Silverpijl[/URL]
Enige must is een paar goede regenbanden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens heeft Michael L van de DTC beide kale chassis gewogen en constateert weinig verschil.
Maargoed, zoals gezegd rij ik al met 1100 gram op dit moment.

Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zal zowiezo komen maar of ik aan racen toe kom met slecht weer?
Denk het niet.
Afgelopen weekend heb ik reeds een regelaar af kunnen schrijven en ik heb helaas niet zo een mooi boompje in de tuin staan waar van die zeer geliefde biljetten aan groeien;)

mvg Roy

Overigens heeft Michael L van de DTC beide kale chassis gewogen en constateert weinig verschil.
Maargoed, zoals gezegd rij ik al met 1100 gram op dit moment.

Marcel

Je valt er steeds mee in herhaling Marcel. Als het allemaal niet zoveel uit maakt, wat is dan het probleem om er een minium gewicht aan te stellen van bijv. 1050 gr.? Het zou voor jou geen probleem zijn daar je er dan toch al 50 gr. over erheen zit.:confused:

Maar eerder in deze discussie wordt er gezegt, dat als de concurent sneller is, hij of zij het gewicht naar beneden gaat brengen.
Dus.................... zou het dan toch verschil maken als je lichter bent???

Met die weersvoorspelling van regen, zal het denk ik niet zoveel uitmaken.:D

Laatst bewerkt:
Ik zie hier discussies voorbij komen waarvan ik denk dat die totaal overbodig zijn. Ik denk dat het voor sommige beter is, als zij deze energie steken in het beter leren kennen van de personen achter de DTC.

In alle evenementen die zij georganiseerd, of hun advies aan verleend hebben, komt 1 hele sterke lijn naar voren, “ER MOETEN ZOVEEL OF ZO GEVARIEERD MOGELIJK AAN MODELLEN MEE KUNNEN DOEN”. Ik hoor het iemand al zeggen van hun: ‘Wat ze in Zwitserland “bazelen” is leuk, maar als het geen goede fundering heeft, of het strookt tegen mijn beginselprincipes in, dan gaat dat mooi niet door’. Is het nuttig of een goed plan, dan neemt men het ook op in het reglement, op voorhand een half startveld schrappen, door toedoen van uitsluiting van een externe partij, aan mijn “jodelahitie” zal hij nu wel kennelijk roepen. Mocht blijken dat een bepaald model eigenschappen bezit waardoor hij aangetoond sneller is, dan zullen ze kijken of door middel van modificaties, deze weggenomen kunnen worden. Dit is mijn visie van hun, maar het staat aan iedereen vrij om een andere te hebben.

Minimum gewicht in de F1: Aangezien jullie (zo te lezen) allemaal dikke maatjes van elkaar zijn, en over en weer naar elkaar gooien dat het niets uitmaakt, wat let jullie dan om een “gentleman agrement” in te voeren met een minimumgewicht, het reglement van dit jaar kan niet meer veranderd worden, maar men zal jullie geen duimbreed in de weg leggen voor een eigen initiatief welke er toe zal leiden tot een betere competitie, en wellicht wordt dit dan ook opgenomen in het reglement voor het volgende seizoen. In een andere klasse bij de DTC loopt al een overeenkomt ingebracht door de toprijders zelf om de onderlinge competitie kracht bij te zetten, daar werkt het ook prima.

Reglementschrijvers zijn geen “supermensen”, en in elk reglement zitten gaten, en het is nog moeilijker om het iedereen naar hun zin te maken (lees het hier). Je ongenoegen neer kwakken op een forum is totaal nutteloos, hiermee verander je niks officieels, het geeft alleen maar een verkeerd beeld naar de buitenwereld. Onderling E-Mail verkeer, en onderlinge overeenkomsten op wedstrijddagen, zijn een stuk directer en effectiever, vraag een try-out aan voor 1 wedstrijd of weet ik veel, als je wat wil bereiken is dat de “snelste weg”!

Over wat voor een verschil praten we eigenlijk?
Mijn auto met alu motormount en optiedemper weegt nu zonder lak op de body 980 gram. inclusief elektronica, moet alleen nog wat dubbelzijdige tape in en wat lak dus ik verwacht niet verder te komen dan 1 kg.

Hoe kom je aan 1100 gram :confused:.

Wat weegt een uit de doos F104 eigenlijk?

De auto's zouden eigenlijk uit de doos vergeleken moeten worden zonder hop ups en elektronica, ik kan me niet voorstellen dat daar heel veel verschil in kan zitten. De F104 heeft bij de accuhouder m.i. minder materiaal nodig en de motorgondel is hetzelfde.

(Per, ik praat gewoon hier door omdat met pb's anderen niet kunnen meedoen aan de discussie)

Back